יום שישי , 26 אפריל 2024
מבחן דרכים ג'נסיס GV70. פנאי-פרימיום-קומפקטי לראש הפירמידה. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים ג'נסיס GV70

רוני נאק

למבחן של GV70 לא הגעתי עם ציפיות מיוחדות. אחרי שכבר נהגתי באח הגדול והסופר-מרשים, GV80, ציפיתי לקבל משהו דומה אבל בקנה מידה קטן יותר וקצת פחות מושקע כדי להצדיק את תג המחיר הנמוך ממנו. אולם אחרי שביומיים כמעט שלא ירדתי מההגה של רכב הפנאי המהודר הזה – ולאור תמונת המצב שיש כרגע אצל המתחרים בסגמנט, הנה ההסבר.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70. מראה מהודר שלא נראה כמו שום דבר אחר. צילום: רוני נאק

GV70

מדובר אם כן בדגם הפנאי שטח הבינוני בגודלו. הוא מתברג מתחת ל-GV80 על שבעת מושביו ומעל למה שעתיד להגיע כדגם פנאי קטן ממנו בעתיד. כדי לעשות סדר, הג'נסיס הזה מתמודד בקבוצת פרימיום קשוחה למדי מול שחקנים חזקים מאד: אאודי Q5, במוו X3, מרצדס GLC וגם רב המכר של לקסוס ה-NX, העוצמה ההיברידית של וולוו XC60 והיה יכול להיות גם אינפיניטי אבל אין. שכונה קשה ממש – כשהמשותף כמעט לכל המתחרים הוא פז"מ מרשים מאד לדור שנמצא בצד האחורי של עקומת חיי המוצר. במילים אחרות – מיושנים. לעומתם GV70 הוא דגם חדש במותג חדש – ולכן מסקרן ורלוונטי ביותר.

מבחינת הממדים ה-70 מנצל את פלטפורמת ההנעה האחורית של ה-G70 ושל קיה סטינגר הנהדרת (זצ"ל) עם בסיס גלגלים של 287 ס"מ ומתלים נפרדים בכל פינה. האורך הכללי עומד על 471 ס"מ, הרוחב 191 ס"מ והגובה 163 ס"מ. ממדים אלו שמים את ה-Gv70 כפסע גדול יותר מאאודי Q5 שהיא הסבתא ואמת המידה בקבוצה הזו.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70. תא מבוצע ברמה גבוהה מאד – אהבתי את הסתרת פתחי המיזוג ואת לוח המחוונים התלת ממדי. צילום: רוני נאק

חבילת האבזור ברמת לקצ'רי שהגיעה לבחינה עשירה מאד. תמצאו בה ריפודי עור מלאים על כל המושבים. גלגל הגה מהודר ודשבורד מצופי עור גם כן. חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מושב נהג מעסה. קוקפיט דיגיטלי מלא עם תצוגה תלת ממדית ולידה מסך מולטימדיה צר ורחב המזדקר מעל לאופק הדשבורד. יש גם בקרת אקלים מפוצלת עם יחידה נפרדת למושב האחורי וכמובן ממשקי סמארטפון מתקדמים, מערכת שמע פרימיום מבית LEXICON עם 15 רמקולים שעמדה במבחן הפלייליס הדרום אמריקאי שלי ועוד רשימה ארוכה של אבזור נוחות ופינוקים.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70. התמצאות טובה במרחב גם בזכות מערך מצלמות. צילום: רוני נאק

בתחום הבטיחות אספר לכם לי ה-Gv70 מקבל את דירוג הבטיחות הגבוה ביותר – 8 – בזכות 8 כריות אוויר ומערך סיוע ובטיחות אקטיבית נרחב ביותר. זה מקבל תמיכה מבקרת יציבות ומשיכה וגם מבוררי מצבי נהיגה ואפילו מצב שטח אופטימי למדי ומרווח גחון של 18 ס"מ.

כדי להיות רכב פרמיום זה לא מספיק לקרא לעצמך פרימיום או לכסות את הכל בריפודי עור לבנים. אתה צריך לזוז כמו רכב פרימיום. עם 304 כ"ס ו-43 קג"מ ממנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5ל' יש לו את המיץ כדי לזוז באופן נאה. דף הנתונים מלמד על 6.1 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית של 240 קמ"ש. הכוח יורד לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים וזה דרך חלוקת מומנט אקטיבית והעדפת הכוח לאחור לאותם מקרים שבהם אתה רוצה לתת דרור.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70. המנוע חזק וגמיש. צמא למדי וניהול תיבת ההילוכים מנומנם. צילום: רוני נאק

 

נהיגה

לרכב ציפו שתי גיחות ארוכות וכמה משימות משפחתיות בתוך העיר ואני חייב להודות שמאד נהניתי מכל העסק הזה. נוחות הנסיעה שהוא מספק היא משהו שפגשתי רק במכוניות גדולות ממנו. שילוב של רכות המבודדת את הנוסעים מכבישים עירוניים שבורים או חבטות בכביש מהיר יחד עם תמיכה טובה וריסון המרכב כשהקצב עולה והכביש המפותל מאפשר. במקרים רבים תחושת הנוחות מגיעה יחד עם חווית ניתוק – לא כאן. ההיגוי מדויק וישיר ואשכרה כיף לנהוג את הרכב הזה.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70. יחידת מיזוג אחורית. ברכה. צילום: רוני נאק

