יום ראשון , 22 נובמבר 2020
ראשי » מגזין » משפחת השרירים של יונדאי
לא רק לליסינג. משפחת N של יודנאי באה לכבוש. כמו יונדאי i20N עם 204 כ"ס החדשה. צילום: יונדאי

משפחת השרירים של יונדאי

יש מכוניות קטנות, יש מכוניות משפחתיות יש קרוסאוברים ויש ג'יפונים ואז יש את "N". ואם במקרה תראו את האות N צמודה לכל אחד מדגמי יונדאי שתראו כאן אצלנו באולם התצוגה (אמיתי או ווירטואלי) כדאי שתבינו כי מדובר בחיה מסוג אחר. אם תרצו זאב בעור של כבש. זה רק ייראה כמו עוד יונדאי חדשה נוספת על הכביש אבל בפועל מה שיסגיר את האופי של המכוניות האלה יהיה החיוך המרוח על פני הנהג/ת וטיפת הזיעה המבצבצת בזווית המצח.

 

מאיפה זה בא?

לא מזמן הצטרף לשורות יונדאי מי שהיה ראש חטיבת M ב-BMW. אותה זרוע שרירית של יצרנית הרכב אשר הפיקה כמה ממכוניות הספורט הנחשקות והמהירות ביותר שיש. ובכן אותו אדון, אלברט בירמן, הגיע ליונדאי עם מטרה אחת ברורה: לתת לאמינות והמהימנות הקוריאנית מימד נוסף ספורטיבי, לוהט ויצרי. וזה לא רק שרירים זו גם שלדה שמתנהגת חד יותר, ממשקי נהג המתקשרים יותר עם הידיים של האוחז בהגה, חבילות איבזור עם נגיעות עדינות היכן שצריך ובסוף לקבל מכונית שיש לה ערך מוסף רב מימדי, "X פקטור" או במקרה של יונדאי: N פקטור.

יונדאי i30N מקבלת תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 8 הילוכים ועוד פיצ'רים רבים. צילום: יונדאי

המשפוחה

את יונדאי i30N אתם כבר מכירים. זו הגיע אלינו לפני כשנה ומהר מאד המלאי ממנה אזל. כי מי שמבין, חטף אותה מיד. יונדאי i30N הגיע בתצורת הצ'בק 5 דלתות או פאסטבק שנראית יותר לעין בלתי מזוינת כמשפחתית תמימה לכל דבר. ורק כדי שלא תאמינו רק לנו, גם AUTO BILD הגרמני (כן כן מאותו מקום שמגיע הגולף GTi) העניקה ל-i30N את התואר "רכב הספורט של השנה". זה היה ב-2019 עם הפאסטבק. ב-2018 גרסת ההצ'בק הביכה את המתחרות ולקחה את התואר בשנה הקודמת. וזה מראה שלא מספיק שיש אחלה ביצועים אלא שיש גם בסיס לקוחות שאוהב ומאמין במוצר.

יונדאי i30N מקבלת תיבת הילוכים כפולת מצמדים עם 8 הילוכים ועוד פיצ'רים רבים. צילום: יונדאי

ובכן, בקרוב i30N צפויה לקבל שידרוג חשוב עבורנו; תיבת הילוכים אוטומטית, כפולת מצמדים, עם 8 הילוכים, מאפייני בטיחות חדשים, מערכות עזר משודרגות וגם מראה מחודד יותר. אז למה לצפות? ל-250 כ"ס ו-35 קג"מ (280 כ"ס ו-39 קג"מ עם חבילת פרפורמנס). 5.9 שניות ל-100 קמ"ש וניהול חכם לתיבה האוטומטית שהופכת את הנהיגה לכיפית מתמיד.

ספורטיבית בקטנה. יונדאי i10N עם טורבו 1.0ל' ו-100 כ"ס. צילום: יונדאי

ה-i30N תמשוך אחריה כמה דגמים חשובים נוספים: i10, i20 וגם KONA אשר יקבלו חבילת אבזור "N Line" ספורטיבית ולוהטת. ה-i10 הקטנה שמציבה גם כך רף גבוה במיוחד בסגמנט המיני, מקבלת מנוע 1.0ל' טורבו עם 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ. מן החוץ משלב המרכב את הקווים הדינאמיים של ה-i10 החדשה עם חידודים ספורטיביים של משפחת N הביצועיסטית. בתוך הרכב יש גלגל הגה וידית הילוכים ממותגים, פתחי מיזוג אדומים ודוושת אלומיניום מחוררות.

הנה יונדאי i20N שתשנה את כללי המשחק עם יכולת שאין פשוט אין בקבוצה שלה. צילום: יונדאי

יונדאי i20 החדשה נחשפה ממש לאחרונה וזו מציבה סטנדרט חדש בקבוצת הסופר מיני. וגם היא מציעה גרסת N למי שרוצה יותר ערך מוסף מהמכונית שלו. יש בה שורה של פיצ'רים ספורטיביים חיצוניים על המרכב וגם בתוך התא. זאת בנוסף למולטימדיה המתקדמת המציעה קישוריות מלאה. חיצונית יש פגושים ומסיטי רוח מחודדים וספורטיביים, שבכה שחורה, תויות N היכן שחשוב, חישוקי 18 אינץ' מאד יפים ופגוש אחורי בהשראת מירוצים. בפנים תמצאו מושבים ספורטיביים ממותגים, גלגל הגה ספורטיבי, דוושות מתכת ונגיעות אדומות בקבינה. על ההנעה מופקד מנוע 1.6ל' טורבו עם תפוקה של 200 כ"ס והרבה פוטנציאל להיות רב מכר. אם תספיקו לשים יד על אחת כזו. במקביל תהיה גרסת N-Line  עם מנוע 1.0ל' טורבו עם 120 כ"ס המכילה את חבילת האבזור ללא השריר.

וואהו! יונדאי KONE עם חבילת N. קוקפיט דיגיטלי, כמעט 200 כ"ס והרבה איבזור נוסף. צילום: יונדאי

KONA הוא הילד הרע של קבוצת רכבי הפנאי הקטנים. ומראשית דרכו הוא התבלט כחזק והביצועיסט של סגמנט שנשען יותר על "לוק של ג'יפ" מאשר על חדוות נהיגה. ובכן גם KONA  מתחזק בתזמון של רענון הדגם ולצד שיפורים אירודינאמיים, שידרוג חלל הפנים עם קוקפיט דיגיטלי ומולטימדיה 10.25 אינץ'. צפוי גם מנוע ה-1.6 ל' טורבו לקבל יותר מיץ ולדגדג את קו ה-200 כ"ס. צפו גם לתיבת הילוכים כפולת מצמדים ויחד איתה הנעה כפולה נהדרת.

לא רק לליסינג! יונדאי אלנטרה N ליין נותנת בראש בצד ההוא של האטלנטי. צילום: יונדאי

מהזרוע הצפון אמריקאית של יונדאי יש שלוש בנות למשפחת N: אלנטרה, סונטה ו-וולוסטר. כולן מביאות עוד כוח ואבזור למשפחה שכבר מתחילה להיראות עניפה וצבעונית מתמיד.

 

תוכן מקודם

צפו גם בזה

5 סיבות שבגללן שאתם חייבים איוניק חשמלית

יונדאי איוניק היא כבר מזמן אמת המידה לבטיחות ויעילות. עכשיו כשיש גם גרסה חשמלית היא עוד יותר מעניינת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × two =