++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
שבת , 27 אפריל 2024
שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט מתעדכן וזוכה גם לתמחור אטרקטיבי. יצאנו לנהיגה. צילום: שטח

שברולט מאליבו – בשבחי הסדאן הגדולה

שברולט מאליבו מגיעה משושלת ארוכה מאד של דגמי ליבה לבית שברולט. כאחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם ועם לא מעט חידושים ומסורת של שילוב טכנולוגיות חדשות במוצרים שלה, זהו הדור התשיעי של הדגם המיוצר משנת 1964. בהתאם לרוח התקופה, שברולט עברה להנעה קדמית עוד בשנת 1997 ובדור התשיעי כבר שולבו מנועי 4-ציל' טורבו מתקדמים, במקום מנועי ה-V מרובי הצילינדרים ועתירי הנפח. בחירה שגם ראינו אצל לא מעט ממותגי הרכב האירופאים ומותגי היוקרה בכללם.

שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט בעל מראה יוקרתי ואירודנאמי יותר מתמיד. צילום: שטח

הדור החדש ביותר של שברולט מאליבו התעדכן, הוא ממוקד הרבה יותר במטרה של להעניק לנהגים שילוב מדויק של עיצוב מהודר, טכנולוגיה עדכנית וקישוריות מלאה. כל זה בחבילה יוקרתית שגם – כך רומזים לנו – משווקת עתה במחיר אטרקטיבי במיוחד.

 

מאליבו של 2023

נתחיל בממדים ובעיצוב. בסיס הגלגלים של פלטפורמת ההנעה הקדמית נדיב מאד ועומד על 283 ס"מ. האורך הזה מאפשר לעצב מרכב שיהיה אלגנטי כמו שהוא אירודינאמי ונאה. בעל פרופורציות נאות ועם היחס הנכון בין שטח השמשות לצידי הגוף כדי לתת תחושה של תנועה ודינאמיות אפילו כשהרכב נייח.

שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט עיצוב החזית מעודכן ותואם למראה המותגי החדש. יצאנו לנהיגה. צילום: שטח

בחזית תגלו את שבכת שברולט במראה הנוכחי שלה עם תאורת יום LED ועיטורי כרום, אותן הכרום גם "ממסגרת" את שמשות הצד ויחד עם ידיות בצבע המרכב ומראות בשני גוונים יוצרים צללית ארוכה ומאד אלגנטית. מאחור תמצאו פנסי LED נוספים עם חתימת אור ייחודית וגם דפיוזר שחור בבסיס הפגוש האחורי, פתיחה חשמלית של מנעול דלת תא המטען וגם אנטנת כריש המתנוססת על הגג. חישוקי סגסוגת 17 אינץ' ועליהם צמיגים בחתך 55 משלימים מראה יוקרתי ואלגנטי.

שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט מתעדכןסביבת הנוסעים מהודרת ביותר, העיצוב מדגיש את תחושת המרחב. צילום: שטח

הפנים של שברולט מאליבו החדש מרשים לא רק במפרט האבזור שבו אלא גם במראה ובתחושה. ראשית המושבים מרופדי העור רכים ומחבקים – כאשר בגרסת LTZ הם גם מחוממים. למושב הנהג כיוון חשמלי ב-8 צירים ואילו מושב הנוסע יכול לנוע ידנית על 6 צירים. אבל לא משנה עד כמה תזיזו אותם, המושב האחורי נותר מאד מרווח – עם המון מקום לרגליים, לראש ולגוף. ביטוי לרוחב של 185 ס"מ של הרכב ולאורך של 492 ס"מ.

שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט מתעדכן בסיס גלגלים ארוך יוצר מושב אחורי מאד מרווח בכל מימד ויש גם פתיח מיזוג ושקעי כוח. צילום: שטח

בתחום האבזור נציין את בקרת האקלים המפוצלת עם פתח גדול גם למושב האחורי, חלון שמש גדול וכפול בגג שהוא עם הצללה מלאה וגם פתיחה, מערכת מולטימדיה עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד מקוריים על מסך 8 אינץ'. יש מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים, מראת פנים מתכהה, גלגל הגה רב תפקודי עם שליטה בבקרת השיוט, מחשב הדרך וכמובן קבלה וניתוק של שיחות טלפון. לאותם ימים קרים תמצאו גם גלגל הגה מחומם וחיישני תאורה וגשם.

שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט מתעדכן עם מנוע טורבו-בנזין חכם. צריכת הדלק במבחן עמדה על 14 ק"מ/ל' והטווח על המיכל מעל ל-700 ק"מ. פעולת תיבת ההילוכים הרציפה היא מהטובות שפגשנו. צילום: שטח

יצרני הרכב האירופאים התגאו מאד בשעתו בקונספט ה-downsizing של המנועים שלהם. כלומר, שניתן להחליף מנוע גדל-נפח ומרובה צילינדרים שהוא גדול, כבד בזבזני ומזהם – במנוע טורבו חכם ומתקדם שמפיק לא מעט כוח אבל מצטיין בעיקר ביעילות וחסכון. ובכן המנוע של המאליבו עם נפח של 1.5ל' ומפיק בעזרת טורבו וניהול מתקדם 163 כ"ס ו-25.3 קג"מ הזמינים כבר מ-2500 סל"ד. הכוח יורד לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה שיחסי ההעברה בה מותאמים היטב לאופי הפקת הכוח של המנוע והתוצאה, בשילוב משקל עצמי של 1445 ק"ג בלבד – היא מכונית שלא רק מרגישה הרבה יותר חזקה ממה שנתוני המפרט היבשים מלמדים אלא שהיא תגיע ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות בלבד ותעשה זאת עם צריכת דלק משולבת (מבחן) של כ-7.1 ל'/100 ק"מ (14 קילומטרים לליטר). נתון שעד לא מזמן לא היינו מצפים למצא ברכב מנהלים מהודר ממוצא אמריקאי.

שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט מתעדכן וזוכה גם לתא מטען עצום. יש גלגל חילופי וכן קיפול מבפנים של משענות המושב האחורי. הפתח עצמו מעט צר. צילום: שטח

מי שרוצה להנות מנהיגה נמרצת יותר יכול להסיט את מנוף ההילוכים ממצב D למצב L ואז לדפדף בעצמו בין ההילוכים בעזרת מתגי + ו – שעל מנוף ההילוכים.

בתחום הבטיחות שברולט מאליבו מצוידת ב-10 כריות אוויר, תיקון סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, בלימת חירום עם זיהוי של הולכי רגל ורוכבי דו"ג, ניטור שטח מת. בנוסף יש מצלמת חניה באיכות HD עם קווי הנחיה אקטיביים וכמובן בקרת משיכה ויציבות. עוד ראוי לציין את תצוגת שמירת המרחק המראה את המרחק הנשמר מן הרכב שלפנים בשניות, יש גם התראה על תנועה חוצה מאחור ובתחום ההגנה על הילדים נמצא עוגני LATCH (המקביל ל-ISOFIX האירופי) וכן נעילת בטיחות לילדים.

שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט מתעדכן וזוכה גם לממשקי קארפליי ואנדרואיד מהירים וכן מצלמת חניה HD מעולה עם פסי הנחיה אקטיביים. צילום: שטח

 

נהיגה

הכניסה מאחרי ההגה מבליטה את הדגש ששמו מעצבי המאליבו על היצירה של תחושת המרחב ותפיסת האיכות בפנים. המרחב גדול, טווח ההזחה של המושב ושל כיוון גלגל ההגה גם הוא גדול ויהיה קל מאד לכל אדם למצא את תנוחת הנהיגה הנוחה והבטוחה שלו.

עיצוב הדשבורד יוצר בצורה ובגוונייו שלושה אזורים: לנהג, קונסולה מרכזית הזורמת לטווח שבין המושבים עם עיטורי עץ ואיזור שמול הנוסע הקדמי. כל הקווים ארוכים ומשוכים לרוחב ומחזקים את חווית המרחב כמו גם דיפון העור המתכתב עם זה שעל המושבים והדלתות.

שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט מתעדכן וזוכה גם לחווית נסיעה נעימה מאד בעיר. ספיגה ועמעום של שיבושים ללא רכות מוגזמת. צילום: שטח

מאחור, המושב מרווח מאד ואם יעידו הטרמפיסטיות שלקחתי לסבב החזרה הביתה אחרי הים: "זה הרכב לנסוע איתו לאילת". אהמ…רעיון! באותה ההקפצה העירונית נסענו לא מעט קילומטרים ודקות בין רמזורים, רחובות צרים, פסי האטה גבוהים ופתחי ביוב שקועים. המאליבו גולש וסופג את השיבושים מעמעם אותם לרמה שיוצרת מודעות לקיומם אבל לא מאלחשת לגמרי את החיבור לכביש. במילה אחת: נוח, נעים וממוזג להפליא.

אבל לאילת לא נסעתי אלא למפגש השנתי שלי בעין זיוון. נהיגה של כשעתיים מהמרכז דרך כביש 6, יקנעם, צומת גולני, למחניים ומשם טיפוס מגשר בנות יעקב ליקום המקביל של רמת הגולן. הדרך הציבה לי הזדמנויות לשיוט מהיר בכביש 6, קטעים מפותלים ושינויי גובה קיצוניים בגולן וקטע הקישור אליו מכביש 90 מזרחה.

שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט מתעדכן וזוכה גם לפנסי LED מאחור ואנטנת כריש. צילום: שטח

בכל הדרך הזו, ובחזרה, המאליבו סיפקה נסיעה מאד נוחה. ספיגת מהמורות נהדרת בזכות שילוב של מתלים מכוילים נכון ומושבים רכים ונעימים. בקטעים המפותלים הרכב הפגין רמת אחיזה גבוהה, בלימה איתנה והיגוי מדויק.

