יום שישי , 4 אוקטובר 2024
מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? צילום: רוני נאק
מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? צילום: רוני נאק

מבחן דרכים אאודי Q2

  • מיוצרת בגרמניה
  • דרגות זיהום/בטיחות 3/7-8
  • 1.4ל' 150 כ"ס/25.5 קג"מ
  • פלטפורמת MQB
  • החל מ-180,000 שקלים

 

רוני נאק

ניגש ישר לעניין. אאודי Q2   ממש התבקש. משהו יותר עדכני ונמרץ באופיו מאאודי Q3 שכבר נמצא עימנו זמן רב ועבר כבר רענונים של אמצע החיים. יש לקבוצת VW פלטפורמה מודולארית חדשה – יחסית – המשמשת כבר רכבי פנאי קומפקטיים כמו פולקסווגן טיגואן, סיאט אטקה וסקודה קודיאק – וכל מה שנותר לעשות הוא להלביש אותה בערכת נושא אאודי – ולהדביק תג מחיר בהתאם. והנה הם עשו זאת – לקחנו את המכונית ויצאנו לכבישים.

מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. צילום: רוני נאק

אאודי Q2 עיצוב וחלל פנים

רכב הפנאי משתמש כאמור בפלטפורמה MQB של VW – ובהקשר הזה עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ. זה יוצר מרכב באורך כולל של 419 ס"מ, רוחב של 179 ס"מ וגובה שפוף של 150 ס"מ – אמרנו קומפקטי? לQ- הקטנה חזית ועיצוב מעט שונים מאלו של סדרת רכבי הפנאי של אאודי – משפחת Q – ויש לה גריל גדול למדי הנוטה לאחור ויורד עמוק מתחת לקו הפגוש הקדמי. הפנסים הקדמיים מחודדים ומזוותים יותר ואם תביטו בצידו המרכב תגלו גם "חיתוך" בקווי המרכב העגלגלים. היחס בין שטח החלונות לשטח הפח נוטה באופן ניכר לטובת הפח – וזה יוצר פרופורציות הגורמות למכונית להיראות גדולה יותר משהינה. קורה C עבה וכסופה (ברכב המבחן השחור) נותנת קונטרסט לכהות הכללית של המכונית המשחקת בגוונים של אפור. אני הייתי בוחר בצבע בהיר יותר – אבל זה רק אני. אם נשתמש לרגע באאודי Q3 כאמת מידה, אז ה-Q2 רחבה יותר ונמוכה ממנה – ועומדת באופן אגרסיבי יותר על הכביש.

מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. יפה יותר בצהוב צילום: אאודי
מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. יפה יותר בצהוב צילום: אאודי

תא הנהג מינימליסטי במראהו – משטח עליון גדול ושחור מכסה את רוב הנוף כשמימנו בולטים פתחי מזוג עגלגלים. מסך מולטימדיה 7 אינטץ' מתנוסס מעליו ובקו גובה ההגה יש מתגים שונים ותחתם מתגי האקלים בואכה ידית הילוכים וברז לניהול MMI המולטימדיה של אאודי. גלגל ההגה קטן ומצופה עור – יש עליו מיתוג והוא נעים למגע ולפיתה. לוח המחוונים הוא הבסיסי של אאודי עם מחשב דרך במרכזו – ויש אופציה ללוח מחוונים ווירטואלי מצוין ברמות האבזור הגבוהות יותר. תנוחת הנהיגה עמוקה ועוטפת – הרבה יותר כמו מכונית כביש ספורטיבית מאשר רכב פנאי או שטח המרים אותך מעל לתנועה ומקנה שדה ראיה גדול. תנוחת הנהיגה היא לטעמי ביטוי של האופי הספורטיבי יותר של הדגם הזה.

מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. יפה יותר בצהוב צילום: אאודי
מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. יפה יותר בצהוב צילום: אאודי

המושבים הם בסדר גמור – מרווחים ונוחים – עם כיוון לגובה בשני הקדמיים. המושבים האחוריים מצומצמים יחסית – מפערי הדלתות נמוכים למדי והראות החוצה לא מצטיינת. האיכות הכללית של תא הנהג וסביבת הנוסעים טובה – אם כי ראינו ביצועים טובים יותר מאאודי בדגמים היקרים יותר.

 

אאודי Q2 הנעה ובטיחות

המנוע היחיד המוצע בישראל הוא 1.4ל' מוגדש המפיק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ (מנוע שממנו ראינו בדגמים רבים אחרים לכל אורך ורוחב האימפריה – סליחה הקונצרן). כל הטוב הזה עובר לגלגלים הקדמיים בלבד דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (באאודי קוראים לה-S טרוניק כל השאר DSG) ויש לה 7 הילוכים או יחסי העברה תלוי את מי שואלים.

מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. יפה יותר בצהוב צילום: אאודי
מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. יפה יותר בצהוב צילום: אאודי

לפי היצרנית התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות (משקל עצמי 1355 ק"ג עפ"י היבואנית) והיא תמשיך ותאיץ למהירות מירבית של 212 קמ"ש – אבל לא בישראל כי כאן אסור.

חבילת הבטיחות כוללת 6 כריות אוויר, ניטור שמירת מרחק, בלימת חירום אוטונומית וכמובן מערכות בקרת משיכה ויציבות. חסרו לנו מערכות בטיחות כמו בקרת שיוט אקטיבית, שמירה על נתיב, זיהוי שטחים מתים ועוד – מערכות שיש למצוא כיום בכלי רכב זולים הרבה יותר. הבחירה שלא לצייד את אאודי Q2 במערכות בטיחות מתקדמות "עולה" ליבואן בדירוג בטיחות נמוך  – 3 בלבד. לא משהו שעשוי לעודד לקוחות פוטנציאליים.

מבחן דרכים אאודי Q2. רבות ממערכות הבטיחות המקוריות של אאודי נעדרות מהמפרט הישראלי - לכן דירוג 3 נמוך. צילום: אאודי
מבחן דרכים אאודי Q2. רבות ממערכות הבטיחות המקוריות של אאודי נעדרות מהמפרט הישראלי – לכן דירוג 3 נמוך. צילום: אאודי

אאודי Q2 נהיגה

למעט העובדה שיש סמל של אאודי על אף ושזה נראה קצת כמו ג'יפון – לא תנחשו שיש כאן דבר מה יוצא דופן. ורבים וטובים סמל אאודי לבדו זה מספיק ומי אני שאטיל ביקורת על כך. בידוד הרעשים טוב, איכות הנסיעה משובחת למדי, וחווית הנסיעה הכללית נעימה למדי. אין כאן את העושר המצופה ממותג פרימיום – אולי מכיוון שהדגם הזה מפנה יותר לעבר האורבניות, המינימאליסטית והמתוחכמת. משהו בסגנון של "פחות זה יותר" אבל למה אני ממציא להם תירוצים?

תעצמו את העיניים ותנו גז (לא באמת – מטאפורית) ותקבלו חווית נסיעה כמו בכל אחת מפלטפורמות MQB עם המנוע הזה – ויש כמה וכמה עם סמלים שונים על האף. תאוצות הביניים טובות מהמנוע הזה – גם אם כי לא מאד חזקות. תיבת ההילוכים עובדת יפה ומדלגת בזריזות בין הילוכים. ובמצב שיוט המנוע המתקדם מנתק 2 צילינדרים כדי לחסוך דלק.

מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. יפה יותר בצהוב צילום: אאודי
מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. יפה יותר בצהוב צילום: אאודי

ההיגוי החשמלי מדויק למדי, מעט איטי אבל מתקשר מספיק וחיובי בכל האמור לפעולתו. לבלמים עוצמה ראויה, ומינון טוב – וזה נחמד בנסיעה מטרחנת לסופר יוחננוף או בבליץ ההררי לרנדוו לילי עם דוריס מראש פינה.

צריכת הדלק משתנה מאד וביחס ישר לכובד הלחיצה על המצערת. תוכלו לקבל כל נתון שבין 7 ל-18 ק"מ לליטר. תלוי באופי הנהיגה שלכם וכפועל יוצא של מנוע טורבו ואופן עבודתו – פיזיקה+כימיה+הורמונים=צריכת דלק מוגברת.

 

אאודי Q2 סיכום

במחיר המתחיל מ-180 אלפי שקלים ובתוך ההקשר של אאודי. יש כאן עסקה – שלא לומר הצעת מכר מאד אטרקטיבית וכרטיס כניסה חביב ומעוצב ועשיר אופי (שלא לומר עם טכנולוגיות קצה – פה ושם) לעולם הפרימיום של אאודי שבו הרוב המכריע של המכוניות יקר הרבה יותר.

מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. יפה יותר בצהוב צילום: אאודי
מבחן דרכים אאודי Q2. 179 אלפי שקלים ויש לכם אאודי. מפתה נכון? תא נהג בסדר אך מעט דל. יפה יותר בצהוב צילום: אאודי

וכגרסת כניסה לעולם שיש בו RS'ים, R8, ואיכויות מהטופ של עולם הרכב – התקשיתי להשתחרר מהתחושה שמדובר כאן ב"הכנה לאאודי" בלבד שלא מגיעה לגמרי לתחנות של עושר איבזור, דינאמיקה ובטיחות. במחיר שלה תוכלו למצא – בתוך קבוצת VW – רכבי פנאי מצויינים עם אותה שלדה ומערכת הנעה טובה יותר – רק ללא סמל אאודי על החרטום. ואם ההיצע הגדול ממשיך לבלבל אתכם – דברו איתנו ונעזור לכם למצא את המכונית הבאה שלכם ועל הדרך לחסוך אלפי שקלים.

Check Also

BYD ומרצדס מתגרשות

עוד רומן מערבי-סיני שלא נגמר יפה. אחרי 14 שנים מרצדס ו-BYD נפרדות ומותג ה"יוקרה" DENZA עובר להיות ב-100% בשליטת BYD לרווחת פקידי המפלגה הקומוניסטית

2 comments

  1. מי שקורא את הכתבה הזו אחרי יולי 2017 – כדאי שיתעדכן לגבי האבזור, ששופר מאוד. תמורת 9,900 שקל לפני הנחה אפשר לקבל חבילה מרשימה של בקרת שיוט האפטיבית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעה על שטח מת, מערת לזחילה בפקקים, חיישנים מקוריים מלפנים ומאחור, שליטה אוטומטית על אורות גבוהים ומחשב דרך צבעוני.
    כמו כן נוסף כסטנדרט 2 כניסות USB שלא היו קודם, וברמת גימור דיזיין גם שמשות אחוריות כהות.
    כל זה בפחות מ-180 על הכביש, למנוע 1.4 הנמרץ.

  2. מי שקורא את הכתבה הזו אחרי יולי 2017 – כדאי שיתעדכן לגבי האבזור, ששופר מאוד. תמורת 9,900 שקל לפני הנחה אפשר לקבל חבילה מרשימה של בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, התרעה על שטח מת, מערכת לזחילה בפקקים, חיישנים מקוריים מלפנים ומאחור, שליטה אוטומטית על אורות גבוהים ומחשב דרך צבעוני.
    כמו כן נוסף כסטנדרט 2 כניסות USB שלא היו קודם, וברמת גימור דיזיין גם שמשות אחוריות כהות.
    כל זה בפחות מ-180 על הכביש, למנוע 1.4 הנמרץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *