------------------------------
יום רביעי , 14 אפריל 2021
ראשי » מגזין » שוק הטנדרים לוהט
טנדר איסוזו דימקס כל-חדש. עם חבילת אבזור נדיבה, מערכות בטיחות בכל הרמות ונעילת דיפ' חדשה. צילום: איסוזו

שוק הטנדרים לוהט

שוק הטנדרים הישראלי מתחמם: למי שזוכר, בשנות השמונים והתשעים רוב הטנדרים היו פשוטים מאוד ומצוידים במנועי בנזין. כיום המצב מאד שונה: פיקאפים מודרניים מיועדים לא רק לעבודה נטו, אלא גם לחיי יומיום עם המשפחה. כמובן שאינם מוותרים על היכול לעשות עבודת שטח רצינית, אם בעבודה באתר במהלך השבוע אבל גם להרפתקאות גם בסופי שבוע.

רוב הטנדרים אשר נמכרים כיום בישראל מבוססים על עקרונות הנדסיים דומים. כלומר למי שאינו חד עין הם עשויים להיראות כמעט אותו הדבר: יש להם שלדת סולם, סרן חי וקפיצי עלים מאחור. לרובם יש מערכת הנעה 4X4 עם תיבת העברה והילוכי כוח אשר מאפשרים להם להתקדם, לפחות בחלק מן הגרסאות, בשטח קשה. אבל כאן מסתיים הדמיון בין הטנדרים. ואנו באים לעשות לכם סדר.

איסוזו דימקס החדש עם כוח גרירה של עד 3.5 טונות ומערכות בטיחות מתקדמות בכל הגרסאות. צילום: איסוזו

איסוזו דימקס כל-חדש

באולמות התצוגה בישראל תמצאו שלושה מתחרים עיקריים ועוד כמה מתחרים משניים. כל המתחרים המשמעותיים הם יצרני רכב יפנים. מה שמלמד על שליטה כמעט מוחלטת של היצרנים האלה בשוק הטנדרים הקלים. הבולט שבהם הוא איסוזו דימקס החדש אשר מחליף את הדור הנוכחי. הטנדר הזה מגיע מחברה שמתמחה ביצור של רכבי עבודה. הם לא מבזבזים משאבים על פיתוח מכוניות פרטיות ובמשך שנים הם מפתחים ומשפרים את דגמי הטנדרים והמשאיות מתוצרתם. אצלנו, איסוזו דימקס מחזיק שנים רבות בתואר "הטנדר הנמכר בישראל" . ומוביל את המכירות מזה 16 שנים. כזו שליטה בשוק החדשים מבטיח גם ביקוש ער לדימקסים ביד השנייה ואלו שומרים על הערך (מה שמכונה "גרט") אצל מי שיודעים להעריך את החוסן והעמידות של הכלי.

תא נהג באיסוזו דימקס הוא המתקדם ביותר. לא שדרוג של דגם מיושן. מולטימדיה 9 אינץ' בכל הרמות. צילום: איסוזו

כל מה שצריך לדעת על השלדה החדשה של איסוזו דימקס

ניתן למצוא איסוז דימקס בגופים רבים אשר זקוקים לטנדר עבודה קשוח: החל בצה"ל וכלה ברשות הטבע והגנים. איסוזו דימקס החדש אשר מגיע לישראל מיועד, לפי היצרנית, להיות הדימקס המתקדם ביותר שהוצג עד כה. "המתקדם ביותר" פירושו שהדימקס החדש מצויד באמצעי בטיחות אקטיביים, מערכות סיוע ובטיחות שיודעות גם להשתלט על ההגה ולבלום את הדימקס בשעת סכנה.

 חידוש נוסף וחשוב הוא נעילת דיפרנציאל אחורית, כלומר מתקן אשר מאפשר נעילה של שני הגלגלים האחוריים כך שיסתובבו ביחד כדי להתמודד עם מכשולים בשטח וגם בשלדה מחוזקת אשר מסוגלת להתמודד עם עומסים משמעותיים. זאת לצד שיפור מהותי בחוויית הנסיעה בזכות תא חדש, עיצוב מודרני ואבזור נוחות מהשורה הראשונה כמו מולטימדיה חדשה עם מסך מגע 9 אינץ' גדול.

טווח המחירים של איסוזו דימקס החדש מתחיל מ-194,990 שקלים לגרסת חד-קבינה ידני עם הנעה אחורית ועד לגרסה הבכירה, LSE פרימיום שעולה 266,990 שקלים. ביניהן יש לא פחות מ-5 גרסאות נוספות ברמות אבזור שונות.

טויטה היילקס סהרה. מתיחת פנים של דגם משנת 2015 ותג מחיר של 300 אלף שקלים. צילום: טויוטה

טויוטה היילקס יקר

אחד המתחרים הבולטים של הדימקס הוא טויוטה היילקס. בדומה לדימקס, גם ההיילקס נחשב לטנדר רב מכר עבור טויוטה. עם זאת, ההיילקס אינו דגם חדש לחלוטין אלא עדכון של הטנדר כפי שהוצג עוד בשנת 2015. טויוטה מבצעת בהיילקס עדכונים תקופתיים, או "מתיחת פנים" כפי שהתהליך מכונה על ידי מקצוענים בענף. בהיילקס הנוכחי מתיחת הפנים מתבטאת בין היתר בתוספות קוסמטיות גרידא אשר משנות את החזית הקדמית כך שתראה לעין הבלתי מזוינת יותר מעודכנת.

