יום רביעי , 8 מאי 2024
מטה MAHLE בגרמניה. החברה מחפשת טכנולוגיות המאפשרות להשתחרר מהתלות בחומרי גלם מסין. צילום: mahle

מנוע חשמלי שיוביל מהפכה

רוני נאק

ספקית חלקי הרכב הגרמנית Mahle אומרת בראיון כי פיתחה טכנולוגיה חדשה למנועים המיועדים לרכבים חשמליים. על פי החברה, המנוע החדש יכולה לפעול בהספק גבוה וביעילות מרבית ללא צורך במגנטים ויסודות נדירים הנדרשים כיום ביצור מנועים לרכב חשמלי.

טכנולוגיית המנוע של Mahle, משלבת את המנוע החשמלי מתוצרתה עם מיזעור החיכוך הפנימי. איחוד שתי הטכנולוגיות מאפשר לרכבי החשמל לפעול בשיא ההספק ללא מגע בין הסטאטור לרוטור – זה מאפשר למנוע לפעול "זמן רב מאוד ללא הידרדרות", אמר מנכ"ל Mahle, ארנד פרנץ, לעיתונות בתערוכת הרכב בדטרויט.

זה המנוע של mahle – נטול מגנטים ויסודות נדירים. יעיל יותר ומופחת בלאי. צילום: mahle

• להודעה המלאה

פרנץ אמר כי המנועים נטולי המגנטים, ש-Mahle מצפה שיהיו לייצור המוני עד 2027 או 2028, משכו תשומת לב משמעותית מיצרניות רכב המבקשות להגביר את הביצועים של דגמי ה-EV שלהם תוך הגבלת השימוש במתכות נדירות יקרות שפעמים רבות נכרו בתאי עבדות קשים.

יצרני הרכב האירופאים נואשים למצא דרכים להשתחרר מהתלות בחומרי הגלם מסין. צילום: רוני נאק

יסודות אדמה נדירים נכרים ברובם בסין, ומלחמת הסחר עם ארה"ב הפכה את האספקה ארוכת הטווח שלהם לבלתי ודאית ליצרניות הרכב האירופאיות ועוד יותר עבור ענקיות הרכב בצפון אמריקה. נכון להיום רק רנו ו-ב.מ.וו הן בין יצרניות הרכב המשתמשות במנועים חשמליים ללא יסודות אדמה נדירים.

"זה מבוקש עכשיו בשל לחצים של הפחתת עלויות והמחסור ביסודות נדירים שהם הכרחיים לשמש לייצור מגנטים", אמר פרנץ.

 

Check Also

טיזר לחשמלית הקטנה של קיה EV3

אח קטן למשפחת דגמי EV החשמליים לבית קיה. לצד ה-EV6 היקר, ה-EV9 היותר יקר שעתיד להגיע בקרוב לישראל - קיה EV3 עתיד לתת פתרון זול יותר למי שירצה קיה חשמלית

2 comments

  1. אין על BMW i4 חשמלית חללית ליגה

  2. i4 BMW ELECTRIC ליגה אחרת מכולם

להגיב על lior Shama לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 + seven =