יום חמישי , 19 אוקטובר 2017
דף הבית » מבחני דרכים » מבחן רכב קיה ספורטאז'
מבחן רכב קיה ספורטאז'
מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. עיצוב מוחצן, חבילות איבזור משופרות, אותם מנועים. צילום: רונן טופלברג

מבחן רכב קיה ספורטאז'

  • דור רביעי לדגם
  • החל מ-138 אלפי שקלים
  • 1.6ל' מפיק 132 כ"ס
  • צריכת דלק 10.1 ק"מ/ל'
  • WAZE מובנה

 ניר בן זקן
בקטגוריית הקרוסאוברים, שזוכה לאחוזי הצמיחה הגבוהים ביותר בשוק הרכב בשנים האחרונות, קיה ספורטאז' הפך כמעט מונופול. עתה עם תחילת השיווק של הדור החדש של הדגם יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים – והמחיר – לשמור על השליטה בסגמנט.

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. העיצוב שהיה אחת מנקודות החוזקה של הדגם היוצא, מקבל חיזוק נוסף ב-2016. צילום: רונן טופלברג

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. העיצוב שהיה אחת מנקודות החוזקה של הדגם היוצא, מקבל חיזוק נוסף ב-2016. צילום: רונן טופלברג

מה חדש?
העיצוב החיצוני הפך מוחצן ובולט יותר, בעיקר החרטום המחודד עם יחידות תאורה מלוכסנות משולבות LED, מכסה המנוע המשתפל מטה וגריל קדמי בצורת "אף הנמר" האופיינית לקיה, אבל לא בטוח שכולם יאהבו את הצעקנות העיצובית – אשר פסעה צעד מוחצן קדימה.
הוא מתבסס על פלטפורמה חדשה שיותר מ-50 אחוזים ממנה עשויים פלדה בחוזק מתיכה גבוהה והיא קשיחה ב-48 אחוז לעומת הדגם הקודם (כך לפי קיה). גם בסיס הגלגלים גדול מבעבר (267 ס"מ, 3 ס"מ יותר). בשילוב רצפה נמוכה ומשענת מתכוונת בספסל האחורי, מתקבל מרווח נדיב בעיקר לרגליים ולראש ויש גם פתחי מיזוג אחוריים. נפח תא המטען סביר (466 ליטר), והגישה אליו דרך מפתח רחב ונמוך יותר המשפר את השימושיות.

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. גרסת בסיס קודרת למראה למרות תוספת איבזור ואיכות כללית משופרת. בצילום - לא גרסת בסיס. צילום: רונן טופלברג

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. גרסת בסיס קודרת למראה למרות תוספת איבזור ואיכות כללית משופרת. בצילום – לא גרסת בסיס. צילום: רונן טופלברג

עיצוב הפנים מודרני, נאה ואיכותי למגע; הקונסולה המרכזית פונה לכיוון הנהג, ההגה בשרני, יש תאי אכסון רבים והמושבים מציעים נוחות ותמיכה טובים. אך שילוב צבעים שחור בגרסת הבסיס נראה קודר. קדרות אופיינית לדגמי קיה רבים. נקודות התורפה של הדגם הקודם, שדה ראיה כשל מכונית ממוגנת ירי, טופלה על ידי שטחי חלונות גדולים וקורה A צרה. מיקום מושב הנוסע נמוך למדי ונעדר כיוון גובה וגם לא אהבנו את בלם החניה שמופעל על ידי דוושה רגלית כנהוג במכוניות אמריקאיות.

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. גרסת בסיס קודרת למראה למרות תוספת איבזור ואיכות כללית משופרת. בצילום - לא גרסת בסיס. צילום: רונן טופלברג

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. גרסת בסיס קודרת למראה למרות תוספת איבזור – יש WAZE –  ואיכות כללית משופרת. בצילום – גרסת בסיס. צילום: רונן טופלברג

האבזור בגרסת הבסיס "אורבן" (ב-138 אלף שקל) עשיר למדי וכולל מסך מגע בגודל 8" (בהתקנה מקומית) עם מצלמת חניה, וויז מובנה, שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB, חיישני תאורה דינמיים (מעבר אוטומטי בין אור נמוך לגבוה), מראות מתקפלות חשמלית, שמשות אחוריות כהות, חישוקים קלים בקוטר 16" ו-6 כריות אוויר. מרשים עוד יותר הוא ציוד בטיחות מתקדם שאינו סטנדרטי גם ברכבי פרימיום יקרים בהרבה וכאן הוא מוצע כבר בגרסת הבסיס כמו בלימת חירום אוטונומית מבוססת רדאר (ומזהה גם הולכי רגל) ומערכת לשמירה על נתיב אקטיבית. גרסת EX הבכירה (ב-177 אלף שקל הבכירה בהיצע דגמי 2.0 ליטר) מוסיפה ריפודי עור, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישן גשם, חלון שמש פנוראמי וחישוקים קלים בקוטר 19".