הממדים הסבירים, יחד עם מערך של מצלמות וחיישנים מרחיקים את הפחחות מעמודי החניונים או מהחרטומים המשתפלים של הטסלה המזדמנת. למרות בידוד הרעשים החיצוניים והקפסולה הממוזגת היטב, החוויה של השליטה במרחב סביב הרכב טובה מאד. עוזרים לחיים בעיר גם תא מטען גדול עם דלת חשמלית ומושב אחורי מרווח ביותר ומשעשע מספיק כדי שהילדודס לא יציקו בפקק בדרך הביתה. מה שמזכיר לי שכפתור ביטול ה-S&S הוא הכפתור השני השימושי ביותר אחרי מתג ההתנעה. כי מזגן ואוגוסט וישראל.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70. מושב אחורי מרווח לנוסעים בוגרים ויש משענת אמצע. צילום: רוני נאק

תנו ל-GV לרוץ. זה מה שהוא אוהב הכי. שיוט מהיר למרחק ארוך. כמו טומהוק בדרך לעירק. היכולת לכסות מרחקים גדולים במהירות ונוחות רבה היא מרשימה ביותר. ללא מתלי אוויר, מצליח ה-GV לספק רייד נעים ביותר, בידוד רעשים מצוין וגיהוץ מרשים של הכביש. למושב הנהג תמיכה נהדרת ועם העיסוי זה פשוט משהו שלא תרצה שייגמר. מערכת ההנעה עובדת כמעט באופן שקוף שם לפנים כשלתיבת ההילוכים אופן פעולה חלק וזורם והיא תמיד מחזיקה את המנוע בנקודה שממנה הוא יכול לתת עוד מיץ במקרה וידרש. הגמישות שלו יוצרת זמינות כוח נאה המתורגמת לעקיפות מהירות ובטוחות.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70. פנסי מאטריקס אקטיביים נהדרים. צילום: רוני נאק

SUV לעולם לא יכול לתת חווית נהיגה בכביש מפותל כמו פרייבט – כי פיזיקה. אבל SUV ספורטיבי כמו ה-GV70 בהחלט יכול להיות כיף. ההיגוי מדויק, הבלמים חזקים מאד אבל יותר מכל תגובות השלדה והרכב בפניות, תחת-כוח או תחת-בלימה, נכונות ובטוחות ומזכירות כאלה של מכונית הנעה אחורית טובה. אולי אפילו כזו הטוענת להיות "מכונת הנהיגה המושלמת" לך תבין.

עניין השטח כאן הוא תיאורטי למדי. אפילו שיש מצב "שטח" והנעה כפולה זה לא משהו שהייתי שש אליו רק אם חובה. אז בכל זאת שוטטתי קצת ובזהירות מופלגת בשבילים של יער ביריה, בדילוג בין קברי צדיקים, אצטרובלים נושרים וכוורות דבורים שהתאמצו להגביר את תפוקת הדבש רגע לפני ראש השנה. זה יום המבחן של הכוורת.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70. שבילים מפולסים כאלה הם הגבול של יכולת השטח כאן. צילום: רוני נאק

מה פחות?

מנוע ה-4 צילנדרים אמנם בעל תפוקה נאה אולם בתחום סל"ד מסוים הוא נשמע מחוספס. לא כל הזמן ולא בכל עומס אבל כשזה קורה הצליל אינו "פרימיום" אולי יש כאן יותר מקום להנדסת צליל מושקעת יותר. במצב נהיגה "נורמל" לתיבת ההילוכים תגובות מעט מהוססות. דבר שנעלם כשעוברים לספורט ואז ממילא תיבת ההילוכים משנה טמפרמנט. השילוב של שני האלה אמור היה לתת צריכת דלק טובה יותר מה-9.0 קמ"ל שהיה ממוצע המבחן (די קרוב להצהרת היצרן של 10 קמ"ל).

מבחן דרכים ג'נסיס GV70. תמצאו אותו. מתג פתיחת תא המטען. צילום: רוני נאק

כפתור פתיחת דלת תא המטען החשמלית מסתתר לו בבסיס המגב של השמשה האחורית. אני יודע. אני הייתי צריך למצא אותו.

אישית פחות "עפתי" על העיצוב העגלגל של הישבן. למרות אהבתי לז'אנר העגלגל על פני הפחוס, במקרה של SUV מהודר, בעיקר כזה עם חרטום זוויתי ומפוסל נוצר לי דיסוננס עיצובי שגרם לי לרוץ לשתות – מים. כך או אחרת, הרכב משך המון תשומת לב כולל אזרחים נורמטיביים לכאורה, ששלפו טלפונים לתיעוד בזמן אמת על כביש 6.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70. זנב עגלגל ופתחי פליטה אקטיביים שמתפייחים. צילום: רוני נאק

סיכום

היתרון הגדול ביותר של ג'נסיס GV70 הוא שהסגמנט שאליו נכנס הוא פשוט זקן. המתחרים שלו נמצאים בסוף עקומת מחזור החיים שלהם ואילו הג'נסיס מציע חבילה מקורית, עדכנית מבוצעת ברמה גבוהה מאד ובעיקר זמינה לרכישה. ובעניין הרכישה הוא גם זול בעשרות אלפי שקלים מגרמניה מזדקנת שעברה כבר שני ניתוחים פלסטיים. בשורה התחתונה: לכו על זה.

מבחן דרכים ג'נסיס GV70. פנאי-פרימיום-קומפקטי לראש הפירמידה. צילום: רוני נאק

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five + seventeen =