יום שלישי , 26 ינואר 2021
ראשי » מגזין » כבר לא שוכחים יותר ילדים ברכב
מערכות ניטור ילדים במושב האחורי יכולות להציל רבים. צילום: יונדאי

כבר לא שוכחים יותר ילדים ברכב

לפי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, בין השנים 2008 ל-2018 דווחו בתקשורת 661 מקרים של השארת ילדים ברכב. 30 מהמקרים האלה הסתיימו במוות. אלו נתונים נוראיים בכל קנה מידה. עוד מציינת "בטרם" שהטמפ' הגבוהה שנוצרת ברכב נעול משפיעה מהר יותר ובעוצמה רבה יותר על הגוף הקטן של תינוק או ילד קטן מאשר על גוף של בוגר עם מסה גדולה הרבה יותר. אם חשבתם להשאיר חלון פתוח או שהיום בעצם לא כזה חם ושזה בסדר "רק לכמה דקות". אז לא. הרגישות של הילדים למכת חום היא הרבה יותר גבוהה כך שבשום מקרה זה לא יהיה "בסדר". זה לא יכול להיות בסדר.

הודעה בלוח המחוונים לא תמיד עשויה להספיק. צילום: יונדאי

אז מה עושים?

יש כמה דרכים. ראשית לא להיות מוסחים. נכון. זה קל לומר. שהרי קצב החיים שלנו כה מהיר ורמת הסטרס כה גבוהה שלפעמים הראש פשוט לא שם. אבל זה לא תירוץ. כמו שבנהיגה עצמה מצפים מהנהג להיות נוכח מאחרי ההגה ולא באינסטוש, גם כשמורידים את הילדה בגן או מחזירים ממנו, אין דבר חשוב יותר מלשמור על הילדים. מהסיבה הפשוטה שבאמת אין חשוב מהם. אפילו לא הבוס שצורח בטלפון. הוא יכול להמשיך ולצרוח בעוד 20 דק'. אחרי שאתם תשתו כוס מים.

אנחנו חיים היום בשני ממדים. ממד אחד גשמי, אמתי, תלת מממדי ממנו נרטבים בגשם ומזיעים בקיץ. ממד שני דיגיטלי ודמיוני בו אתם חיים את החלום בפייסבוק, מכסחים מחבלים ב-CS, ונוהגים בפורמולה 1 במונטה קרלו. אז יש סיכוי שאפליקציה תמשוך יותר את תשומת הלב בעולמנו המוסח. יש בחנות האפליקציות אפליקציות המיועדות לתזכר את ההורים בתום הנסיעה שיבדקו כי אף ילד (או בעל חיים) לא נשכח ברכב. ההורדה חינמית.

ניטור ילדים במושב האחורי מורכב מכמה שלבים ושכבות הפעלה. צילום: יונדאי

גם יצרניות הרכב נרתמו לנושא והרגולטורים קובעי החוקים בעקבותיהם. זה מתחיל מהודעה לנהג על לוח המחוונים שמא שכח מישהו מאחור. ואצל אחרים יש חיישנים שונים וברמת רגישות שונה שתפקידם לאתר נוסע שנותר מאחור. הסוג הפשוט יותר של חיישנים מופעל ממשקלו של נוסע מאחור. דבר שעשוי להיות בעייתי אם זה ילד שירד לרצפת הרכב או תינוק במושב בטיחות שלא מפעיל לחץ על החיישן שמושב הרכב.

המערכת החדשנית שיש ביונדאי סנטה פה וגם בפאליסייד החדשה מנצלת את היכולת של חיישנים בתקרה כדי לזהות תנועות בתוך הרכב לאחר נעילתו. במידה ומזוהה תנועה המערכת תפעיל את אזעקת הרכב ואת הצופר כדי למשוך את תשומת הלב של הנהג או של אזרחים ברחוב ולהציל את הילד שנשכח.

טכנולוגיות נוספות שנמצאו בפיתוח כבר עוסקות במכ"מים זעירים לניטור חלל הרכב, אמצעים אחרים שמסוגלים לאתר דופק ואפילו את פעימות הורידים על פני העור. מה שיכול להציל תינוק שמכוסה בסמיכה ואינו נראה לעין מן החוץ.

 

בשורה התחתונה

חשוב לסגל הרגלים בטוחים ולהיות נוכחים ועירניים. שימו את הילדים במרכז בכל פעם שהם ברכב. אבל לפעמים זו באמת בקשה גדולה מדי. אז צרו לעצמכם "מעגלי אבטחה" רבים ושונים. פתק על לוח המחוונים, שימו את התיק במושב האחורי שיחייב אתכם להפנות מבט למושב האחורי בכל יציאה מהרכב, התקינו אפליקציה שתזכיר לכם והצטיידו במכונית שגם היא יודעת לשמור על הילדים וכצריך להזעיק עזרה.

 

תוכן מקודם

צפו גם בזה

ג'יפ קומפאס פלאג-אין החל ב-229,000 שקלים

ג'יפ היברידי ראשון בישראל. קומפאס 4Xe לא מוותר על ההנעה הכפולה וגרסאות אבזור חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × 3 =