רוני נאק
ה-BYD Tang עובר מתיחת פנים. בקושי יותר משנה לאחר השקתו לשוק האירופי, מביאים כעת הסינים ל-EU גרסה משופרת של רכב השטח. זהו אחד מרכבי השטח החשמליים הבודדים שמוצעים גם עם שבעה מושבים. היצרן הודיע על כך במהלך נסיעות מבחן לעיתונאים בשנזן – בה ממוקם מטה החברה.
העדכון מתייחס בעיקר לפריט אחד חשוב: לסוללה. במקום ה-86 קוט"ש, לסוללה יש כעת קיבולת של 108 קוט"ש, כך שהטווח (WLTP) גדל מ-400 ל-530 קילומטרים, כך לפי BYD. סוללה כזו גדולה דורשת זמני טעינה ארוכים יותר ולכן BYD מגדילה גם את כושר הטעינה. אחרי העדכון טעינת AC תעלה מ-7 קו"ט דלילים של היום ל-11 קו"ט ותתאפשר טעינת DC עד 190 קילוואט במקום 110 קו"ט כיום.
עדכוני השלדה כוללים בולמי זעזועים אקטיביים בעלי שיכוך משתנה (ככל הנראה תלוי רמת אבזור). המתלים נועדו לאפשר לטאנג להסתגל טוב יותר לסגנון הנהיגה ולתנאי הדרך (ולהתמודד עם תוספת המשקל של סוללת הענק).
הטאנג החשמלי בעל שבעת המושבים ממשיך להיות עוצמתי מאד עם שני מנועים בהספק משולב של 518 כ"ס וקרוב ל-70 קג"מ. הסוללה הגדולה יותר תאריך את ההאצה ל-100 קמ"ש ל-4.9 שניות (4.6 שניות בנוכחי). לפי BYD, מגבלת המהירות האלקטרונית נותרת על 180 קמ"ש.
השיווק באירופה מתוכנן למחצית השניה של 2024 וב-BYD מבטיחים "הפתעה" באשר למחיר אפילו ביחס ל-טאנג הנוכחי המשווק בכ-70 אלף אירו באירופה. BYD טאנג משווק בישראל ברמת אבזור אחת "פרימיום" ובמחיר של 315,500 שקלים.