ניר בן זקן
יצרנית רכבי השטח הבריטית לנד רובר הצהירה כי הדור הבא של הדיסקברי יוצע גם בגרסת שטח ייעודית שתציע יכולת עבירות גבוהה מזו הרגילה. היא תתבסס על הדור הבא של הדגם שלא במפתיע יקרא דיסקברי 5 וצפוי להיחשף בהמשך השנה. גרסת השטח שתכונה SVX תפותח על ידי מחלקת הרכבים המיוחדים SVO (Special Vehicle Operations) של קונצרן JLR האחראית לגרסת הביצועים הבכירה לריינג' ספורט ה-SVR ולדגמי הספורט של הקיצוניים של יגואר.

השינויים לעומת הדיסקו הרגיל צפויים להתמקד בפיתוחים טכנולוגיים האמורים לתרום ליכולת להתמודד עם תנאי שטח קיצוניים. בנוסף לייעודה של הגרסה כמקדמת תדמית היא תיתן מענה לשווקים בהם יכולת שטח גבוהה היא מחויבת המציאות כמו המזרח התיכון, דרום אפריקה ואוסטרליה. סביר להניח שבעתיד גם הדור הבא של הדיפנדר שיחשף ב-2018, יזכה לטיפול של אנשי החטיבה ויקבל גם גרסת SVX.

בנוסף הצהירה היצרנית הבריטית על כוונתה להשיק גרסת קופה 4 דלתות לריינג' רובר ספורט שתושק בשנה הבא, כתשובה לב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה. למרות השימוש בשם ריינג' רובר ספורט, הוא צפוי להתבסס דווקא על פלטפורמת הקרוסאובר של החברה האחות; יגואר F פייס, ועל כן להציע יכולות דינמיות גבוהות בהרבה מהמקובל באליפסה הירוקה. זאת בין היתר תודות לשימוש באלומיניום שיציב את מחט המאזניים על 1,800 ק"ג, כ-300 עד 400 ק"ג פחות מהמתחרים הגרמנים. היצע המנועים צפוי לכלול את V6 ו-V8 בנזין סופרצ'ארג'ר (מגדש על) וטורבו דיזל המוכרים של החברה ובנוסף תוצע ככל הנראה גם גרסה היברידית.