יום שני , 20 מאי 2024
יונדאי איוניק 6 N - יוצא לניסוי דינאמי על מסלול הנורבורגרינג בשבוע שעבר. צילום: KCB

נתפס: יונדאי איוניק 6 N


 

רוני נאק

עוד לא נרגענו מההשקה של יונדאי איוניק 5 N המרשימה – שאגב, עושה את דרכה לישראל ברגעים אלה, וכבר מגיעים אלינו צילומי ריגול של האיוניק 6 N מסבב ניסויים דינאמיים שהתקיים בשבוע שעבר על מסלול הנורבורגרינג בגרמניה – הצמוד למרכז ה-R&D של יונדאי. מסלול, שמי שאינו מכיר, מהווה את הבנצ'מארק לפיתוח דגמים ספורטייביים רבים והמקום שיצרניות רכב רבות נאבקות להחזיק בשיא ההקפה שלו (כולל ניסיונות מתועדים לרמות – ואני כן מסתכל עליך אלפא רומיאו). לשבור את שיא ההקפה של רכב חשמלי – זה דבר חשוב מאד לרבים מאד.

יונדאי איוניק 6 N – נראה מבטיח – ביצור כנראה רק בעוד כשנה. צילום: KCB

 

• יונדאי איוניק 5 בגרסת XRT מוקשח לשטח

מה שאנחנו כן יודעים לספר לכם על האיוניק 6 N. זה שמפשקי הגלגלים מורחבים בכ-50 מ"מ ביחס לאיוניק 6, וגם שבתוך חישוקי גלגל בקוטר 21 אינץ' יש צלחות בלימה עצומות – 400 מ"מ וקליפרים גדולים ונשכניים. ללמדכם שכמו איוניק 5 N גם ה-6 N בעלת כוונות ספורטיביות רציניות מאד.

יונדאי איוניק 6 N – חישוקי גלגל 21 אינץ', דיסקים בקוטר 400 מ"מ בחזית ומפשק גלגלים רחב יותר. צילום: KCB

 

אם יונדאי איוניק 6 N יהנה מבדיוק אותה מערכת הנעה כמו ב-5 N אזי מדובר בצמד מנועים עם תפוקה משותפת של 641 כ"ס וכ-63 קג"מ. המערכת הזו מגיעה עם כל הגודיז של הניהול כפי שראינו ב-5 N. לאמור, רעש מנוע ווירטואלי שעוזר לחבר נהג למכונית, מפות ניהול שונות, ניתוב מומנט אקטיבי וכיול שלדה בהתאם. בהקשר הזה נציין כי בסיס הגלגלים באיוניק 6 קצר יותר מזה שבאיוניק 5 ועם מפשק הגלגלים הרחב – יש סיכוי שנקבל ב-6 N התנהגות כביש מחודדת עוד יותר.

RN22e רק קונספט בצילום אבל אם יונדאי איוניק 6 N הסדרתי יהיה דומה לזה – דיינו. צילום: יונדאי

 

בעוד שהרכב שנתפס בעדשת צלמי הריגול נראה צנוע למראה וכמעט שאינו מסגיר את מה שמחולל שם למטה – סביר להניח כי גרסת היצור תהיה דומה הרבה יותר במראה שלה לקונספט RN22e שיונדאי הציגה לפני יותר משנה. אם זה אכן יתמשש, נקבל את מכונית שרירים מרשימה ביותר לא רק בביצועים שלה – ולא רק 0 ל-100 קמ"ש – אלא גם במראה הנכון שלא יבייש סצינה ממהיר ועצבני – אולי סיאול דריפטה!!!

RN22e הקונספט מרמז היטב על המראה האפשרי שיהיה ליונדאי איוניק 6 N הסדרתי. צילום: יונדאי

 

Check Also

טופ גיר: יונדאי איוניק 5 N היא החשמלית הספורטיבית הטובה ביותר

מגזין טופ גיר בוחר את ההוט האטצ' החשמלית הטובה ביותר: יונדאי איוניק 5 N מתבלטת בזכות שורה ארוכה של תכונות - אחת מהן היא הומור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 + 11 =