יום שישי , 4 אוקטובר 2024
דאצ'יה דאסטר - אחד מה-SUV הבודדים שהמכירות שלו לא הואטו בשוק האירופאי. צילום: דאצ'יה
דאצ'יה דאסטר - אחד מה-SUV הבודדים שהמכירות שלו לא הואטו בשוק האירופאי. צילום: דאצ'יה

האטה במכירות רכב בשוק האירופאי

רוני נאק

JATO מדווחת שייתכן כי השוק האירופאי הגיע לרוויה בכל הקשור לטעמו ב-SUV זאת בשל האטה בביקוש לרכבי פנאי. כמו אצלנו, גם באירופה יש ירידה חדה בביקושים בקרב לקוחות פרטיים – שם הם מרכיבים 41% מכלל השוק.

• חולמים על רכב חדש? עכשיו אתם יכולים!

 

השקה מוצלחת למרצדס A קלאס החדשה עם זינוק של 40% במסירות הדגם. צילום: מרצדס
השקה מוצלחת למרצדס A קלאס החדשה עם זינוק של 40% במסירות הדגם. צילום: מרצדס

עיקר הירידה של ה-SUV הגיעה מכיוון מותגי הפרימיום אשר רשמו שיעורי ירידה דו ספרתיים. בניהם לנד רובר, וולוו, מרצדס ואחרים. לצד עליה בחלק מהמותגים העממיים כמו דאצ'יה וסיאט דווקא רבי המכר של הסגמנט חטפו חזק עם ניסאן קשקאי שירד ב-15%, פולקסווגן טיגואן ו-פיג'ו 3008 כל אחד מהם רשם פחות 18% מכוניות.

מקור: JATO
מקור: JATO

הצלחות נוספות נרשמו על ידי יונדאי קונה עם כמעט 9000 רישומים חדשים מהם 22% חשמליים וגם סיאט טאראקו (7 מושבים) שהפך בן לילה ל-SUV 7 מושבים הרביעי הנמכר ביותר באירופה אחרי פיג'ו 5008, סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר.

טסלה מודל 3 היא לא רק חשמלית אלא גם הסדאן פרימיום הנמכרת ביותר באירופה - סימן לטעם המשתנה של הלקוחות? צילום: טסלה
טסלה מודל 3 היא לא רק חשמלית אלא גם הסדאן פרימיום הנמכרת ביותר באירופה – סימן לטעם המשתנה של הלקוחות? צילום: טסלה

שני זינוקים מרשימים. אחד לטויוטה קורולה החדשה – שכמו אצלנו תמיד בשנה הראשונה של רענון הדגם היא סוחפת את השוק ומובילה את טויוטה, יחד עם ראב-4, CHR ו-יאריס לשלוט בקבוצת ההיברידיות. השניה היא טסלה שמודל 3 שלה הביא לזינוק של 250% עם 14,106 יחידות שעלו על כבישי אירופה ביוני 2019 והפכו את טסלה מודל 3 לסדאן פרימיום הנמכרת ביותר באירופה.

Check Also

FOTON אחריות ל-8 שנים או 300 אלף ק"מ

הטנדר החשמלי הראשון בישראל זוכה לארכת אחריות משמעותית. FOTON במהלך לחיזוק האמון בדגמים החשמליים שמגיעים לישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *