יום חמישי , 28 מרץ 2024

מבחן רכב קיה סול

החזרתי את הקיה סול החדשה אחרי שלושה ימים ומאות קילומטרים על הכביש. הבטתי אחורנית, גונב מבט אחרון של אחת המכוניות אשר עברה מהפכה אמיתית – ועשתה זאת בשקט בשקט.

[pro_ad_display_adzone id="79"]

קיה סול הקודמת הייתה עוף מוזר. מעין אנדרוגינוס שאינו ג'יפון ואינו מיניוואן. אז, כשהוצג נפל הסול בין הקטגוריות מבחינת תצורה, והוא "נפל" גם ברמת המוצר. חווית הנסיעה בו, והאיכות הכוללת לא היו מבריקים – כך שלמרות המראה העליז – הסול הקודם לא הצליח להפוך את הלימון ללימונדה.

 

מבחן רכב קיה סול. זול יותר מפרייבט גדול יותר מג'יפון. שינויים קוסמטיים קלים ונוגעים בעיקר בפגושים ויחידות התאורה. כל הגרסאות מגיעות עם גג בצבע שני - מקדם עליזות חביב. צילום: רוני נאק
מבחן רכב קיה סול. זול יותר מפרייבט גדול יותר מג'יפון. שינויים קוסמטיים קלים ונוגעים בעיקר בפגושים ויחידות התאורה. כל הגרסאות מגיעות עם גג בצבע שני – מקדם עליזות חביב. צילום: רוני נאק

סול חדש

עתה מתייצב אצלנו דור חדש של סול. דור שבו למעט המראה ה"אייקוני" (כך לפי קיה) של הדגם, מדובר במכונית אחרת לגמרי אשר מתבססת על הפלטפורמה של הסיד ונהנית גם ממערכת ההנעה שלה. זו כוללת מנוע בנזין הזרקה ישירה בנפח 1.6ל' עם 132 כ"ס ו-16.3 קג"מ ומניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית רגילה עם שישה הילוכים.

המראה של הדור הקודם חוזר גם הפעם כשהשינויים עדינים יחסית וכוללים פגושים וגופי תאורה מעודכנים לפנים ומאחור. סביבת הנהג חביבה-אך-כהה, כמו בדגמים רבים של קיה. אהבנו את הרמקולים הצפים של מערכת השמע בחזית, והאיכות הכוללת טובה, גם אם החומרים לא בכל מקום מתעלים על עצמם. תנוחת הישיבה נוחה ונעימה במושבים הקדמיים וגלגל ההגה השמנמן נעים ללפיתה ושם את הנהג במיקום טוב ועם ראות טובה החוצה. האיבזור התקני כולל בקרת אקלים, מולטימדיה, בקרת שיוט 4 חלונות חשמליים מערכת ECO המראה לנהג מתי נהיגתו חסכונית ועוד.

המושבים האחוריים מינימאליסטיים יותר וזקופים מאד. הגישה אליהם קלה בזכות מפער דלת רחב מאד וגבוה אשר מתגלה כאשר הדלתות שמאחור נפתחות. עוד פאזה אחת לאחור שם תגלו תא מטען שקוע-רצפה בנפח 354ל' (טוב אבל לא מצויין).

 

מבחן רכב קיה סול. תא הנהג וחלל הנוסעים הרבה יותר איכותי מבעבר. גלגל ההגה עתיר המיתוג מצופה בעור ועם תפרים צבעוניים התואמים לתפרים שעל המושבים - איכות כללית טובה ואיבזור נדיב גם בגרסת הבסיס בה נהגנו. צילום: רוני נאק
מבחן רכב קיה סול. תא הנהג וחלל הנוסעים הרבה יותר איכותי מבעבר. גלגל ההגה עתיר המיתוג מצופה בעור ועם תפרים צבעוניים התואמים לתפרים שעל המושבים – איכות כללית טובה ואיבזור נדיב גם בגרסת הבסיס בה נהגנו. צילום: רוני נאק

