הר אודם מעולם לא נראה כה תלול. ואפילו ששביל הגולן עולה על מדרונו המזרחי יחסית במתינות התנשפתי כמו הקטר של רכבת העמק העותמנית. אחרי הסינגל של יער אודם ובין מטעי התפוחים של בוקעתה, כשמאחריי החרמון ולפני האנטנות של מוצב צהל"י נטוש למחצה, קיבלתי אמביציה לדחוף עוד את הדוושות ולא לוותר לשיפוע ולעצמי עד לראש ההר 1170 מטרים מעל לפני הים. למעלה קיבלה את פני רוח מקפיאה נוף מדהים ונטוף אובך ובעיקר מורד ארוך ושביל מזמין להמשך הדרך להר חרמונית.
איווק מתנשף
אם תחפשו את המותג EVOKE ברשת, כל החיפושים יחזירו אתכם לאתר של CTC – היבואנית המקומית שלהם. וזה לא מפתיע שכן EVOKE הוא "מותג הבית" של החברה וככזה הוא מותג מקומי-ישראלי בהתאם לטעמנו. תקראו להם "אופני מדבקה" – סבבה. אבל זה לא ממש עושה עמם חסד.
אופני המבחן הם מדגם RACE ומבציר 2012. מצוידים בגלגלי 29 אינץ', שלדת אלומיניום, מעבירי שימאנו ומעצורים הידראוליים – האופניים האלו נראים כערוכים היטב לשטח. תג המחיר מעניין לא פחות מהמפרט: 2,150 ₪.
• בא לכם על ציוד הרכיבה שלנו? צרו קשר ונסדר לכם!
גם אם תגששו עמוק במפרט לא תמצאו כאן שמות גדולים. כל האביזרים ההיקפיים: כידון, סטם, מוט מושב והמושב עצמו, ממותגים EVOKE ועשויים אלומיניום. השלדה גם היא מאלומיניום ומגומרת מצויין ביחס למחירה. הריתוכים נאים ואחידים, הצביעה יפה וכל המדבקות מתחת ללקה.
מעביר אחורי שימאנו ALTUS וקדמי שימנו TOURNEY מעבירים שרשרת בין 24 הילוכים דרך שיפטרים של שימאנו. על הבלימה מופקדים מעצורי TEKTRO הידראוליים עם בוכנה יחידה בקליפר – ודי מפתיע למצוא מעצור הידראולי באופני תקציב שכאלו.
בחזית תגלו מזלג SUNTOUR עם מהלך של 100 מ"מ ויכולת לכוון עומס ראשוני. בין רגליו האוחזות נאבות "קוונדו" לא מזוהות הרכוסות לחישוקי אלומיניום כפולי-דופן וצמיגים סיניים ברוחב 2.1 אינץ'.
את מבחן המראה האופניים עוברים עם ציון גבוה. בחירת הצבעים נכונה, הגרפיקה ראויה, והאיכות הכוללת (ביחס למחיר כמובן) בהחלט שבמקום.
על ההר ובחול
רכיבת המבחן הורכבה משני פרקים. הראשון היה "שביל הגולן" בקטעים שבין מסעדה לעין זווין והוא מורכב משבילי חורש רחבים יחסית, קטע קצר של סינגל לא מוסדר ביער אודם, שני טיפוסים תלולים והמון סלעי בזלת ואבנים. החלק השני של המבחן הגיע אחרי כמה ימים וכלל את ה"לופ" הביתי שלי בשרון וזה מורכב בעיקר משבילי חול ברמות דחיסות שונות.
הדבר הראשון אליו שמים לב הוא לתנוחת הרכיבה. הגיאומטריה של השלדה מרימה את ראש ההיגוי גבוה ויחד עם כידון בעל רייז נוכח, מתקבלת תנוחת רכיבה זקופה ותחושה של ישיבה "בתוך". זה יכול להתאים לרוכב מתחיל או חסר בטחון אבל לי זה הציק שלא יכולתי להוריד יותר משקל על הידיים – דבר קריטי לדיוק ההיגוי.
פיזור ההילוכים ויחסי ההעברה שלהם טוב למדי ואני חייב להודות שדי הופתעתי שלא למצא "חורים" משמעותיים ביחסי ההעברה. הפלטה בחזית שימושית מאד עם גלגל שיניים קטן סופר-קצר כשהגדול ביותר מסוגל לייצר מהירות טובה. כך טיפסתי על הר אודם, בין האלונים העבותים של היער התגלו המגרעות הטבעיות של 29 אינץ' כשהבולטת בהן היא זריזות היגוי חסרה כדי לתמרן במהירות בין העצים. לא אחת מצאתי עצמי בולם בפאניקה כדי להימנע מלחבק אלון – אפילו שזה עץ שאני דווקא נורא אוהב.
