שבת , 27 אפריל 2024
מבחן דרכים סוזוקי S-Cross הייבריד. עדכון עמוק על פני השטח ותג מחיר שאפתני. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים סוזוקי S-Cross

רוני נאק

סוזוקי S-Cross הוא מוותיקי רכבי הפנאי הקטנים בישראל אחרי שהוצג לעולם בשנת 2013. הדגם קנה לעצמו אוהדים רבים לאורך השנים בזכות חוסר יומרה מוצהר, צריכת דלק טובה מאד (בגרסאות האטמוספריות) ומוניטין טוב בתחומים רבים בהם האמינות והסחירות. אבל…הדגם כבר וותיק מאד וזכה ללא מעט עדכונים לאורך השנים.

עתה מגיע העדכון העמוק ביותר של הדגם (סוזוקי מגדירה אותו כ"דור השלישי") מזה לא מעט שנים. המשמעותי ביותר, עיניכם הרואות עיצוב עדכני, הרבה פחות צמחוני ועם נגיעות של SUV על פי השפה המקובלת כיום. יחד עם זאת, ה-S-Cross מפריד את הלוק שלו מזה של שאר דגמי היצרן.

מבחן דרכים סוזוקי S-Cross הייבריד. המראה עדכני יותר ומסמן "V" על כל הפריטים שצריך כדי לגרום לרכב להיראות SUV. צילום: רוני נאק

מתחת לפני השטח אין שינויים מהותיים עם מידות השלדה המהותיות נותרו ללא שינוי. זה לא מפתיע שכן מדובר באותה פלטפורמת "GLOBAL C" של היצרנית. בסיס הגלגלים הוא 260 ס"מ שזה עדיין, די מרווח בקבוצת הרכב הזו.  דבר המתבטא גם בחלל הפנים שהוא די בסדר, גם לבוגרים, לפנים ומאחור.

הקבינה עצמה היא חמה וקרה בו זמנית. הכוונה היא שניכר שנעשה מאמץ ליצור תחושת עושר ואיכות. זה אפילו הצליח באיזורים מסוימים. אבל באותה נשימה קל מדי לפגוש חומרי דיפון דקים ופשוטים למגע ולעין וגם לא מעט אי דיוקים בהתאמת הפאנלים השונים (כמו למשל בתפר שבין הדלתות לדשבורד).

מבחן דרכים סוזוקי S-Cross הייבריד. הארכיטקטורה לא השתנתה, נוסף מסך מולטימדיה גדול ופתחי המיזוג ירדו מתחתיו. צילום: רוני נאק

החום והקור ממשיכים יד ביד עם בקרת אקלים, ממשק מולטימדיה עם חיבורי קארפליי ואנדרואיד מהירים, מערך בטיחות אקטיבי שהורחב וכולל פיצ'רים חדשים ועוד. מהצד השני נציין דיפון דלת צד נהג שמתעוותת כשהחלון מגיע לשיא הסגירה. ריפודי מושבים פשוטים למדי וגם בסיס מושב קצר ושטוח שאינו תומך ברגליים מספר (ואני רק 180 ס"מ). התחושה הכללית, אינה משדרת איכות ולדעתי לא מיישרת קו עם מה שאנו מכירים ממותגי קוריאה ובטח יפן.

תא המטען מציע נפח של 440 ליטרים ואליו יש גישה נוחה מאד מדלת תא מתרוממת שפותחת מפער רחב ונוח ביותר. הפתיחה של הדלת היא כמובן ידנית. עוד בתא המטען תמצאו תאורה, שקע כוח ומושב אחורי שהמשענות שלו מתקפלת 40/60 ומסוגלת להגדיל מאד את נפח ההעמסה.

מבחן דרכים סוזוקי S-Cross הייבריד. חלל גדול ושימושי. יש תאורה, שקע כוח, מושב מתקפל ותאי אחסון נוספים. צילום: רוני נאק

מנוע

יחידת ההנעה היא ההיברידית הקלה שאנו כבר מכירים מהדגם הזה וגם מהסוזוקי ויטארה. התפוקה עומדת על 129 כ"ס ו-24 קג"מ. כאשר התפקיד של המנוע ההיברידי הוא לשמש כמתנע, גנרטור ליצור חשמל וגם לתת "דאעחל'ה" קטנה למנוע הבנזין בתחילת תנועה. המערכת של סוזוקי מחברת בין המנוע החשמלי למנוע הטורבו-בנזין עם רצועה. המשך שרשרת ההנעה כולל תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. ועתה…שוק למערכת! יש גם גרסת הנעה כפולה! אמנם לא ברכב המבחן שקיבלתי, אבל טוב לדעת שסוזוקי (ומכשירי תנועה היבואנית) לא זנחה את ההנעה הכפולה ברכבי הפנאי – דבר שמרבית יצרניות הרכב וויתרו עליו כליל. מרווח גחון של 175 מ"מ קצת מצננת את ההתלהבות מפוטנציאל הבוש של הרכב הזה.

מבחן דרכים סוזוקי S-Cross הייבריד. למנוע ה-1.4 ל' יש טורבו, הזרקת דלק ישירה וגם BOOST מסייע ממערכת היברידית קלה שדוחפת אותו מקו הזינוק. צילום: רוני נאק

חבילת הסיוע והבטיחות האקטיבית מתחילה מ-7 כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה וגם בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, מירכוז נתיב, ניטור שטח מת, ניטור עייפות נהג ועוד. דירוג הבטיחות הוא 6 לכל הגרסאות של הדגם.

 

נהיגה

בתחומי העיר סוזוקי S-Cross נהנית ממומנט טוב של המנוע והעברת כוח חלקה ונעימה של תיבת ההילוכים האוטומטית. תנוחת הישיבה היא היכן שהוא באמצע בין הגובה של SUV לשפיפות של פרייבט רגיל – בכל מקרה הכניסה והיציאה מהרכב גבוהות יותר ועשויות להקל על מי שחשוב לו פרמטר הנוחות הזה (בעיקר קהל בוגר).

מבחן דרכים סוזוקי S-Cross הייבריד. הרבה פלסטיק ופנסים מאחור. ניסיון לשוות לרכב מראה קשוח ועדכני יותר. צילום: רוני נאק

איכות הנסיעה הכללית טובה למדי על הצד הרך של המשוואה. בין השאר בזכות צמיגים גדולים למדי במידה של 215 וחתך 55 הנעולים על חישוקי 17 אינץ' מעוצבים. תמהיל המתלים שמרני וכולל תמוכות מקפרסון בחזית וקורת מתח מאחור כששם מאחור יש לתצורה הזו יתרונות של שיחרור חלל לתא המטען. הכיול הוא כאמור על הצד הרך של העניינים וככזה ספיגת המהמורות במהירות עירונית טובה למדי ומכאן גם הנוחות.

• איך היה סוזוקי קרוסאובר היוצא?

מחוץ לעיר הסוזוקי משייטת בקלות בקצב של כביש 6 ואף מעט יותר כשצריך לעקוף. יש למערכת ההנעה הזו בהחלט את היכולת להזיז את הרכב בקצב נהיגה מערבי. בתנאים האלה S-Cross עובדת נהדר. רמת הרעש בקבינה סבירה ביותר ולא משנה אם המקור לרחשים הוא המנוע, הרוח או הצמיגים שפוגשים את הכביש. בכמה כבישים הררים שפגשנו באצבע הגליל ובדרך לשם גילינו שיש למנוע זמינות כוח טובה ומספיק מומנט כדי לטפל בעליות הארוכות. מהצד השני של ההר, התנהגות הכביש טובה גם אם לא הכי מחודדת, ובתכלס הרכב לא מגלה סימנים מסוכנים גם כשמגיעים לגבולות האחיזה.

מבחן דרכים סוזוקי S-Cross הייבריד. נוחות הנסיעה טובה ותפוקת הכוח מספקת ויותר. צילום: רוני נאק

צריכת הדלק הממוצעת במבחן מתחילתו ועד סופו עמדה של 13.5 קילומטרים לליטר. שזה "בסדר" גם אם לא מצטיין – כאשר יש דגמי מתחרים שאינם היברידים אשר מציגים נתוני צריכת דלק דומים ואף טובים מזה.

בנוסף מערכות הבטיחות האקטיביות נוכחות בפעולתן. אולי אפילו מדי כך וזה עשוי לעצבן מדי פעם בעיקר בכבישים הררים וכשסימוני הנתיבים אינו ברור לגמרי.

מבחן דרכים סוזוקי S-Cross הייבריד. מראה חדש בעל לוק ייחודי במשפחת דגמי סוזוקי. צילום: רוני נאק

• כך תשלמו פחות על הרכב החשמלי

סיכום

סוזוקי S-Cross המעודכן נותן יותר מקודמו בפרמטרים של נראות חיצונית, חבילת אבזור נוחות ובטיחות וגם מפציץ עם יתרון יחסי של מערכת הנעה לכל הגלגלים. אז ביחס לעצמו הוא בהחלט שהשתפר. אפשר היה לוותר על המגרעות של תחושת איכות חסרה אילו המחיר לא היה דומה עד זהה לקרוסאוברים המקבילים ממותגים אירופאים. כשהמחיר מתחיל ב-140 אלף שקלים ומגיע עד ל-160 אלף שקלים, ההיצע של המתחרות נראה פתאום יותר אטרקטיבי – עתה רק נותרה השאלה למי יש מכוניות במלאי?

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 − 8 =