חזרתי למרכז באותו היום, ללא עייפות מהנהיגה – גם בזכות הכבישים שהיו יחסית פנויים. למחרת המצפן הראה אזימוט של 180 מעלות ונסענו דרומה. לפגישה במיתר. שוב המאליבו הפגינה את יכולתה לשייט במהירות ונוחות נהדרים למרחק רב. רמת רעשי הרוח מזערית ורחשי כביש מגיעים רק על אספלט מחוספס במיוחד.

שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט מתעדכן וזוכה גם למושבים קדמיים סופר-נוחים. יש הזחה חשמלית על פני טווח נרחב וגם חימום ואפילו גג שמש פנוראמי נפתח. צילום: שטח

מה פחות

אם ציפיתם לפגוש כאן קוקפיט דיגיטלי מלא והמון פיצ'רים היוצרים אשרת טכנולוגיה, זה לא יקרה. שברולט מאליבו מצוידת בדיוק במה שצריך כדי להיות רכב מנהלים גדול, נוח וכזה שלא יעייף אותך ביום ארוך בין פגישות. את המסכים המתחלפים ומצבי הנהיגה שמשנים את הגוון של תאורת האווירה בלילה שברולט השאירה לאחרים.

שברולט מאליבו רכב המנהלים המיתולוגי של שברולט מתעדכן וזוכה להיות אחד מהרכבים הנעימים ביותר לעשות עימם מאות קילומטרים ביום מבלי להתעייף או לשלם המון על דלק. צילום: שטח

סיכום

אם ציפיתם לרכב אמריקאי שיתן לנהג חווית "אמריקה" של נוחות. לא תתאכזבו. כוחה של שברולט מאליבו הוא בממדיה, בחלל הפנים וגודל תא המטען שלה וגם ברמת האיבזור וחבילות האבזור העשירות שהיא מצויידת בהן. חווית הנסיעה נעימה מאד מבלי להיות רכה או רופסת ולמנוע הטורבו יש כוח די והותר ופעולה חסכונית עם צריכה של 14 קילומטרים לליטר. זה מתורגם מיד לטווח נסיעה של מעל ל-700 קילומטרים בין תדלוקים – מבלי לבזבז שעות ארוכות בעמדות טעינה. זמן הוא כסף – כל מנהל יודע זאת.

תוכן מקודם

Check Also

סילבראדו מהחלומות לא מגיע משברולט

FOX יצרה את מה ששברולט לא העזה. סופר-טנדר קוקו לגמרי על בסיס סילבראדו שלא במקרה מזכיר את הפורד ראפטור ו-RAM TRX שעתידים לעבור מן העולם.

6 comments

  1. חחחחחחח
    נשאר מאחור מבחינה עיצובית, באיזה רכב מנהלים היום אין תאורת אוירה, מסך מלא בלוח שעונים, תאורת מטריקס לד מלפנים
    ועוד ועוד…
    מי הפראייר שקונה כזה רכב דביל?
    אני לא מכיר מישו כזה
    לפחות רשמתם למטה שהתוכן מקודם.

  2. אוטו מיושן טכנית ויזואלית …הגיע הזמן לשנות

  3. שברולט מליבו 2000 שברשותי כבר 10 שנים, נקנה חדש
    על ידי,לאחרונה הציעה לי אשתי לקבל רכב חדש לא מתוצרת שברולט,סרבתי והעדפתי להישאר עם השברולט
    בן ה-10 שנים,אני בגיל מבוגר ואין לי שום מניירות לנסוע ברכב חדש כאשר אני נהנה מרכב חזק,מודרני,ובעל כל האמצעים המודרניים לכל פעולה קטנה כגדולה לנוחיות הנהג.עם זאת אני מזהיר כל קונה רכב כזה או אחר חדש,אנא בדוק באם הרכב לא נפגע ותוקן כדי להימכר כרכב חדש,זה קרה לי בשתיים מתוך 3 מליבו חדשים שניקנו על ידי.

  4. אין על הרכבים האמריקאים – אין על הנוחות, הפינוק והנסיעה – רק מי שנוהג יודע

  5. אורי בן אנוש

    ברשותי מאליבו 2016. מסכים עם מה שנכתב…אבל..ידית ההילוכים לא מודרנית ומקשה מאוד על תפקוד ידני.מראות הצד בסגנון האמריקאי הם הזוועה בהתגלמותה.מנועי ה1500 טורבו נותנים עבודה אבל ברוב המקרים לא יחצו את קו 200 אלף קילומטר…אורך חיים די קצר.הרכב עושה בנסיעה רגועה בין עירונית גג 11.5 ולא 14 לליטר.פריסת מוסכים על הפנים חלקים יקרים אש ולפני הקניה….תנסה להחליף נורה ראשית…חצי מנוע צריך לפרק…בכל זאת אני אוהב אותה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 2 =