יום שישי , 29 מרץ 2024
מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר
מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר

מבחן אופניים koning hugo 29

רוני נאק צילומים: פז בר

כמעט לכל מותגי האופניים המסורתיים יש בהיצע אופניים חשמליים. חלקם מציעים גם אופני הרים חשמליים – אלא שאלו מתקשים להתפנות ממקומם במחסן היבואן. רוכב ההרים הקלאסי לא מתעניין בדברים מהסוג הזה ובטח לא כשמדובר ב"קנס" של הוספת משקל די משמעותי לאופניים. ועם ההגבלות אצלנו על מה חוקי ומה לא, האופציה של אופני הרים חשמליים ללא מגבלות רגולטוריות – לא קיימת למעט מקרים בודדים של יצירות-עצמית. כך שאופני הרים עם מנוע עזר העונים לתקן האירופי, כאופני הרים פרופר, פשוט לא מעניינים (שילוב מוחץ של משקל יתר ומחסור בכוח). ואופני הרים חשמליים ללא הגבלת הספק – ויש כאלו בניכר – אין כאן.

זה משאיר אותנו מחוץ לסינגלים הקלאסיים עם דיווש נטול זיעה לעבר מסלולי האופניים העירוניים והשבילים הלבנים של יערות קק"ל.

מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר
מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר

קונינג הוגו

"הוגו" הוא דגם ההרים של קונינג הישראלית (מאופיין ומיובא מסין על ידי אלקטריק סטורם) ומשווק עם גלגלי 26 או 29 אינץ'. מדובר בשלדה זנב קשיח מאלומיניום 6061 כאשר בחזית יש מזלג עם מהלך של 80 מ"מ.

בניגוד לאופניים חשמליים רבים שאנו מכירים, ולגמרי ביישור קו לגישה העדכנית יותר, ממוקם המנוע החשמלי על ציר הקרנק במרכז האופניים. לצד מרכוז המסה זה מאפשר להישאר עם מעביר הילוכים אחורי, וכאן תמצאו מעביר שימאנו ALIVIO המדלג בין 8 הילוכים.

מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר
מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר

את מנוע ה-250W מזינה סוללת ליתיום של סמסונג עם 36V וקיבולת גדולה של 11Ah. נתונים אשר אמורים לספק טווח העולה על 30 קילומטרים. הסוללה כמובן נשלפת ממקומה במרכז השלדה ונטענת בטעינה מלאה תוך כ-4 שעות. על הסוללה עצמה יש חיווי LED למצב הטעינה כאשר אינה מעוגנת באופניים.

עוד ראויה לציון מערכת הבלמים. MAGURA הידראוליים, אשר מותאמים לאופניים חשמליים ומנתקים את ההנעה כאשר הבלמים מופעלים. זה חשוב מאד שיהיה סט בלמים חזק כאשר האופניים שוקלים קרוב ל-25 קילוגרמים ועם הגלגלים הגדולים הללו מסוגלים לפתח מהירות נאה.

מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר
מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר

הצמיגים הם צמיגי 29 רגילים לגמרי של אופני הרים אבל אלו נעולים על חישוקי אלומיניום מחוזקים ושרוכים עם שפיצים עבים למדי לנאבות גלגל מעובות. יתר האבזור ההיקפי הוא חסר מיתוג ומיוצר על ידי ספקי המשנה של קונינג בסין.

האיכות הכללית של השלדה ורכיביה המזרחיים היא בסדר. לא משהו שהיית רוצה להציג אצלך בסלון אבל עם רמת ביצוע תכליתית. המדבקות מתחת ללכה, ניתוב רוב הכבלים נאה ורק צמת החשמל בין המנוע לסוללה, דורשת סירוק וסידור מוקפדים יותר (בוודאי בהקשר של רכיבה פוטנציאלית בשטח).

מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר
מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר

המחיר לפי אתר קונינג עומד על 8,700 שקלים המשקל העצמי כאמור כ-25 ק"ג כולל הסוללה ודוושות.

 

רכיבה

אם רכבתם בעבר על אופניים חשמליים אין בהוגו שום דבר יוצא דופן. יחידת בקרה זעירה על הכידון מדליקה את המערכת, מספקת חיווי של מצב טעינה, מהירות, טווח מרחק ועוד וכמובן רמת התיגבור/סיוע של המנוע החשמלי. התפעול שלה מאד אינטואיטיבי גם למי שלא טרח לקרא את המדריך. בהתאם לדרישות התקן, לא תמצאו מצערת, "בורר סיוע", או כל קונץ אחר אשר יאפשר לכם לרכוב ללא דיווש מעבר למצב הליכה אשר התקן מאפשר. ציר הקרנק שהוא גם ציר המנוע מספק את החישה של המערכת לעצם הדיווש וגם לעומת המאמץ של הרוכב כדי להתאים את התגבור לעומס.

מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר
מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר

הוגו גדולים, גם במידה M של אופני המבחן. גובה הצינור העליון של השלדה מחייב רוכב בגובה של 175 ס"מ ומעלה. נמוכים יותר עלולים לפגוש את השלדה עם האיזורים הרגישים וזה לא נחמד. תנוחת הרכיבה עצמה היא טבעית ורגילה לגמרי לכל מי שרכב אי-פעם על אופניים. המושב עצמו נוח, וכך גם רוחב הכידון, ה"רייז" שלו וההטיה לאחור.

סיאט לאון ST מובילת האופניים המושלמת

כל מה שאתה לא יודע על מנשאי אופניים

אופניים עם גלגלי 29 הם בהגדרה מהירים מאד – גם ללא תגבור. ועם הסיוע החשמלי זה מרגיש קל מתמיד להגיע ל-25 קמ"ש החוקיים ולהישאר שם ללא כל מאמץ פזיולוגי. התגובה של המערכת לתחילת הדיווש מעט מהוססת, וכך גם כשתעצרו מדווש זה יקר כחצי שניה למערכת להפסיק את פעולת המנוע.

מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר
מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר

אהבתי מאד את העובדה שנשארים עם הילוכים אפקטיביים. וזה מאד מורגש ב"קלאנק" עוצמתי כשעולים הילוך והמנוע סוחב אתכם ומאיץ בעוצמה. וכשהתגבור הוא על רמה "5" החזרה ביותר, הסיוע נוכח ביותר. אלו כאמור אופניים מהירים מאד, אשר אפשר לכסות עימם קילומטרים רבים עם יציבות, ובטיחות שאין לחשמליים עם גלגלי 20 אינץ' (ואלו הרוב…). מבחני הטווח שעשינו השאירו רזרבת טעינה גם אחרי כ-30 קילומטרים משולבים כביש ושבילי עפר – כך שהיוממות הרגילה ממש שלא תאתגר את הטווח של האופניים האלו.

מה היינו משפרים? מרכז הכובד גבוה מאד. בעיקר "בזכות" נקודת העגינה של הסוללה. וזה מאד מורגש כשצריך לשנות כיוונים במהירות – כמו השתחלות בתנועה. עוד נקודה היא ריבוי הכבלים השונים וניתובם אשר יוצר עומס בעיקר כשהם מגיעים לכידון ומשפיעים על ההיגוי – על זה הייתי שם את עיקר הדגש. הבלמים טובים מאד, ויש לי ניסיון מעולה עם המערכות הללו – ייתכן שמדובר באירוע נקודתי – אבלי הייתי רוצה עוד עוצמת בלימה בעיקר בחזית בעיקר לאור הדינאמיות של האופניים האלו. ולבסוף המשקל – 25 ק"ג לקומה שלישית בלי מעלית…מאתגר אפילו גבר חסון ולמוד קרבות כמוני.

מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר
מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר

אוקיי אז מה עם השטח? משקל משמעותי שממוקם גבוה, תמוכות שרשרת ארוכות המקשות על הנפת גלגלים, מתלה קדמי קצר מהלך – כל אלו פועלים נגד העניין הזה. למרות זאת, לא הייתי מהסס לבחור בהם לטיול שבילים נינוח, כל עוד שמדובר בדרך על מצע נוח ומסודר. הם מתאימים פחות ללוחם סוף שבוע המחפש פורקן ללחצים במשרד, אבל יהיו מסוגלים להביא לשטח מי שהכושר שלא לא מאפשר לרכוב עם אופניים רגילים מרחקים גדולים. הם עשויים להיות גם כלי יעיל בידי חברות המארגנות טיולי אופניים קבוצתיים לסיורים עירוניים או באיזורים חקלאיים כמו למשל דרכי הנוף ברחבי הארץ.

 

מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר
מבחן אופניים קונינג הוגו 29. אופניים חשמליים לשטח יאפשרו לכם לרכב יותר והרבה יותר בקלות בשבילים. צילום: פז בר

סיכום

לא הייתי ממהר לזרוק את אופני הקרבון ליד 2 כדי לרכוש את האופניים האלו. הם לעומת זאת כן מהווים אופציה מאד מעניינת כאופניים עירוניים בזכות המהירות שלהם, הבטיחות הטובה וטווח הסוללה. כאופני הרים הם מוגבלים לשבילים לבנים וכאן הם יכולים להפוך טיול ארוך ומייגע לאירוע מהנה ונטול זיעה. המחיר ביחס לאופני הרים חשמליים, אינו בשמיים 8,700 שקלים אבל הוא כמעט כפול ביחס לאופניים חשמליים 20 אינץ'. בתמורה תקבלו מנעד יכולת רחב יותר, בטיחות וטווח.

Check Also

ריקול עולמי ל-1.1 מיליון רכבים של טויוטה ולקסוס

חשש לכשל ביצור של חיישן כריות האוויר במושב הנוסע בחזית, מזמן לתיקון מעל למיליון יחידות של רכבי טויוטה ולקסוס ברחבי העולם. החשש: כרית האוויר לא תפתח כמצופה

2 comments

  1. המחיר הנכון שראיתי באתר קונינג הוא 5900 ש"ח בלבד!!! אופני הרים חשמליים במחיר של אופניים רגילים. שווה כל שקל
    http://www.koning.co.il

להגיב על רוב אופנים חרדי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

one × 2 =