נהיגה

אם נביט דרך העדשה של הסול הקודם – הרי שבתנועה חווית הנסיעה הרבה יותר טובה. בידוד הרעשים הקלוקל, רעשי המנוע והקופצנות אשר גרמו לסול הקודמת לחוש כאילו חסכו עליך, נעלמו כמעט לגמרי. הנסיעה בסול החדש נעימה מאד, רעש המנוע יהיה נוכח רק בקיק דאון וסל"ד גבוה (וזה בסדר), ובידוד רעשי החוץ, הדרך והכביש – טוב מאד גם ביחס למכוניות פרטיות המובילות את הסגמנט.

למנוע ההזרקה הישירה זמינות כוח טובה והתאמה מצויינת לתיבת ההילוכים. הוא גמיש ומייצר מומנט טוב כבר מסל"ד ביניים ואם תרצו הוא ימשיך וימשוך אתכם לקצב נהיגה נמרץ במפתיע – דינאמי הרבה יותר מהסול היוצא.

ובכל זאת לא מדובר במכונת נהיגה. אפילו שהמתלים מתאימים מצויין להגדרת המשימה של המכונית הזו. ההיגוי החשמלי קל מדי ומנותק מדי, הבלימה חזקה אבל לא עקבית והמינון שלה מעט עמום. ולצד זאת, התנהגות השלדה טובה ונכונה. יש מעט איטיות והיסוס בכניסה לסיבוב, אבל השמירה על הקו טובה, ותיקונים יעשו במדוייק דרך דוושת המצערת. בהחלט שמרשים.

ראוי לציין שכמו בדגמי יונדאי גם בקיה סול להגה החשמלי כמה רמות "תגבור" שעליהן אפשר לשלוט מגלגל ההגה. נחמד ושימושי כשמחליפים בין נהגים לנהגות.

צריכת הדלק בנסיעה הארוכה שלנו לצפון ובחזרה (בלופ של כ-500 קילומטרים) עמדה על 7.1 ל' ל-100 קילומטרים (14 ק"מ/ל').

בתחום הבטיחות נזכיר שש כריות אוויר, בקרת יציבות ומשיכה, ABS, סיוע לזינוק בעליה, עיגוני ISOFIX ועוד.

למבחן רכב קיה ספורטאג

טיול שטח 2X4

סיכום

אם הסול הקודמת הייתה נפסלת על הסף בעיקר בשל האיכות הכוללת הבעייתית – הרי שהסול החדשה העיפה את ההסתייגות הזו מחוץ לחדר הישיבות. והאיכות הטובה היא רק אחת הבשורות של הסול החדשה. הבשורה השניה היא המחיר: 120 אלף שקלים לרכב המבחן או 130 אלפים לגרסה EX המאובזרת יותר. תג המחיר הזה שם את הסול מתחת למחיר של המשפחתיות 1.6ל' שבהן היא עדיים רואה כמתחרות הישירות. והבשורה השלישית היא סגמנט הג'יפונים. כאן מציעה הסול חלל גדול הרבה יותר (בכ"ז מתבסס על פלטפורמה C ולא B כמו רוב הג'יפונים) ותג מחיר אשר מיישר את הקו על השליש העליון של הסגמנט. נשמע מעניין? גם אנחנו חושבים כך.

Check Also

שברולט מחזירה ללקוחות כסף

בשוק תנודתי של מחירי רכב חשמלי, לקוחות רבים - אולי אפילו אתם – מרגישים מרומים שמחיר הכרכרה יורד באופן מפתיע. שברולט שולחת צ'קים בדואר

