יום שישי , 29 מרץ 2024
לקוטב הדרומי על טרקטור. צילום: מייסי פרגוסון
לקוטב הדרומי על טרקטור. צילום: מייסי פרגוסון

וידאו: מהולנד לקוטב הדרומי בטרקטור

כתב: ניר בן זקן

מאז גילוי אמריקה לפני יותר מחמש מאות, מסעות חוצי יבשות גירו את דמיונו של האדם ואת יצר ההרפתקנות וכיבוש טריטוריות בלתי מוכרות. למרות שבמאה השנים האחרונות הפך הגלובוס לכפר גלובאלי קטן יש המנסים בדרכים שונות לאתגר את עצמם במסעות חוצי גבולות.
אחת מהן היא מנון אוסרבוט, שחקנית תיאטרון הולנדית שהחליטה לפני יותר מתשע שנים לצאת מביתה שבסמוך לאמסטרדם למסע החוצה את אירופה ואפריקה בדרך לקוטב הדרומי באמצאות טרקטור ישן וחבוט. שלוש וחצי שנים לאחר מכן הגיעה לקייפטאון, הנקודה הדרומית ביותר באפריקה, אך גילתה לאכזבתה שפספסה את הספינה היוצאת לקוטב הדרומי והכסף שחסכה למסע נגמר, כך שהיא נאלצה לחזור לארץ השפלה מבלי שתקעה יתד בנקודה הדרומית ביותר בעולם.

למרות שלא הגשימה את מטרתה, מנון המכונה "נערת הטרקטור", זכתה לחשיפה רבה ויצרנית הטרקטורים מייסי פרגסון שהבינה את הפוטנציאל התקשורתי נעתרה לסייעה לה להגשים את חלומה ולהגיע לנקודה הדרומית ביותר בעולם. עבור יצרנית הטרקטורים הייתה זו חזרה לקוטב הדרומי, 56 שנים לאחר שהמשלחת שהוביל סר אדמונד הילרי (שהיה גם האדם הראשון שכבש את פסגת האוורסט), על גבי שלישיית טרקטורים "אדומים", הצליחה להגיע לנקודה הדרומית ביותר בעולם.
בניגוד לטרקטורים הפתוחים במשלחת של הילרי, נערת הטרקטור יצאה לקוטב הדרומי על סיפונו המוזג של ה-MF5610 שנותר סטנדרטי לחלוטין פרט להתאמות במערכת השמן, יניקת האוויר והתקנת כננת מלפנים לחילוץ ונגרר מאחור לנשיאת הדלק. לאחר 19 ימים בהם גמאה 2,500 ק"מ בתנאי השטח הקשוחים בעולם שכללו טיפוס לגובה 3,364 מטרים וטמפרטורות שירדו למינוס 38 מעלות צלזיוס, 584 שעות מנוע וצריכת 2,460 ליטר של סולר הגשימה מנון את חלומה והגיעה לקוטב הדרומי. המסע חזרה לנקודת היציאה במסלול הנחיתה נובו שבצפון אנטרקטיקה, היה קצר יותר וארך 9 ימים (כיוון שהתוואי סומן על ידי הקוליסים מהדרך הלוך) כך שנערת הטרקטור תספיק לחזור לביתה לחגיגות השנה החדשה.

Check Also

ג'נסיס GV70 עולה להרים

מועמד לא צפוי לחבילת שיפורי שטח. ג'נסיס GV70 מקבל קיט נאה מסדנה גרמנית וגם מגלשי סקי בקאסטומציה ייעודית לג'נסיס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × one =