יום שישי , 29 מרץ 2024

מבחן אופניים – YETI SB66

אני חושב שהעדות לכמה ש"עפתי" על האופניים האלו מגיעה לא מהקילומטרים של המבחן או האקשן בצילומים, אלא מזה שממש לא רציתי לרדת מהאוכף שלהם לרגע – אפילו רכבתי עליהם חזרה מהקן בהרצליה לחנות בדרום ת"א – for the fuck of it – למרות החום והלחות ובגלל הכיף שהיה עליהם.

מבחן אופניים YETI SB66. כיף, כיף ועוד כיף! גם בדריפטים כאלו העסק נשלט. שילוב של מתלים מעולים ושלדה - סוכריה!. צילום: פז בר

היטי SB66 מוגדרים כ"אופני שבילים אגרסיביים" ואורזים בחבילה אחת שלדה מוצקה ומהודקת אשר מסוגלת לתמרן בזריזות בין עצים (זווית היגוי של 67 מעלות) ובמקביל לזלול חבטות רצופות כמו שקשוחות ממנה יודעות. המתלה האחורי, שיטי מכנה SWITCH אשר ראה לי מורכב מדי – שלא לומר מסובך לאללה. ציר הזרוע האחורית אקצנטרי ומשנה את כיוון פעולתו משני שליש מהלך הזרוע ושומר בכך על אורך כמעט קבוע של היחס בין הזרוע לשרשרת. האמת היא שבתחילה הייתי מאוד סקפטי ופטרתי את הסידור הזה כקונץ שיווקי בסגנון המוכר של: "הנה עוד מישהו שמנסה להמציא מתלה חדש שאף אחד עוד לא ראה ונקח על זה המון כסף".

שלדת האלומיניום (בקרוב תהיה גם גרסת קרבון – הללויה!) עשוי מצינורות שעוצבו בלחץ שמן. תמצאו בה עיבוד שבבי מדוייק ונאה מאוד – בייחוד בראש היגוי וכן הלחמות מקסימות ואיכות גימור כללית הראויה למותג פרימיום. כבלים מנותבים לאחור דרך פנים צינורות המתלה והשלדה מסתיימת עם דרופאאוטים מכורסמים ועבים לאחיזה איתנה בנאבה האחורית ולתוספת הקשיחות המבחנית.

מבחן אופניים YETI SB66. הרבה דברים בחיים תלוים בחיכוך. ציפוי "קאשימה" זהוב על ציר הבולם מוריד אותו לרמה מגוחכת - וכן זה עובד מעולה!. צילום: פז בר

השלדה מגיעה עם בולם אחורי של פוקס – RP23 עם ציפוי קשימה זהוב על ציר הבולם. לציפוי מקדם חיכוך נמוך (אך מקדם מגניבות גבוה) ויש לו תרומה רבה לפעולה המדהימה של המתלה האחורי.

אופני המבחן צוידו במה שכינינו "קיט ג'וירייד". זה לא אחד הקיטים (ערכות האביזרים) הרגילים שמגיעים עם יטי אלא ערכת-פאן מקומית. זה כולל מזלג קדמי רוק שוק "ליריק" RC2L עם ציר 20 מ"מ ומהלך של 160 מ"מ ובקבוקים בקוטר 35 מ"מ. ג'וי רייד נותרו עם פלטה קדמית אחת כשעל קסטת עשרת ההילוכים מאחור מדלג מעביר אחורי קשוח X9 של SRAM. על הבלמים ממונה מערכת "קומפלט" של פורמולה מסדרת RX אשר הקליפרים הלבנים והצחורים שלה נושכים דיסקים שהם יותר אוויר מסגסוגת – ושוב מקדם המגניבות כאן שובר את הסקאלה.

חישוקי QUAD לבנים ושמנים אוחזים צמיגים אגרסיביים של מאקסיז ואת כל זה מסובב קראנק STYLO חלול וקשוח. מוט הכסא המתכוונן מגיע גם הוא מ-רוקשוק והיה לא פחות מהפתעת המבחן – זו הפעם הראשונה שמוט כזה (אוטומטי) מצליח לשכנע אותי למרות שרכבתי על כאלו בעבר.

מבחן אופניים YETI SB66. יפים לא? עם קיט ג'וירייד הם ידללו את חשבון הבנק שלך ב-12 אלף שקלים. צילום: פז בר

אם יש לך קוצב לב כנראה שלא מומלץ להמשיך לקרא! אופני המבחן – שלדה וקיט "ג'וירייד" כאמור – עולים לצרכן 21,000 שקלים. אפשר להתחנם בזה שקיים היצע קיטים רחב מאד והרכבם תלוי מאד בסגנון הרכיבה שלך ובאיזורים אליהם תגיע. בכל מקרה, אפשר לקבוע שמחיר ממוצע לשלדה וקיט ראוי (עם בולמי פוקס, ומעבירים איכותיים) יעמוד על כ-18 אלף שקלים.

מבחן אופניים YETI SB66. השלדה והמתלים כל-כך טובים עם שהם לפעמים מייתרים את הבלמים! כמו כאן למשל. צילום: פז בר

תן בראש!

