יום רביעי , 1 מאי 2024
ידיעה שפורסמה ברויטס הקפיצה את המשקיעים של טסלה - ואת מאסק. צילום: טסלה

טסלה מבטלת את הדגם הזול ונבהלת

רוני נאק

פצצה רבתי הוטלה אתמול כשסוכנויות הידיעות הודיעו על מקורות בטסלה שסיפרו על נטישת החזון של פיתוח דגם כניסה זול – בטווח של ה-25 אלף דולרים בארה"ב – לטובת מאמץ מרוכז ומוגבר להמשך הפיתוח של מכוניות אוטונומיות עם מיקוד על מוניות רובוטיות (מעניין מה זה יעשה לנהגי המוניות של נתב"ג…).

לאחר הפרסום – והרמת הגבות שהגיעה בעקבותיו מצד משקיעים רבים ("מה?! מאסק לא יביא לנו את הפורד מודל T של החשמליות שתתאים לכולם?") – מאסק מיהר להגיב ב-X, טוויטר לשעבר, והאשים את רויטרס בשקרים. יחד עם זאת הוא לא ציין באילו שקרים או אי-דיוקים מדובר.

האם טסלה וויתרה על הסגמנט הזול לאחר שהבינה כי לא תוכל להתמודד מול הסינים שמקבלים סיוע מהשלטון הסיני? צילום: טסלה

 

• עד כמה עמוקה המעורבות של הממשל הסיני ברכב

חוסר הוודאות לגבי התוכניות של טסלה, והעיכובים בפרויקטים של רכבים חשמליים אצל יצרניות רכב יריבות, מציבים בפני רוכשי הרכב החשמלי וקובעי המדיניות הסביבתית של ממשל ביידן אופציות לא נעימות. בעיקר לאור האיום הסיני. נסיגה מדגם חשמלי במחיר עממי עשוי להשאיר את הזירה פנויה לפלישה הסינית לארה"ב – בה הממשל יילחם באמצעות מכסים והגבלות.

BYD משווקת את הדולפין בסין במחיר של כ-14 אלף דולרים ואת הסיגאל (שחף) בפחות מעשרת אלפים דולרים. נכון, אין לדגמים האלה את הטווח, הביצועים או הטכנולוגיה (ואפשר להתווכח על הגנה מחלודה ואיכות יצור), אבל עם תמיכה נדיבה של המשטר הסיני – המחיר מנצח.

בינתיים אם אתם רוצים טסלה זולה – קנו משומשת – וחפשו מקום שיוכל לבצע דיאגנוזה לבריאות הסוללה.

Check Also

תעבורת הדאטה נחשפת

מכוניות מקושרות זה משהו שאנו כבר חיים עמו. עתה, נחשף גם הצד האפל והמחיר של הפקרת הפרטיות בידי רשויות זרות ולעיתים עוינות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × 2 =