יום שישי , 29 מרץ 2024
טויוטה היילנדר היברידית. הרכב הכי מאריך ימים אצל בעליו. צילום: טויוטה
טויוטה היילנדר היברידית. הרכב הכי מאריך ימים אצל בעליו. צילום: טויוטה

איזה רכב פנאי מאריך ימים?

רוני נאק

כמה שנים תחזיקו רכב טוב בבעלותכם? שלוש? חמש? שבע? תכל'ס, נהיה תמימי דעים: מכונית שמוחזקת בידי בעליה מעל חמש שנים היא כנראה מעין סוג של סופר מכונית, כזו שהצליחה לייצר קשר רגשי עמוק הנובע מאמינות מופלגת, חוויית נהיגה מרוממת נפש ושפע של חוויות טובות.

בארצות הברית, כך עולה ממחקר שמתפרסם השבוע, מדובר בעיקר ברכבי פנאי-ובאופן אבסולוטי במותגים יפאניים. כך מפרסם מנוע החיפוש iseecars ,שניתח מעל 2.5 מיליון מכוניות שנרכשו בארה"ב אשר נמכרו בין ינואר לאוקטובר השנה. מניתוח הנתונים עולה כי רק 12.9% מבעלי רכבים בארה"ב יחזיקו במכונית מסוימת מעל עשור- ואלה הם הדגמים שקיים הסיכוי הגבוה ביותר שיוחזקו עשור:

הונדה פיילוט. כשליש מבעליו יחזיקו בו מעל לעשור. צילום: הונדה
הונדה פיילוט. כשליש מבעליו יחזיקו בו מעל לעשור. צילום: הונדה

מבחן דרכים טויוטה היילנדר

מבחן דרכים הונדה CRV

במקום הראשון נמצא הכביש שטח הגדול של טויוטה (כלומר בינוני במונחים אמריקאים)-היילנדר הייבריד-ש32.1% מבעליו יחזיקו מעל עשור שלם. במקום השני נמצאת טויוטה נוספת-פריוס, אשר 32% מבעליה מסרבים להיפרד ממנה לשלום לאחר עשור שלם. במקום השלישי שוב טויוטה-ושוב היילנדר- אך הפעם בגרסה לא היברידית, ש-29% מבעליו יחזיקו מעל עשור. ובמקום הרביעי, שוב טויוטה. הפעם סיינה, 28.7% מבעליה יאכלסו בה את משפחתם למשך יותר מעשר שנים. את המקום החמישי תופס הכביש שטח הבכיר של הונדה; הפיילוט ש 27.2% מבעליו יקיימו עמו מערכת יחסים של יותר מעשור.

סובארו פורסטר. כרבע מבעליו יחזיקו בו מעל לעשור. צילום: סובארו
סובארו פורסטר. כרבע מבעליו יחזיקו בו מעל לעשור. צילום: סובארו

אחריו במקום שישי הונדהCRV  עם 25.2% מבעליו שיחזיקו בו מעל עשר שנים-ואחריו טויוטה RAV4 עם 24.9% מן הבעלים שיסעו בו יותר מעשר שנים. את הרשימה סוגרים בהתאמה במקום השמיני סובארו פורסטר (24.2%),לקסוס RX  היבריד (24.1%) והונדה אודיסי (24%).

Check Also

בשורה לבעלי לנד רובר ויגואר

1,450 שקלים בלבד. חבילת טיפול מוזלת לבעלי דגמי לנד רובר ויגואר. מוצרי מגנטי-מרלי - שהיא גם ספקית OEM של יצרנים רבים עכשיו בחברת המזרח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 − 1 =