21 comments

  1. דורון לאופר

    "התנהגות השילדה טובה….",חבר'ה בבואכם להפיץ רכב שזה עתה עבר את מבחנכם אתם ( וכך גם שאר הבוחנים ) כותבים זאת לעמך שבמקרה הטוב הוא מכיר את הרכב מהשכן שקנה.
    גדולתו של כתב היא להביא את התרשמותו מרכב זה או אחר לידיעת הציבור בשפה עממית ולא בשפה מתנשאת ע"מ להפגין כי הכתב בעל ידע ברכב מה שהוא לא.
    טוב יעשו הכתבים והמערכת אם ישבו ויערכו שיחות עם 1000 איש וישאלו אותם מה הם מחפשים ברכב וכיצד הם נותנים עדיפות לרכב שהם אמורים להחליט לקנות ורק לאחר מכן לשבת לכתוב את התרשמותכם .ביננו ,גם בעלי מוסכים לא יבינו את המשפט "התנהגות שילדה טובה…" ושאר החרטא ברטא. לתשומת לבכם.

    • הי דורון, לקחנו את המשוב שלך לתשומת ליבנו. נשתדל לצמצם את החרטא ברטא רק למה שלא באמת חשוב.
      מעריכים את הזמן שהשקעת כדי להגיב

  2. המאמר מופיע במדור על שטח ואתם מגדירים אותו כ"ג'יפון". לא ראיתי שכתוב שיש לו 4X4 ולא ראיתי שבמבחן בדקתם אותו בשטח. האם הבעיה שלי היא בהבנת הנקרא או שאנו מגדירים שטח וג'יפון אחרת?

    • במקרה של קיה סול – ההגדרה של "ג'יפון" התלבשה עליה מכיוון שנוצרה קטגוריה חדשה שלפניה הסול הייתה בה או במדוייק יותר לידה (הוגדרה קודם כמיקרווואן).
      כיום רוב ה"ג'יפונים" חסרי הנעה כפולה ובכל זאת משמרים יכולת מסויימת לנוע בדרכי עפר – כך לפי הגדרות היצרנים שלהם. לא "שטח" במובן הקלאסי והאהוב עלינו, זה נכון.

  3. מהו מרווח הגחון של קיה סול…. שבזכותו היא מתקרבת להגדרה של ג'יפון?

    • הי דן. למרווח הגחון אין שום קשר להגדרה. מי שמגדיר האם דגם מסויים הוא ג'יפון או אבטיח זה היצרן.

  4. הערה לגבי המפרט הטכני – אתם מציינים שהסול מצויידת בחבילת הכח של הסיד כולל התיבה הרובוטית אך זה לא מדוייק. הסול מצויידת באותו המנוע, אך להבדיל מהסיד, היא מצויידת בתיבה אוטומאטית פלאנטרית (קונבציונלית) 6 הילוכים.

  5. לא להאמין לשקרנים הם רוצים למכור רכב שלא ראוי לנהיגה ולהוביל איתו ילדים.ראו הוזהרתם. מי שקנה את הרכב החברה לא באה ונתנה לו רכב אחר.ה
    מ מאוד מיסחריים ללא רגש לגבי חיי אדם.

  6. היה נחמד לערוך השוואה בינו לבין הסקודה יטי – גם אם המנוע שלה קטן יותר – אך ההספק גבוה יותר וטווח המחירים די דומה. אישית, על פניו נראה לי שהייתי מעדיף את היטי עם מנוע פולקסווגן – גם אם הנפח קטן יותר

  7. לא קוראים לה סול קוראים לה סאול

    KIA היא מכונית קוריאנית ו סאול זה העיר בירה של דרום קוריאה די הגיוני
    SO
    זה לא קיאה סול זה קיאה סאול ^^

    • אתה טועה בחור!!! הקיה היא סול soul ועיר הבירה של קוריאה הדרומית היא סאול seoul !!!
      כדאי לבדוק לפני שמפרסמים ומטעים אנשים.

  8. תודה על הכתבה.
    ממצה ומקיף, אם כי אני מצטרף להערה של המגיב הראשון – רוב האנשים (לפחות אני וכל מי שאני מכיר) לא מבינים לגמרי את המשמעויות של התיאורים של התנהגות השלדה, ודברים אחרים מעניינים אותם יותר – כאלו שנוגעים לשימוש היום יומי.
    הסגמנט של ה"ג'יפונים" גדל באופן עקבי, וכיום יש בטווח המחירים הזה לא מעט מתחרים. האם תוכלו לעשות מבחן משווה?

    תודה,
    יהונתן

  9. שלום רב,
    נהניתי מהתמונות בכתבה יותר מאשר מאי דיוקים שאינם עולים בקנה אחד עם המציאות. מהי? לגילוי נאות הנני בעלים מזה שנתיים בדיוק (אוג' 2012) של קאיה סול בעלת מנוע הזהה לזה של יונדאי וולוסטר קרי מנוע בנפח 1600 סמ"ק המפיק 140 כ"ס במקסימום ובעל מומנט של 17 קג"מ ! נתונים מרשימים מאד ביחס לקב' . באשר לחומרים, רבותי , חלילה ומבלי לפגוע מלאכתכם נאמנה עלי, עם זאת אציין ממרום גילי ו-34 שנות ניסיוני בעולם הרכב, החומרים בהם קאיה השתמשה בדגם הקודם הם מהמשובחים והטובים שיש בקטגוריה זו ואפילו עולים על מכוניות יקרות בהרבה ! הנהיגה ברכב מענגת שקטה ונעימה, סחיבה מעולה, מערכת אקלים מדהימה, מרחב פנימי הגדול ביותר שיש ברכבים בסדר גודל שכזה , תא מטען שצריך להתרגל לחשיבה "הפוכה" וכשמתרגלים הוא נוח מאד. צריכת הדלק לטעמי מעט "צרחנית" בין 10 ל-11 ק"מ לליטר אבל חיים עם זה… נוחות ישיבה בכיסאות קדמיות יוצאת דופן לטובה. חשתי חובה נעימה לכתוב את הנ"ל לאחר למעלה מ 20,000 ק"מ של "נסיעת מבחן" ברכב קאיה סול מודל 2013 (שנת ייצור 2012 ) גם בחום לוהט של 48 מעלות צלזיוס! וגם בימים גשומים וסוערים המעט שיש בארצנו הרכב תפקד מעולה מכל הבחינות: יציבות, סחיבה, ראיה מרחבית, בלימת פתע, מעל הכול כבישים משובשים שהם לצערי מרבית הכבישים בעירי חיפה… ממש לא מזיז לסול, חניות, עלות ביטוח וטיפולים. רבותי, רכב מצוין התמורה הטובה ביותר ביחס למחיר. ולא, אין לי שום הכרות/קשר ליבואן או מי מטעמו. וכן, מספר חברים לאור ההמלצה שלי קנו ומרוצים עד "הגג". מי שיכול, עדיף את הדגם המאובזר ביותר!!! עדיף ! כל טוב נסיעה בטוחה לכולם.

  10. מזמין אתכם להתרשם גם מהבחינה שלי (ששונה לגמרי מכל בחינה מוכרת ) של הנשמה הקוריאנית

    http://dvashlife.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_27.html

  11. ירון הולנדר

    גם לי יש מה לומר על הסול (כבוחן אל בוחן)
    http://dvashlife.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_27.html

  12. שלום לכולם.

    אשתי ראתה את הרכב סול לפני יומיים אחרי 3 שבועות שהיא רואה רכב ולא רוצה, אני אישית לא אהבתי איך הוא נראה.

    בכל מקרה, מה אתם ממליצים מודל הישן או מודל החדש, מתי יצא המודל החדש של הסול?

    האם יש ממש הבדל בין הדגמים ? שווה לקחת את הדגם החדש, שרכב שנוסע 15-17 אלף ק"מ בשנה לא יותר..אשתי נוסעת איתו..

    • היי סמואל,
      הדגם החדש של סול הוא בפער גדול הרבה יותר טוב מקודמו – בכל פרמטר. הדגם המעודכן הוצג לפני קצת יותר משנה. בהצלחה!

    • מה זאת אומרת נוסע 15-17 אלף בשנה, לא יותר? סליחה?

להגיב על יהונתן לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × 5 =