רוני נאק
במהלך סוף השבוע התקיימה מסיבת עיתונאים בה הודיעו בכירי VW ו-פורד על שיתוף פעולה רחב היקף בתחומים של פיתוח טכנולוגיות של נהיגה אוטונומית וכן של פיתוח מערכות הנעה חשמליות. זאת במטרה לחסוך לכל צד מאות מיליוני דולרים בעלויות של פיתוח וכן לסגור פערים שנוצרו ביחס למתחרים האחרים.
• רכב חדש החל מ-549 שקלים בחודש בלבד!
זו אינה הפעם הראשונה בה פורד ו-VW משתפים פעולה (גם אם סופרים את העובדה שפורד התניעה מחדש את יצור החיפושית אחרי מלחמת העולם השניה) ומוקדם יותר השנה הודיעו השניים על הסכם דומה בקבוצת כלי הרכב המסחריים והטנדרים. לשיתוף הפעולה הנוכחי יש פוטנציאל עתידי נרחב הרבה יותר עם השפעה גדולה למיד לכל אורכה ורוחבה של שדרת המותגים והדגמים של שתי הענקיות (ביניהם גם פורשה ובנטלי).
למשל פורד תשתמש בפלטפורמה החשמלית החדשה MEB של פולקסווגן לפיתוח דגמים לשיווק בשוק האירופאי. עם תכנית לייצר כ-600,000 יחידות שנתיות על בסיס הפלטפורמה החשמלית של VW אשר עליה היא תשלם לגרמנים פר-יחידה.
יחד עם זאת החיבור בין השניים אינו טבעי ונובע מכך שראשי החברות מבינים ש"אנו עומדים בסיפה של מהפכת התחבורה המשמעותית ביותר מאד ימיו של הנרי פורד" – כך אמר מנכ"ל פורד ג'יפ האקט. "השיתוף עם VW בתחומים של רכב אוטונומי והנעה חשמלית, יתן לשני הצדדים יתרון תחרותי בעתיד".
מי כאן יהיה העקרב ומי הצפרדע? רק העתיד יגלה לנו.