שבת , 27 אפריל 2024
מבחן דרכים ג'נסיס GV70 חשמלית. פרימיום חשמלי והמחיר בהתאם. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ג'נסיס GV70 EV

רוני נאק

בתקופה שכל מותג חדש מהמזרח מקבל את התואר המפוקפק של "יוקרתי" או "פרמיום" – זה היה שינוי מרענן להיכנס ולנהוג ברכב העומד בכל פרמטר בהגדרות האלה. כי פרמיום זה הרבה יותר מטייטל ריק מתוכן. אז Genesis GV70 Electrified מגיע להראות לכולם איך עושים פרימיום.

• מכונית החלומות שלכם במרחק קליק אחד! אספקה מהירה, 0 ש"ח מקדמה, טרייד אין ואחריות יצרן

מבחן דרכים ג'נסיס GV70 אלקטריפייד. קוקפיט דיגיטלי נאה. הם אוהבים בג'נסיס את הצבע הלבן והקונספט הזה מבוצע כאן.  צילום: רוני נאק

אלקטרונים של שמחה

ההבדל המהותי של הגרסה הזו של GV70  הוא כמובן השילוב של מערכת הנעה חשמלית מלאה. זו לא "סתם" מערכת חשמלית ג'נרית – מאלה יש רבות כחול על גדות היאנג-צה – אלא אחת ממערכות ההנעה החשמליות הטובות ביותר שיש בתעשיית הרכב. ראשית היא פועלת בתחום ה-800 וולט (בניגוד ל-400 וולט של 99% מהשוק) – זה חשוב בעיקר כדי להוריד את העומס התרמי על מערכת החשמל – וזה טוב לבריאות המערכת ולבטיחות וביומיום זה מתבטא ביכולת לטעון את הרכב במהירות רבה יותר מעמדות DC חזקות (עד 175 קו"ט מעמדת 400 וולט ועד 350 קו"ט מעמדת 800 וולט). בעיניי זהו יתרון יחסי אדיר על פני כל מתחרה חשמלית אחרת, מקבוצת מותגי הפרימיום ומחוצה לה.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70 אלקטריפייד. הביצוע של הקבינה מעולה – גם המושבים, הריפוד עליהם והאיכות הכוללת. מוצר מרשים ביותר. צילום: רוני נאק

• מבחן דרכים ג'נסיס GV70 טורבו

כצפוי נתוני ההספק והמומנט הזויים למדי ובקטע טוב. ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 489 כ"ס ועם 71.5 קג"מ (וכפתור BOOST חינני) תגיעו ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות בלבד. המהירות המירבית עומדת לפי היצרן על 235 קמ"ש מרשימים לרכב חשמלי שכזכור אין לו תיבת הילוכים.

הכוח מגיע מסוללת ליתיום-יון עם קיבולת של 77.4 קוט"ש וזה מספיק לטווח רשמי של עד 455 ק"מ. בנוסף חשוב שתדעו שיש טעינת AC של עד 11 קו"ט וגם יכולת לספק כוח לצרכן חיצוני דרך מערכת V2L הדורשת מתאם.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70 אלקטריפייד. המושב מרווח, יש פתחי מיזוג ושקעי כוח. צילום: רוני נאק

את כל השאר אתם מכירים היטב מהמבחן לגרסת הטורבו-בנזין של הג'נסיס GV70. בקצרה אספר שמדובר באחד מתאי הנוסעים והנהג הטובים יותר שיש בשוק. העור שעל המושבים נוח, רך ונעים עם אוורור וחימום. קוקפיט דיגיטלי מלא עם תצוגה תלת-ממדית מהממת ומסך מולטימדיה אופקי של 14.5 אינץ'. ממשקי קארפליי ואנדרואיד, שמשות כפולות עם בידוד אקוסטי ותרמי ועוד רשימת אבזור ארוכה מאד כולל תאורת אווירה ב-64 גוונים, מצלמות 360 מעלות ותצוגת שטח מת בוידאו על לוח השעונים. אם אתם תרים אחרי האושר של קבינה מאובזרת בעושר – זה זה.

המחיר של GV70 החשמלי עומד על 469,000 שקלים ברמת האבזור היחידה שבה הוא משווק.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70 אלקטריפייד. צריך ממש להתקרב כדי לקלוט שזה חשמלי. ניתוק חכם למנוע החשמלי הקדמי כדי לחסוך בצריכת הזרם. צילום: רוני נאק

נהיגה

זו אחת הפעמים הבודדות שבאמת אין בתחום הזו איזו תובנה. אספקת הכוח עשירה וחשה "עבה" ובשרנית. יש תמיד המון כוח זמין תחת הדוושה ובכל האמור לתחום הביצועים יש כאן אירוע מרשים למדי.

האופי של חווית הנסיעה הוא רך למדי. פחות בכיוון של ההידוק הגרמני הידוע ויותר עם קריצה לפנסיונר האמריקאי בפלורידה. מי שקורא אותי זמן מה יודע שאיני חובב גדול של פלטפורמות בעירה פנימית שעוברות הסבה פרנקנשטיינית להנעה חשמלית. זה בזה המון אתגרים ובעיות הנדסיות שמאד קשה להתגבר עליהן – אם בכלל. כך שמכוניות כמו מרצדס EQC הן פשרה שמי שמכיר ויודע מכוניות, יעלה על זה מיד בנסיעה (אבל לא באולם התצוגה). במקרה של GV70  זה מתחיל ממשקל עצמי מרשים של 2.3 טונות – לעומת 1.9 טונות של גרסת הטורבו. זה פער משמעותי ביותר שאמנם מכוסה בחלקו על ידי המנועים החזקים אבל מתבטא בצריכת זרם גבוהה וחסך בריסון המתלים אם מנסים לנהוג מהר.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70 אלקטריפייד. צבע copper matt די מיוחד שבאור הנכון נראה ורוד. צילום: רוני נאק

מנגד, בכל האמור לחיים בכרך, מדובר בפלטפורמה הנעימה והמפנקת ביותר שיש. זחילת הפקקים של בקרת השיוט האדפטיבית מעולה, מערכת השמע נהדרת והקבינה הזו כה נעימה וכיפית עד כי הפקק במעלה האיילון מוולפסון ועד גלילות עבר בצורה הכי BEST שיש. מכונת פקקים מהודרת ונעימה אם לא ה"ביותר" אז בהחלט מאד קרוב לפסגה.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70 אלקטריפייד. דלת חשמלית, חלל שימושי רב וגם מגן אלומיניום לשפת ההעמסה. צילום: רוני נאק

מה פחות?

פער המחיר לגרסת הטורבו הנהדרת גדול ומבטא בעיקר את המחיר שלקוחות מוכנים לשלם עבור רכב חשמלי. בין 335 ל-400 אלף שקלים בין שלושת רמות האבזור של הטורבו.

במפתיע רחשי הכביש היו נוכחים ביותר. מהחברה נאמר שלרכב ההדגמה חסר מודול הנחתת הרעשים שקיים ברכבים הנמכרים לציבור. בין אם זה נכון או לא, חשוב מאד שתקפידו לוודא כי מערכת הנחתת הרעשים נוכחת ברכב שתזמינו.

צריכת הזרם גבוהה למדי. זה לא סוד שמכוניות חשמליות כבדות יותר ממקבילותיהן הבנזיניות. במקרה שלג'נסיס GV70 זה מתבטא בין השאר בצריכת זרם אמיתית של כ-22 קוט"ש ל-100 ק"מ (על פי מחשב הדרך שברכב). זה נותן טווח ריאלי של כ-360/350 ק"מ בתנאים שבהם נסענו.

• מכונית החלומות שלכם במרחק קליק אחד! אספקה מהירה, 0 ש"ח מקדמה, טרייד אין ואחריות יצרן

מבחן דרכים ג'נסיס GV70 אלקטריפייד. קלאס עם הרבה השקעה וביצוע מעולה. צילום: רוני נאק

שורה תחתונה

אם תצליחו לשים יד על ג'נסיס GV70  חשמלית תקבלו את אחת המכוניות הנעימות והמרשימות ביותר שיש לחיי הפרימיום בכרך. נוחות נסיעה מצוינת, אבזור נוחות ובטיחות עשיר ונרחב ואיכות כוללת פרימיום אמיתית ולא רק "על מלא מלא".  מחוץ לעיר הטווח מאותגר בשל צריכת הזרם אבל תוכלו להתנחם בטעינה הכי מהירה שיש בתעשייה – אם רק תמצאו עמדת 800 וולט (ספרו לי היכן היא). ולגבי המחיר, אני יכול להבין את היבואנית. זהו מוצר פרימיום מבוקש ונחשק. אין סיבה למכור אותו יותר בזול.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70 אלקטריפייד. החל ב-469 אלף שקלים. צילום: רוני נאק

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 × 2 =