באותם טיפוסים גם נחשפה הגמישות של המעביר הקדמי אשר יתקשה לדלג בין הפלטות אפילו ברמז הקל ביותר של עומס על הדוושות. צריך לשחרר את הרגליים, לתת להילוך לעבור ואז לחזור וללחוץ. כשבינתיים לקוות שלא תתקע בעליה.
מהעבר השני של הגבעה, נשמתי לרווחה ושחררתי בלמים. האופניים האיצו במהירות במורד, יציבים ובוטחים במהירות הגבוהה. למזלג הקדמי יכולת ספיגה מוגבלת למדי ולא אחת הוא סגר בעוצמה מהלך – עד לסוף היום הוא כבר דמע, דמעות שמן עצובות למדי. ללא שיכוך החזרה יש למזלג גם נטייה להיפתח בעוצמה לקצה מהלכו וזה עשוי לגרום לאיבודי אחיזה מפתיעים למדי – אבל לא תמיד.
• תאמו לכם רכיבת מבחן על אופני הרים איווק
המבחן של הבלמים הגיע במורד המזרחי מהר החרמונית. תלול, ארוך, דרדרתי ונגמר ממש מול גדר ושדה מוקשים. לא מקום שרצו להיפרד מרפידה או קליפר. כאן דווקא הצטיינו הבלמים אשר עד לאותה נקודה לא הרשימו אותי עם עוצמת הנשיכה שלכם או דיוק המינון. מי יודע, אולי זה היה הפחד מנפילה הרסנית אשר איפשר לי לשמור את הצמיגים הסיניים ממש על סף אחיזתם ולרדת בבטחון להמשך השביל. גם בהמשך רכיבת המבחן התקשו הבלמים להציג עוצמת בלימה משכנעת.
קטע החולות בשרון (כ-30 ק"מ) עבר ללא דרמות או גילויים מיוחדים. גלגלי 29 אינץ' עושים כאן את העבודה נהדר ומאפשרים לצלוח קוליסי-חול עמוקים בקלות יחסית. יחסי ההעברה הקצרים יעזרו לכם לפלס דרך בחול העמוק ואלו הארוכים יחזירו אתכם הביתה במהירות על כביש או שביל מהודק. הפריע לי הפיתול של הגלגל הקדמי בחול עמוק – אבל זה ממש בשוליים.
סיכום
עבור 2,150 שקלים אתם תקבלו אופניים שראויים לרכיבה בשטח. עם שלדה טובה, רכיבים סבירים, מתלה קדמי התורם לבטחון, ומעצורי דיסק הידראוליים סבירים למדי. הם יכולים להיות אופניים ראשונים לרוכב שירצה להתנסות ברכיבת שטח, או זוג שני לרוכב מיומן שרוצה מעט לגוון ולשמור על כשר. מה שהוריד לי מהם היו תנוחת הרכיבה אליה לא התרגלתי כלל, ומשקל עצמי כביר (לאופני זנב קשיח) הנושק ל-16 ק"ג. לקנה מידה: אופני זנב קשיח תחרויות עם 29 אינץ' ושלדת קרבון ישקלו פחות מ-10 ק"ג ויעלו פי 10! אם – כהרגלנו – נסתכל על חצי הכוס המלאה, המשקל הזה יכניס את הרוכב לכושר די מהר – והאופניים יקנו לו את הידע ההכרחי כדי להמשיך ולטפס בסולם הדרגות – איחלתי לחייל בהצלחה!
בקיצור? אופניים לא משהו. יש
קניתי
לא היססתי
נהנה מכל רגע
מהירות נוחות גבוהות
פשוט קנייה מצויינת
אופניים מעולות אני רוכב כבר שנה על הזוג הנ"ל והם מעולות דרך אגב המחיר שלהם היום נע באזור 2400 ש"ח 2600 ש"ח תלוי באבזור מומלצות בחום .
התחדשתי בדגם evoke race 29 ,רכיבה טובה הבדל משמעותי מ 26 העברה חלקה בלימה טובה מאד
גם אני קניתי אותם ואני נהנה מהם מאוד . אחלה אופניים תמורה גדולה למחיר