רוני נאק
יונדאי המובילה את שוק הרכב הישראלי ואחת מיצרניות הרכב היחידות שיש לה נוכחות בכל קבוצות הרכב הפרטי בישראל – ממשיכה להרחיב את קו הדגמים החשמליים שלה. הפעם מדובר בדגם חשמלי קטן שעתיד להיכנס מתחת ליונדאי KONA בממדים ועשוי להיקרא CASPER – כך דיווחו בעיתונות הזרה בימים האחרונים.

• זה סוד הטווח האדיר של יונדאי איוניק 6
יונדאי קאספר החשמלי הוא רכב קטן מסגמנט המיני ומקביל ליצירות כמו דאצ'יה ספרינג, רנו טווינגו חשמלית וכד'. כמוהם גם יונדאי קאספר אמור להיות זול ובמחיר נגיש של כ-20 אלף אירו או פחות. כך לפי המקורות. הדגם הזה עשוי בהחלט להיות כלי חשוב להתמודדות מול השטף של המותגים והדגמים החשמליים מסין – אשר נהנים מתמחור נמוך במיוחד בזכות סובסידיות כבדות של ממשלת סין הקומוניסטית.

בקוריאה הקאספר משווק כקרוסאובר קטן על בסיס הפלטפורמה של יונדאי i10 שאנו מכירים כאן היטב ועם מנוע 1.0ל' עם 3 צילינדרים (בלי ועם טורבו). הנעה קדמית אבל גם בורר מצבי נהיגה לנסיעה בדרכי עפר. בעוד שיונדאי i10 מיוצרת גם באירופה (משם מיובאת לישראל) הקאספר החשמלית תיוצר בקוריאה ולפי הדיווחים בעיתונות הקוריאנית, היצור של הקאספר החשמלית יחל ביולי 2024 וצפויה להגיע לשוק האירופאי ברבעון האחרון של 2024.

בשלב הזה לא ברור האם יונדאי קאספר החשמלי יישאר עם המידות של הגרסה הבנזינית שלו. לאמור אורך של 3.6מ', רוחב של 1.6מ' וגובה של 1.57מ' – אלא עשוי להיות ארוך יותר בכ-20 ס"מ, בין השאר כדי לעשות מקום לסוללה. לפי אותם המקורות בקוריאה, יונדאי עשויה להשתמש בסוללת LFP זולה כדי לשמור על העלות הנמוכה ובמטרה להגיע לטווח של 300 ק"מ.