יום חמישי , 22 פברואר 2024
Volvo XC40 Recharge P8 AWD שם ארוך לרכב פנאי קומפקטי חשמלי וחזק. צילום: וולוו

וולוו XC40 כל-חשמלית החל ב-299,900 שקלים

רוני נאק

מאיר, יבואנית וולוו, מתחילה היום לשווק את הגרסה הכל-חשמלית של XC 40. זו גרסה 100% חשמלית, וחזקה במיוחד, של רכב הפנאי רב המכר של מותג הפרמיום ומצטרף להיצע של גרסאות הטורבו-בנזין ושל הפלאג-אין (PHEV) שכבר משווקות בשלוש רמות אבזור שונות. ובכן הוולוו הכל-חשמלית הרשמית הראשונה, מגיעה אלינו מבלגיה ומתבססת על הפלטפורמה החכמה של XC 40.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD פלטפורמת CMA עם סוללה צמוד לרצפה ושני מנועים חשמליים. צילום: וולוו

הבסיס המכאני הוא פלטפורמת CMA של וולוו שפותחה בתוך קבוצת GEELY ומשרתת דגמים נוספים בוולוו עצמה ובמותגים נוספים בהם Lynk&Co היוקרתיים. לפלטפורמה הזו חשיבות רבה בכך שהיא מאפשרת לקבוצה לייצר "יתרון לגודל" לדגמים רבים בסגמנט הזה.

למה וולוו מפילה מכוניות חדשות ממנוף?

הגישה הייחודית של וולוו ובעיקר ה-XC 40, לטיפול בחלל הפנים, נוכחת גם כאן. עם הרבה תאי אחסון, פחות או יותר בכל מקום אפשרי, כולל בדיפוני הדלתות, תחת המושבים וכמובן תא המטען שעתה יש שניים ממנו; גם בחזית בהיעדר מנוע. כנהוג לאחרונה בדגמים חשמליים איכותיים, גם הוולוו מגיעה מהמפעל עם צמיגים חוסכי אנרגיה ומונחתי רעש המיועדים לשימוש במכוניות חשמליות. עוד בתא הנהג ממשק מולטימדיה חדש מבוסס אנדרואיד, קוקפיט דיגיטלי מלא ועוד.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD קוקפיט דיגיטלי מלא, תא הנהג שומר על תאי האחסנה הרבים של הדגם. צילום: וולוו

בתחום ההנעה וולוו מפתיעה. הייתם מצפים לקבל יחידה חסכונית סגפנית שתעדיף יעילות מירבית. אבל כמו שוולוו מדי פעם מבליחה עם מכונית שרירים גם הרכב הכי פחות מזהם שלה הוא גם הגרסה החזקה ביותר שבהיצע ה-XC 40. הפלטפורמה, CMA זוכרים? מאפשרת הצמדת מארז הסוללות לריצפת הרכב כך שהסוללות לא באות על חשבון תא המטען ומרכז הכובד נותר נמוך. קיבולת הסוללה היא 78 קוט"ש והיא מסוגלת לקבל טעינה מהירה, DC, של עד 150 קו"ט. ההנעה היא כפולה קבועה, AWD, באמצעות שני מנועים חשמליים עם תפוקה של 204 כ"ס כל אחד. התפוקה המשותפת עומדת על 408 כ"ס בריאים למדי ו-73 קג"מ מצמידי מושב. הנתון הכל-חשוב (שהפך ליותר חשוב מאז שהתגלה שם יתרון לחשמליות) של 0 ל-100 קמ"ש הוא 4.9 שניות והמהירות הסופית היא "רק" 180 קמ"ש. שאצלנו זה די והותר אבל במדינות אחרות אולי לא. הטווח החשמלי (WLTP) לפי היצרנים עומד על 400 עד 418 ק"מ עם צריכת זרם משולבת של 23.8 עד 25 קוט"ש/100 ק"מ (תתרגלו לזה זה המדד החדש).

Volvo XC40 Recharge P8 AWD עתידות: בקרוב תתחבר לעמדת טעינה. צילום: וולוו

למי שעוד יש חיים ורוצה לגרור לשטח אופנוע בריא, למשל איזה KTM אנדורו חדש, הוא ישמח לגלות שיש לו חשמלית שיכולה לגרור עד 750 ק"ג בנגרר ללא בלמים ועד 1,500 ק"ג לנגרר בלום. נחמד.

הוולוו XC40 החשמלית משווקת ברמת אבזור אחת, R דיזיין, וזו כוללת מערכת שמע מבית הרמן קרדון, טעינה אלחוטית לניידים, בקרת אקלים דו-אזורית, מפתח חכם, גג שמש פנורמי, מושבים קדמיים מחוממים ועם כיוונים חשמליים מרופדי עור ועוד אבזור נוחות רב.

ממשק מולטימדיה כל-חדש שפותח יחד עם גוגל. צילום: וולוו

בתחום הבטיחות תמצאו בוולוו XC 40 החשמלית החדשה חבילת סיוע ובטיחות אקטיבית שמקנות לרכב הפנאי החשמלי הזה דרגת בטיחות 7 ומשלבת גם מערך חיישנים חדש ADAS המכילה מכ"מ, מצלמות וחיישני אולטרסאונד כדי לחדד עוד יותר את "תפישת המרחב" של מערכות הבטיחות שברכב ולמתן את ההתערבות בנהיגה הנורמלית שלכם. לפי מה שנאמר במצגת לעיתונאים הבוקר, האספקה מוגבלת למדי, פחות מ-200 יחידות עד לסוף השנה הנוכחית. כמויות גדולות יותר תהיינה בשנת הבאה. גם אצל וולוו, שנהנית מפריחה במכירותיה הגיעו למצב שבו מתקשים לעמוד באספקה מהירה.

Volvo XC40 Recharge P8 AWD טווח של 400 ק"מ וטכנולוגיית בטיחות עדכנית. צילום: וולוו

 

 

Check Also

הסבה לחשמל של ריינג' קלאסי

קח רכב אספנות קלאסי ונדיר עם מנוע V8 רועם וחלש והסב אותו להנעה חשמלית. חילול הקודש או תוספת זמן לקשיש הבריטי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × three =