ההופעה הראשונה של יונדאי N Vision 74 המרהיבה במפגש הרכב הקלאסי והיוקרתי Concorso d’Eleganza Villa d’Este שזה לא רק חוויה לכל מי שאוהב מכוניות אייקוניות וסופר-יקרות מן העבר, אלא גם כרטיס כניסה חשוב למועדון סגור של המכוניות הטובות בעולם בכל הזמנים.
• יונדאי איוניק 6 החשמלית מושקת בישראל מה המחיר?
• כל הפרטים על יונדאי N Vision 74 המרתקת
אין רכב מתאים מה-N Vision 74 להשתתף באירוע מהסוג הזה. הרכב שעיצובו מתבסס על יונדאי פוני-קופה משנת 1974 (בעיצוב של מעצב העל האיטלקי ג'יוג'יארו), הוא הגשמת חלום רב-ממדי. מצד אחד הוא מסמן אבן דרך חשובה בהיסטוריה של יונדאי עם רכב שמעולם לא הגיע ליצור סדרתי אבל נותר משאת הנפש של מייסדי החברה. מהצד השני זו מכונית שרירים סופר-מתקדמת עם 690 כוחות סוס המופקים משני מנועים חשמליים שמוזנים על ידי תאי דלק מימניים. למעשה נדרשים רק 2.1 ק"ג של מימן דחוס כדי לתת ליונדאי המימנית הזו טווח של כ-600 ק"מ (עם זמן תדלוק קצר של דקות ספורות – כמו בנזין).
לפני הופעתו ב-Concorso d'Eleganza Villa d'Este, הופיע N Vision 74 לצד שחזור של קונספט הפוני קופה במפגש יונדאי באגם קומו, שחגג את פרויקט המורשת הראשון של החברה. על ידי הצגת ה-N Vision 74 הרטרו-עתידני באחת משלוש תחרויות המכוניות הקלאסיות והקונספט המובילות בעולם, הצליחה יונדאי להפנות את תשומת הלב הן למורשת העיצוב שלה והן לחזון שלה לטכנולוגיית ביצועים בר-קיימא.
אם כך נראה רכב הפיתוח של יונדאי ובתוכו משולבת טכנולוגיית מימן כה מתקדמת היוצרת תכונות דינאמיות של רכב על. הציפיה לדגמי ה-N העתידיים ונטולי הפליטה שיגיעו מענקית הרכב בקוריאה יוצרת הדים ברחבי תעשיית הרכב העולמית. יונדאי רואה בכלכלת המימן חלק בלתי נפרד מהחזון שלה לעתיד התחבורה וגם אצלנו, כאן בישראל, היא מעורבת בפרוייקט הקמת תחנות תדלוק מימניות כשהראשונה שבהן נפתחה בתחילת החודש בסמוך לקיבוץ יגור במפרץ חיפה.
תוכן מקודם