שבת , 20 אפריל 2024
טויוטה מציינת 30 שנות ייצור של טויוטה לנד קרוזר סדרה 70 עם מהדורת יצור מוגבלת לשוק היפני. צילום: TOYOTA
טויוטה מציינת 30 שנות ייצור של טויוטה לנד קרוזר סדרה 70 עם מהדורת יצור מוגבלת לשוק היפני. צילום: TOYOTA

טויוטה לנד-קרוזר סדרה 70 יחזור לאולמות התצוגה – ביפן

בתקופה בה המראה החיצוני והתדמית חשובים מהתוכן, אופנת הקרוסאוברים – רכבי "כאילו שטח" המוחצנים תפסו בשנים האחרונות את מקומם של רכבי השטח האמיתיים ודחקו אותם לשוליים של תעשיית הרכב. אבל למרות שהגיעו כמעט לסף הכחדה, עדיין יש כמה יצרנים שממשיכים להחזיק בהיצע הדגמים שלהם רכבי שטח אמיתיים, לצרכי שימור המורשת והתדמית בתרבות המערב ולמדינות בהן יכולת שטח אמיתית היא מחויבת במציאות כדי לצלוח את שטחי הבר הנרחבים.

מהדורת יצור מיוחדת לציון 30 שנות יצור של טויוטה לנדקרוזר סדרה 70. קיימות גרסאות מרכב ופיקאפ נוספות. צילום: TOYOTA
מהדורת יצור מיוחדת לציון 30 שנות יצור של טויוטה לנדקרוזר סדרה 70. קיימות גרסאות מרכב ופיקאפ נוספות. צילום: TOYOTA

טויוטה לנד-קרוזר סדרה 70, חוגג כעת שלושה עשורים מאז ירד בפעם הראשונה מפס הייצור בעיר יושיווארה (כיום טויוטה סיטי) ביפן והחליף את סדרה 40 האייקונית. בניגוד לשאר דגמי לנד-קרוזר שהופיעו אחריו והתאימו עצמם למודרניזם (80 שהפך ל-100 ול-200/V8 כיום או הפראדו הנפוץ בישראל) ה-70 כמעט ולא השתנה, ומציע גם כיום מכלולי שטח חסונים כמו שלדת סולם, שני סרנים חיים ומערכת הנעה כפולה פשוטה שהפכו אותו לאחד מאותם רכבי שטח נחשקים בקרב "יודעי דבר".

 

מהדורת יצור מיוחדת לציון 30 שנות יצור של טויוטה לנדקרוזר סדרה 70. תא הנהג והנוסעים הוא מאקסימאלי במינימאליזם שלו. מסך מגע ומולטימדיה? לא כאן! צילום: TOYOTA
מהדורת יצור מיוחדת לציון 30 שנות יצור של טויוטה לנדקרוזר סדרה 70. תא הנהג והנוסעים הוא מאקסימאלי במינימאליזם שלו. מסך מגע ומולטימדיה? לא כאן! צילום: TOYOTA

בישראל ה-70 שווק לזמן קצר בסוף שנות התשעים וצחוק הגורל הוא שהיבואן שהתקשה למכור את עשרות היחידות שהביא נאלץ להיפטר מהם במחירי "שחיטה" וכמה שנים לאחר מכן כששועלי השטח המקומיים נודעו לאופיו הייחודי של ה-70, הוא הפך למבוקש כל כך בשוק המשומשות שנמכר במחיר גבוהה ממחירו כחדש אפילו אם היה בשירות מוסדי או ממשלתי.
ברבות השנים סדרה 70 חדלה לעמוד בתקני בטיחות וזיהום אוויר שהפכו מחמירים יותר, ואפילו בארץ המוצא השיווק פסק לפני עשור וכל תוצרת המפעל מיוצאת לאפריקה ולאוסטרליה. כעת לכבוד חגיגות ה-30, שהופכת את ה-70 ללנד-קרוזר המיוצר במשך הזמן הארוך ביותר (ה-40 יוצר במשך 25 שנים), טויוטה החליטה להחזיר את ה-70 לאולמות התצוגה בארץ השמש העולה למשך שנה בלבד.


מדובר בדגם שעבר מתיחת פנים מקיפה ב-2007 (שעיקרה יחידות כוח מודרניות והחלפת קפיצי העלים מלפנים בספירלות) ויוצע במרכב "וואגון" 5 דלתות או טנדר דאבל קבינה – גרסה שתשווק לראשונה ביפן. המפרט הטכני כולל מנוע בנזין V6 בנפח 4.0 ליטר המפיק 228 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסים, נעילות דיפרנציאל קדמי ואחורי חשמליות, אביזרי בטיחות כמו צמד כריות אוויר ו-ABS נוספו לרשימת האבזור התקני כמו גם צמד סמלים בפרופיל לציון הגרסה החגיגית. המחיר ביפן יעמוד על כ-120 אלף שקלים לפני מיסים. לנו נותר אלא לקנא

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − fourteen =