יום שישי , 29 מרץ 2024

בואינג 787 – טיסת ניסוי ראשונה צפויה תוך שבוע

אחרי שצי בואינג 787 קורקע עולמית ומתנהלת חקירה לאיתור הגורם לדליקה במצברים, בואינג מבקשת אישור מה-FAA לבצע טיסות ניסוי ב-DreamLiner אשר עשוי להפוך לצרה צרורה עבור יצרנית המטוסים האמריקאית.

בואינג 787 מקורקע. צוותים של מאות מהנדסים ומומחים עומלים - כך לפי דובר בואינג - סביב השעון למצא את הסיבה לתקלות ב-787. צילום: בואינג

רוצה להטיס מטוס במו ידיך?

עוד על הסיבות לקרקוע ה-בואינג 787

ממצאי החקירה – עד עתה – ניקו מאשמה את יצרנית מצברי הליתיום-איון YUASA (ספקית מוכרת גם בענף הרכב והדו-גלגלי). במקביל חברות תעופה החלו לבטל הזמנות או להציע לכחירה-מחדש את ה-787 שהוזמנו. ויש חברות תעופה אשר צפויות לתבוע פיצויים מ-בואינג בשל קרקוע מטוסיהם.

מקור בבואינג סיפר אתמול לעיתון סיאטל טיימס, כי מטרת הניסוי היא לבחון באיזה אופן מושפעים המצברים במטוס משינויי חום המתרחשים בעת מחזור הטיסה וכן את ההשפעה של רעידות וקיפוצים בהמראה ונחיתה. בנוסף, כך אותו מקור בבואינג, תיבדק ההשערה של התעבות אדי מים בתוך הסוללה. סברה אשר לה יוחסו התקלות האחרונות.

בואינג 787 מקורקע. 80 שנות מוניטין, כמו גם תביעות ענק מצד חברות התעופה שמטוסיהן קורקעו, עומדים על הפרק. צילום: בואינג

בשבוע האחרון הצהירה בואינג כי יצרה צוותים של "מאות מהנדסים ומומחים" אשר עובדים מסביב לשעון כדי לאתר את המקור לתקלות שהביאו לנחיתות החירום ולקרקוע מטוס הנוסעים החדיש ביותר של בואינג. אותם צוותי מומחים עובדים במקביל על מערכות המטוס כמו גם על המצבר עצמו. יחד עם זאת, גם אם תפתרנה התקלות בקרוב – יעברו שבועות רבים עד שצי בואינג 787 יחזור לטיסה סדירה.

Check Also

קריאת תיקון לבעלי פורד אקספלורר

515 בעלי פורד אקספלורר בישראל יזומנו למוסכים לבצע ריקול בשל חשש לכשל בבורג קריטי בסרן האחורי

One comment

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

four × 4 =