רוני נאק
בימים האחרונים התבשרנו כי שלמה מוטורס, יבואנית BYD, רשמה במשרד התחבורה שתי גרסאות של רכב מסחרי חשמלי בשם ETP3. דבר המבשר – אולי – את כוונת היבואנית ליצור הפרעה בשוק המסחריות הקטנות בו כבר משווקת הסיטרואן ברלינגו חשמלית במחיר של 185 אלפי שקלים.
מותג הרכב החשמלי BYD הצליח הרבה מעבר לציפיות עם השקה שהפכה כמעט וויראלית אשר לא רק שכבשה בזמן קצר את קבוצת הרכב החשמלי אלא את שוק הרכב כולו. דגם ה-ATTO3 קלע במדויק לטעם הישראל ושווק באבזור ותמחור מתאים (לצד מאמץ ראוי לציון של היבואנית) ועם אספקה שופעת לספק את התיאבון של מר וגברת ישראל ישראלי.
• מבחן משווה BYD ATTO3 מול GEELY GEOMETRY
דגם המסחרית החשמלית נקרא כאמור ETP3 והוא דומה מאד בממדים ובביצועים לסיטרואן ברלינגו. בסיס הגלגלים עומד על 272.5 ס"מ, האורך הכולל הוא 446 ס"מ והגובה 187.5 ס"מ – זאת לצד רוחב של 172 ס"מ המתאים בהחלט לעבודה בתווך העירוני.
ההנעה חשמלית קדמית עם מנוע יחיד המפיק 136 כ"ס וכ-20 קג"מ. המנוע מוזן מסוללת LFP (כמובן שבתצורת BLADE הידועה ביעילות האריזה שלה) עם קיבולת של 44.9 קוט"ש. טווח הנסיעה המירבי בעיר הוא 275 ק"מ (לא ברור האם בתקן WLTP) ואפשר לטעון את הסוללה מעמדת AC בהספק של 6.6 קו"ט או DC עד 50 קוט"ש.
עוד בנתונים אפשר לציין כי ה-ETP3 מצויד בדלת הזזה בצד ימין, רצפת אלומיניום בתא המטען, נפח תא המטען הוא 3.5 מ"ר, יכולת נשיאת המטען היא עד 780 ק"ג וכי המהירות המירבית עומדת על 100 קמ"ש.
ה-BYD ETP3 נרשמה כאמור בשתי גרסאות, שתיהן ברמת אבזור "סטנדרט" ובמחירים של 199,000 ו-214,900 שקלים (מה שעשוי ללמד על הכוונה לשווק גרסת היסעים). חשוב לציין כי למרות הרישום לא בטוח שזה יהיה המחיר שבו כלי הרכב האלה ישווקו בפועל – אם בכלל.