רוני נאק
JATO מדווחת שייתכן כי השוק האירופאי הגיע לרוויה בכל הקשור לטעמו ב-SUV זאת בשל האטה בביקוש לרכבי פנאי. כמו אצלנו, גם באירופה יש ירידה חדה בביקושים בקרב לקוחות פרטיים – שם הם מרכיבים 41% מכלל השוק.
• חולמים על רכב חדש? עכשיו אתם יכולים!
עיקר הירידה של ה-SUV הגיעה מכיוון מותגי הפרימיום אשר רשמו שיעורי ירידה דו ספרתיים. בניהם לנד רובר, וולוו, מרצדס ואחרים. לצד עליה בחלק מהמותגים העממיים כמו דאצ'יה וסיאט דווקא רבי המכר של הסגמנט חטפו חזק עם ניסאן קשקאי שירד ב-15%, פולקסווגן טיגואן ו-פיג'ו 3008 כל אחד מהם רשם פחות 18% מכוניות.
הצלחות נוספות נרשמו על ידי יונדאי קונה עם כמעט 9000 רישומים חדשים מהם 22% חשמליים וגם סיאט טאראקו (7 מושבים) שהפך בן לילה ל-SUV 7 מושבים הרביעי הנמכר ביותר באירופה אחרי פיג'ו 5008, סקודה קודיאק ומיצובישי אאוטלנדר.
שני זינוקים מרשימים. אחד לטויוטה קורולה החדשה – שכמו אצלנו תמיד בשנה הראשונה של רענון הדגם היא סוחפת את השוק ומובילה את טויוטה, יחד עם ראב-4, CHR ו-יאריס לשלוט בקבוצת ההיברידיות. השניה היא טסלה שמודל 3 שלה הביא לזינוק של 250% עם 14,106 יחידות שעלו על כבישי אירופה ביוני 2019 והפכו את טסלה מודל 3 לסדאן פרימיום הנמכרת ביותר באירופה.