יום שישי , 26 אפריל 2024
הונדה סיוויק טייפ R - עם מנוע 2000 שכדאי לכם להכיר. צילום: הונדה
הונדה סיוויק טייפ R - עם מנוע 2000 שכדאי לכם להכיר. צילום: הונדה

1000, 2000, 4000 כל מה שצריך לדעת

רוני נאק

הכי טובים והכי גרועים – רגע לפני שהנעה חשמלית הופכת את רעם מנוע הבנזין לזיכרון מתוק-אך-מסריח הנה מבט לאחור על הטובים והגרועים שבהם.

סקודה אוקטביה 1.0ל' TSI - פתחה את צ'אקרה של מנועי 3 צילנדרים לציבור הרחב. צילום: סקודה
סקודה אוקטביה 1.0ל' TSI – פתחה את צ'אקרה של מנועי 3 צילנדרים לציבור הרחב. צילום: סקודה

הטובים ובעלי המשמעות:

  • TSI 1.0 – עם מגדש טורבו ו-3 ציל' המנוע הזה מפיק 115 כ"ס וכ-20 קג"מ. נתון מומנט של מנוע 2.0ל' אטמוספרי וצריכת דלק פחותה בהרבה. בהקשר שלנו המנוע הזה – כשהוצג לציבור הישראלי בסקודה אוקטביה – במידה רבה פתח את הצ'קרה של מנועי 3 צילינדרים בישראל והיום אפשר למצא אותם במותגים רבים – גם השמרניים ביותר.
  • 2.0 VTEC – נכון זה של הונדה סיוויק טייפ R. הונדה שנשבעה בעבר שלא ללכת על טורבו – וגם מנוע ה-S2000 היה מדהים לכשעצמו – בחרה בסוף בנתיב הזה. המנוע הסדרתי הזה מפיק 319 כ"ס ו-40 קג"מ. בהקשר הזה ראוי לציין את מנוע הטורבו 2.0ל' של יונדאי i30N שאינו רחוק בנתונים עם 275 כ"ס ו-38.5 קג"מ ומהווה בהחלט שבירת שיגרה מרעננת למותג הרכב הנמכר בישראל.
  • 4.0 V8  של מרצדס – ובתפקיד ה-V8 דווקא מרצדס. דור חדש למנועי ה-V8 עם נפח מוקטן, שני מגדשי טורבו הנחים בחמימות של מרכז ה-V ועוד טכנולוגיות ניהול ושליטה רבות אחרות. ב-S קלאס סדרתית הוא יפיק 469 כ"ס ו-71 קג"מ. זה בכלל לא גרוע אבל חכו עד שיעבור טיפול של AMG שם התפוקה מזנקת ל-612 כ"ס ו-91 קג"מ. הללויה!
דייהו לנגזה - מסוג הדברים שטוב שעברו מהעולם. צילום: דייהו
דייהו לנגזה – מסוג הדברים שטוב שעברו מהעולם. צילום: דייהו

אלו שנעדיף לשכוח:

• 1.0ל' של דייהטסו שרייד – נכון היה יחסית אמין, וחביב על הבריות אבל בואו…זה לא באמת מנוע עם רעש ו-וויברציות נוראיים.

• 2.0ל' של דייהו לגנזה – זוכרים את הזוועה הזו? ואחת המכוניות היחידות שאיבדתי במבחן דרכים בחצי ספין של אבדן אחיזה לא צפוי על כביש יבש ותקין לגמרי. עם 131 כ"ס ו-18 קג"מ תיאורתיים למדי, המנוע הזה היה מחוספס, חלש וזללן דלק.

• 3.9ל' V8 של רובר – היה לי העונג המפוקפק להיות הבעלים של מנוע כזה – בתוך דיסקברי (לפחות טועים רק פעם אחת כן?). 190 כ"ס ממנוע מיושן של ביואיק וצריכת דלק של 3.5 קילומטרים בעיר או בשטח. הוסיפו לזאת שחיקה פנימית מהירה של חלקים בסאב סטנדרט. זה לא היה פלא שצחקתי כמו שועל כשהרכב נמכר לבחור צעיר עם שאיפות לטייל איתו במדבר – מאז לא נראו עקבותיו.

עם טכנולוגיה של שנות ה-30' ואיכות יצור של אחורי פאב ביום גשום באנגליה - ה-3.9ל' של רובר היה אחד הדברים שהכי שמחתי להיפרד מהם (יש עוש משהו שנחתך בקרופ. צילום: רוני נאק
עם טכנולוגיה של שנות ה-30' ואיכות יצור של אחורי פאב ביום גשום באנגליה – ה-3.9ל' של רובר היה אחד הדברים שהכי שמחתי להיפרד מהם (יש עוד משהו שנחתך בקרופ). צילום: רוני נאק

 

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

two × 1 =