שבת , 24 אוקטובר 2020
ראשי » מגזין » זירת המיני מתלהטת
פותח מאמר שברולט ספארק
שברולט ספארק החל ב-82,500 שקלים. צילום: יח"צ

זירת המיני מתלהטת

שטח

מכוניות קטנות תמיד היו כאן. אבל רק באמצע שנות ה-2000 הן פרצו בעוצמה לחיינו. מה שהוביל את המהלך הנרחב (והחברתי) הזה היו עדכונים של מס ירוק אשר יצרו למכוניות הקטנות מסגמנט A – מחיר אטרקטיבי מאד. מאז עבר עשור וחצי, שוק הרכב השתנה וגם תקנות חדשות: תיקון המס הירוק, מערכות בטיחות אקטיביות המקנות זיכויי מס, מעבר למערכות הנעה היברידיות ועוד.

המכוניות הקטנות היו בהגדרה בסיסיות כדי לשמור על מחיר עממי. הצורך לשמור על  רמת מחיר נמוכה הביאה יצרניות רבות לצייד את המכוניות בתיבות הילוכים רובוטיות חד-מצמדיות. זהו פתרון גמלוני שבו החלפת ההילוכים נעשית באמצעות מנועי סרוו חשמליים או הידאוליים. דגמים שצוידו בתיבות הילוכים כאלה נהנו מ"הצבעה ברגליים" של הלקוחות אשר נמנעו מהן – רבים מהם בעקבות נסיעת המבחן שבמקרה הזה לא הועילה למכירות – אתגר אמיתי למשווקים (שחלקם מראש הרימו ידיים ו-וויתרו על היבוא).

שברולט ספארק בגינה
עם עושר של אבזור נוחות ובטיחות ועם המנוע החזק בסגמנט. שברולט ספארק 2020. צילום: יח"צ

קבוצת המיני 2020

אז מי ממשיך איתנו ב-2020? ומה מתחדש שם? היום יש רק 5 שורדים:

שברולט ספארק מוכרת היטב אצלנו ועתה בתחילת 2020 היא מחזיקה בכל הקלפים הנכונים. כיום שברולט ספארק מתבלטת בזכות חבילת האבזור העשירה שבה. מאז אותו דור חלוצי הספארק התעצמה, התעדכנה והתקדמה לעידן הדיגיטאלי החדש. היא אפילו זכתה כבר שלוש פעמים בתואר "אוטו השנה" של מגזין אוטו בקטגוריה שלה.

שברולט ספארק החדשה, מגיעה לישראל במפרט אמריקאי. ובאמריקה כמו באמריקה חבילות האבזור עשירות מאד. 10 כריות אוויר, מערך בטיחות אקטיבי מלא הכולל בקרת סטיה מנתיב, ניטור מרחק מלפנים, בלימה אוטונומית בחירום. בתחום אבזור הנוחות תמצאו בשברולט ספארק אבזור של דגמים גדולים ויקרים ממנה: בקרת אקלים, ממשק מולטימדיה עם מסך צבעוני גדול עם התאמה לקארפליי ואנדרואיד. בקרת שיוט, ציפוי עור להגה וחלונות חשמליים (בסגמנט שלחלק מהדגמים בסגמנט החלונות האחוריים לא נפתחו כלל) ואפילו כניסה ללא מפתח בגרסת "פרמייר" הבכירה.

מנוע 4 ציל' חזק בנפח 1.4ל' מפיק 98 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה מתקדמת הופכים אותה לדינאמית בקבוצתה. עם 12.6 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 179 קמ"ש. קטנה-כמו-גדולה. המחיר של שברולט ספארק ממשיך להיות נגיש ומתחיל ב-82,500 שקלים ועד 83,000 שקלים לגרסת פרימייר המאובזרת ביותר.

תא נהג שברולט ספארק
שברולט ספארק מסך מגע 7 אינץ'  עם תמיכה לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. פלוס 10 כריות אוויר ומערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. צילום: יח"צ

טויוטה אייגו (חולקת טכנולוגיה ויצור משותף עם קבוצת פיג'ו). אפילו עוצמתו של מותג טויוטה לא מצליח במקרה הזה להתגבר על האתגר של תיבת ההילוכים הרובוטית ונפח המכירות הוא מזערי ביחס לסגמנט. מנוע 3 צילינדרים בנפח 998 סמ"ק מפיק 76 כ"ס ומניע את הגלגלים הקדמיים עם תיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית עם 5 הילוכים. טויוטה הצליחה לשלב את מערך הבטיחות האקטיבי שלה TSS עם בלימה אוטונומית והתראה על סטייה מנתיב. ציון של 4 כוכבי בטיחות NCAP ו-6 כריות אוויר לביטחון.

נתוני היבואנית מלמדים על 15.2 שניות ל-100 קמ"ש ופליטת מזהמים שקרובה מאד לזו של היברידית אשר מקנה לה ציון ירוק 4. המחיר לצרכן מתחיל ב-75,000 שקלים.