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. חישוקי גלגלים גדולים מוסיפים בוהק למראה. צריכת הדלק וממד זיהום האוויר שופרו במעט למרות תוספת של 80 ק"ג למשקל הרכב. צילום: רונן טופלברג

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. חישוקי גלגלים גדולים מוסיפים בוהק למראה. צריכת הדלק וממד זיהום האוויר שופרו במעט למרות תוספת של 80 ק"ג למשקל הרכב. צילום: רונן טופלברג

בתנועה
יחידת הנעה עברה בירושה מהדגם הקודם; מנוע 1.6 ליטר מפיק 132 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. הביצועים פושרים, (12.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש) כשעל חולשת המנוע מחפה התיבה שמורידה הילוכים בכל עליה קלה בשיפוע הכביש ומקנה תאוצות ביניים סבירות. המנוע המעודכן עומד בתקני יורו 6 והוא מזהם פחות (יורד מקבוצת הזיהום 15 ל-12) וגם חסכוני ב-21 אחוזים לטענת היצרן. במהלך המבחן עמדה צריכת הדלק על בין 12.8 ק"מ ליטר בשיוט ל-10.1 ק"מ לליטר. מנוע 2.0 ליטר עם 155 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית 6 יחסים מספק ביצועים עדיפים, אם כי לא יוצאי דופן ביחס למתחרים. צריכת הדלק הייתה גבוה יותר;  12 ק"מ לליטר בשיוט ו-9.4 ק"מ לליטר תחת לחץ.

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. חישוקי גלגלים גדולים מוסיפים בוהק למראה. צריכת הדלק וממד זיהום האוויר שופרו במעט למרות תוספת של 80 ק"ג למשקל הרכב. צילום: רונן טופלברג

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. חישוקי גלגלים גדולים מוסיפים בוהק למראה. צריכת הדלק וממד זיהום האוויר שופרו במעט למרות תוספת של 80 ק"ג למשקל הרכב. צילום: רונן טופלברג

עליה של 80 ק"ג במשקל העצמי חייבה כיול המיתלים נוקשה מבעבר והספורטאז' מעט קופצני במהירות נמוכה. הגברת המהירות משפרת את הנוחות והוא מפגין רמת ריסון טובה מאוד. בידוד הרעשים שופר משמעותית, המנוע שקט בשיוט (2,300 סל"ד ב-110 קמ"ש, 200 סל"ד פחות מהדגם הקודם) וגם רעשי דרך ממעטים לחדור לתא הנוסעים, אבל למרות הירידה במקדם הגרר (מ-0.35cd ל-0.33cd) מעט רעשי רוח חודרים מהמראות. הקשחת המרכב והמיתלים תורמת להתנהגות כביש טובה מאוד עם אחיזה גבוהה, זוויות הגלגול מצומצמות ונכונות לשינויי כיוון מהירים. להגה משקל טבעי והוא מדויק יחסית אם כי נעדר משוב.

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. קניתם את האוטו לא חייבים לעבור לגור באוהל! יש תכניות מימון וטרייד אין. המחיר מתחיל מ-138 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

מבחן רכב קיה ספורטאז 2016. קניתם את האוטו? לא חייבים לעבור לגור באוהל! יש תכניות מימון וטרייד אין. המחיר מתחיל מ-138 אלפי שקלים. צילום: רונן טופלברג

סיכום
האם הספורטאז' החדש ישחזר את הצלחת קודמו והיה להיט מכירות בשנה הקרובה? עוד מוקדם לנבא, אבל הוא טוב מקודמו כמעט בכל תחום, בתא הנוסעים המרווח והאיכותי יותר, בהתנהגות הכביש העדיפה ובעיקר בעיצוב החיצוני הייחודי והבולט. גם יש לו אבזור בטיחות מתקדם שלרוב אינו מצוי במכוניות בסביבת המחיר הזו. ב-138 אלף שקלים, הוא גם מעט יקר יותר, ב-4,000 שקלים לעומת דגם ה-1.6 היוצא. בשורה התחתונה סך השיפור גדול מהתייקרות ועל כן, לא יהיה זה ניחוש פרוע שהספורטאז' החדש ימשיך לשמור על הדומיננטיות גם בדור הנוכחי.

One comment

  1. כבלוגר וכחובב רכבים בכלל ושל קיה בפרט לקחתי את הספורטאג' 2.0 הפרטי שלי לטיול בנחל שקמה .

    אומנם זה "רק " מודל 2014 (הדגם שהוחלף,) אבל אין לו בכלל במה להתבייש, והדגם החדש נכנס לנעליים גדולות אבל יגדיל אותן ללא ספק.
    אישית התחברתי ל1.6 טורבו שנראה מצויין , נוסע מעולה ונותן תחושה ששוה את מחירו.

    אני מזמין אותך להצטרף לחוויות שלי
    http://dvashlife.blogspot.co.il/2016/02/blog-post.html

תגובה לפוסט

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר.שדות חובה מסומנים ב- *

*

http://bit.ly/2opbTV6