יום רביעי , 24 אפריל 2024
טנדר סאנגיונג מוסו חוזר לחופינו. אבל לא בשבילנו. צילום: סאנגיונג

שובו של ה-MUSSO?

רוני נאק

קורא חד עין של שטח קלט לפני ימים ספורים שורה ארוכה של סאנגיונג מוסו באחד מנמלי הים של ישראל. להזכירם מדובר בטנדר המתבסס מסורתית על פלטפורמת הסאנגיונג רקסטון ושווק כאן בעבר. כמו הרקסטון הוא מתבסס על שלדת סולם, מצויד בסרן חי מאחור ועם קפיצי סליל בכל פינה. למוסו הנעה כפולה עם LOW ונעילת דיפרנציאל אחורית מקורית. 

טנדר סאנגיונג מוסו חוזר לחופינו. קפיצי סליל אחוריים תורמים לנוחות אבל מגבילים גרירה ומשקל העמסה. צילום: סאנגיונג

עוד בנתונים המעניינים נמצא את ההנעה בה יש מנוע דיזל 2.2ל' או טורבו-בנזין 2.0ל' (שניהם עומדים בתקן יורו-6). הדיזל מפיק 181 כ"ס ו-40 קג"מ ואילו תפוקת מנוע הבנזין היא 225 כ"ס ו-35 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 הילוכים (מבית אייסין היפנית) מורידה את הכוח לתיבת העברה עם פיקוד חשמלי.

טנדר סאנגיונג מוסו חוזר לחופינו. קבינה מהודרת, מרווחת ועם מערכות בטיחות אקטיביות. צילום: סאנגיונג

מבחן דרכים סאניונג רקסטון

נעבור לממדים שם תמצאו בסיס גלגלים של 310 ס"מ הסאנגיונג מוסו מציב ממדים נאים של קצת מעל ל-5 מטרים באורך. הוא מסוגל לגרור עד 3,000 ק"ג (תלוי בגרסה) ומסוגל להעמיס עד כ-800 ק"ג (ברוטו) תלוי בגרסת ההנעה.

חבילת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה, מגבר בלם בחירום, סייען חניה, חיישני לחץ אוויר בצמיגים וגם מערך חכם עם ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.

טנדר סאנגיונג מוסו חוזר לחופינו. אבל לא בשבילנו. צילום: סאנגיונג

החדשות הטובות הן שסאנגיונג מוסו הגיעו פיזית לישראל. החדשות הפחות טובות (לפחות מבחינתנו) הן שהמלאי לא מיועד להיות משווק בישראל. מדובר במלאי של היבואן לרשות הפלסטינית (כן כן דיברנו איתו). מנגד, דובר יבואנית סאנגיונג לישראל מסר בתגובה כי אין בכוונתם לייבא את הדגם הזה לישראל. כרגע מיובאים לישראל שני דגמי סאנגיונג: רכב פנאי גדול עם 7 מושבים בשם רקסטון ו-SUV קטן ממנו בשם קוראנדו שלאחרונה עבר חידוש. לאתר היבואן

Check Also

סיטרואן C3 איירקרוס מקבל 7 מושבים

מה זה קטן ועם 7 מושבים? סיטרואן C3 איירקרוס. כך לפחות מבטיחה היצרנית לגבי הדור הבא של הדגם אשר עתיד להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 + 1 =