מי שיהיה עליה להתמודד עם אתגר שיווקי לא פשוט שמציבה תיבת הילוכים רובוטית (ממנה עמישראל נרתע מלגעת) היא אחת מוותיקות הסגמנט: יונדאי i10. זו מתעדכנת ממש עתה עם שלדה חדשה ובסיס גלגלים ארוך ב-4.0 מ"מ וכמובן מרכב במראה עדכני. בהיצע מנוע יחיד 1.2ל' עם 84 כ"ס עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית חד-מצמדית עם 5 הילוכים. לצד הממדים הגדולים מציגה יונדאי מערך בטיחות אקטיבי כולל בלימת חירום אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב, ניטור עייפות נהג ועוד. המחיר של הדור החדש של יונדאי i10 מתחיל מ-80,000 שקלים לגרסת הבסיס עם תיבת ההילוכים הרובוטית ועד 84,000 שקלים לגרסת "סופרים" מאובזרת.

שברולט ספארק מאחור
שברולט ספארק עם חישוקי סגסוגת ותא מטען גדול בנפח 313 ל' צילום: יח"צ

את קיה פיקנטו אין צורך להציג והיא תמשיך עמנו ללא שינוי לפחות עד לתחילת 2021. הדגם עבר עדכון לפני כשנתיים אז נוספו לו מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות. זו מוצעת עם מנועי 3 ציל' 998 סמ"ק או 4 ציל' 1248 סמ"ק עם תפוקה של 67 ו-84 כ"ס בהתאם. העברת הכוח היא על ידי תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית פלנטרית עם 4 הילוכים. תיבת הילוכים וותיקה מאד – שאינה תורמת לשיפור בצריכת הדלק, לביצועים, או להפחתת רמות הרעש שבקבינה בעת נסיעה.

מערך הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, סטייה מנתיב, ניטור מרחק לפנים, זיהוי דו"ג והולכי רגל ו-7 כריות אוויר. ציון הבטיחות עומד על 4 כוכבי NCAP. המחיר מתחיל מ-68,000 שקלים לגרסת 1.0ל' ידנית ועד 86,000 שקלים לגרסת 1.25ל' אוטומטית ברמת אבזור GT.

מיפן מגיעה אלינו סוזוקי איגניס. היא מעט שונה בקבוצה הזו ומנסה למצב עצמה כ"מיקרו ג'יפון". מנוע 4 ציל' בנפח 1.2ל' מפיק 90 כ"ס וההנעה קדמית בלבד דרך תיבת הילוכים רציפה. עיצוב תא הנוסעים מינימליסטי ותואם את המראה החיצוני הקשוח – אולם איכות היצור טובה למדי. תחום הבטיחות מקבל כאן דירוג נמוך של 1 (מתוך 8). 6 כריות אוויר וציון של 3 כוכבי בטיחות NCAP (5 כוכבי בטיחות לגרסה המצוידת במערך הבטיחות האקטיבי). מחיר סוזוקי איגניס נע מ-79,000 שקלים ועד ל-92,000 שקלים.

סוגר מאמר שברולט ספארק
שברולט ספארק הכי חזקה בקבוצה ועם תיבת הילוכים רציפה מתקדמת. צילום: יח"צ

הספארק שנותנת יותר

הדילול של סגמנט A – מכוניות מיני – דווקא עשה לנו הלקוחות טוב. הוא סילק את דגמי השוליים אשר יצרו "רעש לבן" והקשו על קבלת החלטה באיזה דגם לבחור. אותו דילול גם מלמד כי ישראלים רבים מתרחקים מתיבות הילוכים רובוטיות בשל פעולתן הלא נעימה, וכי הם מבינים שמנוע עם 3 צילינדרים לא חלק, נעים או חזק כמו מנוע 4 צילינדרים מאוזן.

מי שנשאר הם השחקנים החזקים ביותר אשר עומדים מצד אחד בדרישות הבטיחות האקטיבית ומצד שני מסוגלים לתת ללקוחות את חוויית הנסיעה העשירה ביותר. "עשירה" במובנים של דינאמיות, נוחות נסיעה, חבילת אבזור נוחות וכמובן מערך בטיחות אקטיבי מתקדם – כל זה בראי הסופר רגיש של תמורה לכסף שהיא תמיד חשובה אבל חשובה שבעתיים בסגמנט A. לצד אלו שכבר הצביעו בארנקים והפכו את שברולט ספארק לנמכרת ביותר בסגמנט שלה, אתם תוכלו – בדרך של אלימינציה פשוטה – להישאר עם דגם אחד כאופציה הטובה ביותר: שברולט ספארק.

תוכן מקודם

צפו גם בזה

ללא תאונות, ללא זיהום וללא פקקים

קאדילק מובילה את החזון של GM לעתיד של תחבורה חכמה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three − 3 =