איך שראיתי את היטי בצבע "ליים" הזה מייד אהבתי אותם. רחוקים מאד מלהיות "לימון" הם דחפו אותי לרכב יותר ויותר מהר, מאתגרים את יכולת הרכיבה שלי כמו גם את האומץ לתקוף את השטח בקצב הולך וגובר. ומה שהפך את הרכיבה על YETI SB66 לחוויה כזו מדהימה היה השילוב של כמה מרכיבים נכונים המתמזגים יחד לתוצאה בליגה אחרת. אם זה הבולם הקדמי מרוקשוק – שמאד הפתיע אותי ביכולת שלו לספוג חבטות איומות, לבודד אותי מהקטנות ולעשות זאת עם מינימום פיתול ואבדן דיוק ההיגוי. השלדה המוצקה שמאד נוסכת בטחון ומסוגלת למצא ולאתר אחיזה גם בשטח הבוגדני ביותר ולבסוף המתלה האחורי – SWITCH – אשר הפך בין לילה ל"מתלה הטוב ביותר שרכבתי עליו" וזו בכלל לא הגזמה.

המתלה מגיב לרוכב ומתקשח כשמופעל כוח דיווש, לטפס איתו זו חוויה מאירת עיניים ולראות במקביל איך הגלגל ממשיך לעקוב אחרי פני הקרקע זו מדהים. המתלה אקטיבי מאד וממצה מהר מאד את מהלך הבולם. לכן יש להקפיד בסט-אפ ולנפח בלחץ המומלץ ואף מעט גבוה ממנו. אני מצאתי את התחום המתוק כ-10% מעל ללחוץ המומלץ למשקלי (אבל אני אוהב מתלים קשים יחסית). יכולת העקיבה של המתלה מדהימה, התרומה שלו לאחיזה בשטח קריטית והמהירות שהעסק הזה (כולו יחד) מסוגל לייצר – מרשימה מאד.

מהצד השני של המהירות יש את הבלמים הדקורטיביים, שנדמה לי כי בחבילה הזו הם קצת אנדר-קווליפייד. רוב הזמן הם יסתדרו עם האנרגיה שצריך להמיר לחום אבל כשהקצב עולה מאד – לתחום שבו השלדה והמתלים זורחים – תגלו שחסרה מעט נחישות בנשיכה והם מתחילים לחרוק ולאבד מעוצמתם.

עם אופניים בעלי משרעת ביצועים כה רחבה, מוט כסא הידראולי כמעט שמתבקש. התפעול שלו דרך מתג קטן שעל הכידון, קליל, והוא עולה במהירות ואופן מדוייק לגובה מירבי ונשאר שם. נתקלנו בעבר במוצרים דומים שהיה להם "שפיל" – חופש – לנוע לצדדים, כאן זה לא קורה ותוספת המשקל שווה את הנוחות של הדבר.

מבחן אופניים YETI SB66. אני בטוח שלניטים האלו יש איזה קטע - כי שאר השלדה מדהימה וראויה להגדרה "פרימיום" . צילום: פז בר

תן לנוח

"כמה הם עולים" שאלה אישתי כשראתה את הזיק בעיניים. שאלה כואבת ואכזרית אם תשאלו אותי – בעיקר כשזה נוגע לאופניים שכה מדברים אליי. והשורה התחתונה? אם השבילים שלכם מתובלים במסלעות ודרופים, אם "אנדורו" אינה מילה גסה ואתם רוכבים עם קסדה שלמה – או אם אתם רוצים את אחת השלדות הטובות ביותר שיש היום בעולם האופניים – YETI SB66 בשבילכם. ביחרו את קיט המתלים הנכון ותוכלו לגמוע מרחבים בנוחות ובטיחות, או לחילופין לטוס במורד מסולע כשחיוך דבילי מרוח לכם על הפנים – זר לא יבין זאת.

Check Also

סוזוקי ויטארה רק ב-149,999 שקלים

עד 10,000 שקלים הנחה במסגרת מבצע פסח של סוזוקי ישראל, מתחת ל-150 אלף שקלים לרכב פנאי משפחתי קטן, סחיר ועם מוניטין נהדרים

3 comments

  1. יקיר דימרי

    אז אני אתחיל את התגובה שלי במשפט הכי שמח שאני יכול לומר, לי כבר יש אופניים כאלה!
    כבר ברכיבה הראשונה יכולתי לומר שעדיין לא רכבתי על אופניים כאלה מעולם.
    האופניים משטחים כמעט כל תוואי שטח בצורה מושלמת, המתלים והשילדה מגיבים מצויין בכל הלחצים והעומסים, מערכות ההילוכים עובדות ללא דופי והגלגלים מהירים מתמיד. אפשר גם לציין שהאחיזה של הצמיגים מדהימה בזוויות שמזמן לא הצלחתי לחזור מהם..
    גאומטריית האופניים מאפשרת לרדת מדרגות סלע ללא כל חשש ועם הרבה ביטחון ויחד עם זאת (להפתעתי באופניי שבילים אגרסיביים) צורת המתלה האחורי מאפשרת לטפס כמעט כל עליה בצורה מאוד רגוע ונינוחה.
    הערה לגבי הדעה השלילית שנרשמה על הבלמים, אצלי אין בלמי פורמולה אלא XTR כך שגם חוות הדעת השלילית היחידה מהכתבה נעלמת.
    מיותר לציין שלאחר שלושה חודשי רכיבה על האופניים האלה אין לי ספק שזכיתי לאופניים הכי טובות שיש!
    מקווה שתיהנו כמוני ותעברו במהרה ל YETI…

  2. מגיע קרדיט וקישור לאיש שאחראי לכך שגם לי יש sb66. אז תודה ל ג׳וירייד ולאלעד קדוש. http://Www.joyridebikes.co.il

להגיב על דייב לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five × 1 =