טויוטה היילקס נהנית ממערכות בטיחות חכמות ומולטימדיה רק ברמות האבזור הבכירות והיקרות. צילום: טויוטה

אך חשוב לציין כי בניגוד לאיסוזו דימקס, הטויוטה היילקס אינו מגיע בכל רמות הגימור עם מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, או מסך מולטימדיה גדול ואבזור חלקי. רק מחבילת "אדוונצ'ר" היקרה שמחירה מתחיל ב-259,900 שקלים (עם מנוע 2.4ל' החלש 150 כ"ס). כלומר לא כל רמות הגימור של ההיילקס נהנות מציון בטיחות גבוה כמו זה של האיסוזו. בנוסף קבע היילקס רף מחיר מאד גבוה. 300 אלף שקלים לגרסת סהרה הבכירה.

מיצובישי נסוגה מאירופה. העתיד של טנדר טרייטון לא ברור עדיין. צילום: מיצובישי

מיצובישי טרייטון בסוף הדרך?

עוד מתחרה בולט הוא הטרייטון של מיצובישי. בדומה לרוב יצרני הטנדרים, גם במיצובישי הבינו שהכיוון הוא יותר פנאי ופחות עבודה. לכן הטרייטון הוא טנדר אשר מעוצב באופן שיותר מזכיר מכונית ספורטיבית (בשפת העיצוב של המותג) ופחות מזכיר טנדר שמיועד לעבודה. למעשה, העיצוב של הטרייטון כפי שאתם רואים אותו כיום, הוא גם מתיחת פנים. כלומר עיצוב מחדש של דגם ותיק מאד של מיצובישי. במקרה הזה: הטרייטון המקורי, אשר קיבל שלל תוספות שמיועדות לו להיראות יותר אופנתי וספורטיבי.

מיצובישי טרייטון הוא מתיחת פנים עמוקה של דגם משנת 2015 שבעצמו היה אבולוציה של דגם בן עשור. צילום: מיצובישי

אבל במקרה של הטרייטון יש לקחת בחשבון את הפרסומים בעולם, כולל פרסומי מיצובישי עצמה אשר מדגישים כי מיצובישי נערכת לצמצום משמעותי מאוד של פעילותה באירופה. מדינת ישראל היא מדינה אשר מייבאת מכוניות לפי הכללים של אירופה ושל מדינות נפט"א (ארה"ב, קנדה ומכסיקו). אם מיצובישי תבחר להפסיק לשווק את הטרייטון באירופה, במסגרת צמצום הדגמים הצפוי אשר מיועד לצאת לדרך בקרוב, בישראל יצטרכו להסתמך על דגמים אשר מיועדים לשוק האמריקאי, שם אין טרייטון. המשמעות היא שמדובר בדגם שאורך חייו עלול להיות קצר מאוד בשוק הישראלי.

איסוזו דימקס החדש עם יכולת רבה מתמיד לצאת לכל הרפתקה. צילום: איסוזו

המשך הדומיננטיות

מול מתחרה אחד שהוא מיושן ויקר מאד. מול מתחרה שני שעתידו כלל לא ברור, ניצב איסוזו דימקס כל-חדש והוא עתיד להיות הדימקס הטוב ביותר שהיה אי פעם ליצרנית. מניין הביטחון? בזכות כמה נקודות מנצחות שאין לאחרים מענה עליהן:

  • חמש שנות אחריות מקיפה
  • עלויות אחזקה מופחתות בזכות מרווח טיפולים של 20,000 ק"מ או שנתיים.
  • כשר גרירה של 3.5 טונות (המרבי בקבוצה ומקביל להיילקס)
  • שילוב חדש של נעילת דיפרנציאל אחורית שיחד עם המתלים החדשים ובקרת משיכה הופכים אותו לחיית שטח עוד יותר קשוחה.
  • כשר העמסה של 1.1 טונות
  • מערכות בטיחות חכמות בכל רמות האבזור עם פיצ'רים של מרכוז נתיב, בלימת חירום ועוד.
  • אבזור מנצח עם ריפודי עור, כיוון חשמלי, מולטימדיה 9 אינץ' חכמה ועוד.

גם איסוזו דימקס עשה טרנספורמציה לכיוון הפרימיום והוא ייתן לכם יותר מהכול. מערך בטיחות אקטיבי מתקדם, שלדה חדשה שנותנת יותר נוחות, ויותר יכולת שטח, חווית נסיעה עדיפה עם קבינה מבודדת ומערכת מולטימדיה עדכנית. לאור הנ"ל יהיה זה הימור בטוח שגם בשנה ה-17 נראה את איסוזו דימקס בראש טבלת המכירות.

מערכת IDAS הבטיחות רבה יותר מתמיד ובכל רמות האבזור. כאן בלימת חירום עם זיהוי אופניים. צילום: איסוזו

תוכן מקודם

צפו גם בזה

טויוטה רושמת את Beyond Zero

הענק מתעורר! קצת באיחור. טויוטה רושמת סימנים מסחריים ללוגו חדש וסדרת דגמים של מה שעתיד להיות תת-מותג חשמלי מלא עם שורת דגמים בממדים שונים

2 comments

  1. המנוע הקטן של הדגם ה'ישראלי',יכשיל את הדי-מקס החדש במכירות ולא יאפשר לו לחזור למקום הראשון.
    באוסטרליה,הוא נמכר עם מנוע 3000,שמתאים יותר לייעודו של הטנדר בסגמנט הזה.
    המנועים החדשים של טויוטה,בעיקר המנוע עם ה 208 כ"ס,הולך להכריע את המכירות.
    וחבל,כי האיסוזו,הוא באמת הטנדר טוב בקטגוריה.
    גם מבחנים אוסטרלים,ששם השוק הקשוח ביותר של הטנדרים האלה,הדימקס מנצח ,או יוצא עם ההיילוקס בראש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *