שבת , 18 מאי 2024
במחיר של 120 אלף שקלים קשה לבוא בטענות להונדה סיטי. צילום: רוני נאק

מבחן דרכים הונדה CITY

רוני נאק

הונדה סיטי הושקה בישראל כדגם כל-חדש של הונדה. אבל העולם מכיר את CITY עוד מתחילת שנות ה-80'. הדור הראשון של ה-CITY שווק ביפן, אירופה ובדרום מזרח אסיה כהצ'בק עם 3 דלתות ואפילו הייתה לה גרסת קבריולט נפתחת. בחלק מהשווקים היא כונתה JAZZ. אבל אלינו מעולם לא הגיעה.

מאז עברו לא פחות מ-7 דורות של הדגם הזה שמשווק בהצלחה רבה ברחבי העולם בתצורה סדאן ועתה, כשהיא מצוידת שוב בתקינה האירופאית היא גם משווקת בישראל דרך ערוצי היבוא המקביל. עתה כשגם יונדאי כבר לא מייבאת את האקסנט – הונדה סיטי נותרת כמעט לבדה כסדאן בסגמנט B העממי.

הונדה סיטי – משפחתית מקבוצה B שבאופן נדיר מציעה תמורה יוצאת דופן. צילום: רוני נאק

 

בסיס מודרני לעידן החדש

הונדה CITY שתמצאו למשל באולמות של יבואנית הרכב אוטומקס, הושקה כשהיא מתבססת על הפלטפורמה המכאנית של הונדה JAZZ (מהדור הרביעי הנוכחי) אבל עם מידות גדולות יותר. כמה גדולות? כאלה המיישרות קו עם הונדה סיוויק של מודל 2016.

בסיס הגלגלים הוא 259 ס"מ, האורך הכללי עומד על 456 ס"מ וממדי הרוחב והגובה גם נדיבים עם מידות של 175 ו-146 ס"מ בהתאמה. העובדה שהונדה בחרה ליצור תצורת סדאן מאפשרת לקבל תא מטען עצום בנפח של 535 ל' ועדיין לשמור על מרווח גדול לרגליים ולראש של היושבים במושב האחורי.

תא הנהג הוא "הונדה" אופייני. יש פקדים על גלגל ההגה, בקרת אקלים דיגיטלית וגם ממשקי קארפליי ואנדרואיד מקוריים. צילום: רוני נאק

 

תמהיל המתלים מודרני ועדכני עם תמוכות מקפרסון בחזית ומתלה נפרד מאחור. המתלה האחורי בעל פרופיל נמוך במיוחד במטרה לשחרר כמה שיותר חלל לתא המטען הגדול.

הונדה CITY זכתה למבחני ריסוק של NCAP אסיה בו היא זכתה ב-5 כוכבי בטיחות. עדות ליישום החכם של השלדה המודרנית של הונדה הכוללת מצד אחד אזורי קריסה סופגי אנרגיה ומצד שני, כלוב בטיחות סביב הנוסעים כדי להבטיח את שלומם בכל אירוע.

הונדה היא יצרנית המנועים הגדולה בעולם. גם הונדה סיטי נהנית מאחד המנועים המרשימים שיש בקבוצת הרכב שלה. שילוב המנוע ותיבת ההילוכים מעניקים לנהג ה-סיטי עוצמה מספקת לצד חיסכון בעלויות האחזקה ופליטת מזהמים נמוכה ביותר. המנוע בנפח 1.5ל' עם 4 בוכנות ומספק 121 כ"ס ו-15 קג"מ. נתון המומנט הגבוה, ביחס לנפח, מתקבל בזכות מערכת VTEC המוכרת של הונדה אשר משנה את תזמון השסתומים בהתאם לדרישות הכוח ולסל"ד המנוע. כך מתקבלת גמישות ועוצמה בנסיעה עירונית אבל גם אופי ספורטיבי ויכולת למשוך סל"ד גבוה בכביש הפתוח.

לתא המטען נפח עצום של 535ל'. האבזור המקורי כולל פנסי LED מאחור וגם אנטנת כריש על הגג. צילום: רוני נאק

 

לצד העוצמה השימושית הזו יש גם חסכון מרשים בדלק. צריכה משולבת, רשמית של 6.2 ל' ל-100 ק"מ שמתקבלים בין השאר בזכות תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. זו מכוונת לספק נוחות נסיעה מירבית אבל גם שומרת על הרוח הנמרצת של הונדה בזכות מצב נהיגה ספורטיבי וגם אפשרות להעביר הילוכים ידנית בעזרת משוטים בגב גלגל ההגה. הונדה עדיין ממשיכה להצית את הדמיון.

 

אבזור והידור

הונדה סיטי נראית מצוין בזכות חבילת אבזור מהודרת ומדויקת. מן החוץ היא מצוידת בחישוקי סגסוגת מהודרים בקוטר 16 אינץ', פנסי חזית LED לאורות הדרך וגם לאור הגבוה, תאורת היום והמאותתים. גם מאחור יחידות התאורה הן LED מלא המספקות איתות ובלימה מאד ברורים וגם חתימת אור ייחודית לסיטי שיבחין אותה משאר המכוניות שעל הכביש.

עוד בחבילת האבזור החיצונית תמצאו ידיות דלת כסופות, שפת פגוש קדמי ודפיוזר אחורי בגימור קרבון ספורטיבי ואף אנטנת "כריש" יוקרתית על הגג. מראות צד בצבע המרכב עם מאותתי LED וקיפול חשמלי סוגרות חבילת אבזור חיצוני מרשימה.

תא הנהג והנוסעים תכליתי ונטול מניירות. המושבים נוחים ואבזור הנוחות ממוקד. צילום: רוני נאק

 

כדי להכנס ולהתניע את ההונדה סיטי לא צריכים להוציא את המפתח מן הכיס. בפנים תגלו, לצד מושבים עם ריפוד בד מהודר וכיוון גובה למושב הנהג, תא נהג מאובזר בכל טוב. גלגל הגה עבה ומרופד עור ועליו מיתוג רב לשליטה בבקרת השיוט, מערכת השמע וקבלת שיחות טלפון. מאחוריו משוטים להעברת הילוכים המאפשרים להינות מחלוקה אלקטרונית של תיבת ההילוכים ל-7 הילוכים.

סביבת הנהג ותא הנוסעים הוא בעיצוב "הונדה" קלאסי, עשוי מחומרים מובילים ומהודק היטב. לוח המחוונים מספק מידע רב באמצעות מחשב דרך שקל לתפעול. מסך מולטימדיה מקורי במידה של 7 אינץ' עם ממשקי אנדרואיד וקארפליי ועם מערכת הפעלה מהירה ותגובתית מאד. מצלמת חניה עם קווי עזר. בקרת אקלים דיגיטלית חכמה שאת האוויר הצונן של המזגן שלה היא מפיקה דרך ארבעה פתחי מיזוג גדולים.

במחיר של 120 אלף שקלים תקבלו פנסי LED, חישוקי סגסוגת,  שמשות כהות ועוד אבזור רב. צילום: רוני נאק

 

עוד תמצאו בורר מצבי נהיגה לחסכון מירבי בדלק או במצב ספורטיבי על ידי הסטת ידית ההילוכים למצב S. עוד בעולמות האבזור תמצאו ארבע חלונות חשמליים, מראות צד עם כיוון וקיפול חשמלי.

מאחור המושב מאפשר חיבורי ISOFIX למושבי בטיחות לילדים. מי שייהנה לשבת מאחור יוכל להיכנס דרך דלת אחורית הפותחת פתח רחב שקל להיכנס דרכו וגם ממשענת יד שיורדת ועושה את הנסיעה לנעימה עוד יותר.

 

יוצאים לדרך

כשמה, ה-CITY, מצטיינת בתנועה בכרך. איכות ספיגת שיבושי הכביש מצוינת, מערכת ההנעה חזקה ושקטה בתנועה בפקקים ובקצב האיטי של זרימת התנועה בעיר. כל מה שצריך לעשות זה לכוון את בקרת האקלים לטמפ' הנוחה ואת מערכת המולטימדיה לממשק לנייד (אנדרואיד אוטו או אפל קראפליי) כדי להנות מה-WAZE שבנייד ומכל קבצי ואפליקציות הבידור שיש בסלולאר שלכם.

ההיגוי קל ונוח מאד, במהירויות חניה ויותר מזה, קוטר סיבוב קטן וממדים מדויקים לכרך, מאפשרים למצא בקלות חניה ולהשתחל בלי פחד גם למקומות חניה צרים ולחניונים תת קרקעיים.

בדרך כלל אנחנו לא מצלמים תושבות מנוע – כאן הן מצוינות ומבודדות היטב את תא הנוסעים. צילום: רוני נאק

 

בנסיעה בינעירונית תגלו שייטת נעימה למרחקים ארוכים. רמת רעשי הרקע נמוכה, תושבות מנוע גדולות מבודדות רעידות שעשויות להגיע מיחידת ההנעה המתקדמת. מאד קל להגיע לקצב של כביש 6 ולשמור עליו לכל אורך הכביש כשמקביל תיבת ההילוכים הרציפה שומרת על סל"ד המנוע שיהיה נמוך ועל צריכת דלק מצויינת.

נסיעה ליעד מרוחק עם המשפחה ותא מטען מלא ציוד נעשית כשכל הציוד עמוק בתא המטען ולא צריך להקריב משהו מחלל הפנים לטובת תיקים, צידניות וכריות.

באותם ימים שנוסעים לבד ברכב, בדרך הארוכה לירושלים, אפשר לתת מעט דרור וליהנות מנהיגה נמרצת בדרך הררית מפותלת. רמת האחיזה גבוהה והסיטי מגלה תכונות ניהוג בטוחות וצפויות. למנוע אורך נשימה מרשים ותיבת ההילוכים לא תעלה הילוך אם לא תבקשו ממנה. בנוסף, היא תשמור על הילוך נמוך במורד ארוך ואף תעזור לכם בזינוק בעליה בנסיעה לפנים או ברווס. מרשים ביותר!

למנוע נפח של 1.5ל' וצריכת דלק במבחן הדרכים של 16 ק"מ/ל'.  צילום: רוני נאק

 

צריכת הדלק עומדת בישור קו עם הנתונים הרשמיים. עם טווח של מעל ל-500 קילומטרים למיכל דלק אחד בזכות צריכת דלק אמיתית של 16.0 קילומטרים לליטר. אלו נתונים שחלק מהרכבים ההיברידיים בשוק מתקשים להציג.

מערכת הבטיחות ההתראתית, מזהירה מאי שמירת מרחק, או מקרבה יתירה לסימוני נתיב הנסיעה. בנוסף, בפקקים, היא תודיע מתי הרכב לפניכם מתחיל בנסיעה. מאד נוח. כמובן שהונדה סיטי מצויידת גם בבקרת יציבות ובקרת אחיזה, אשר מקנות מעטפת אלקטרונית מתקדמת נוספת לשמירה על ביטחונכם.

במחיר של 120 אלף שקלים קשה לבוא בטענות להונדה סיטי. צילום: רוני נאק

 

סיכום

במחיר של 119,900 שקלים. הונדה סיטי מציעה היום את התמורה הטובה ביותר למכונית משפחתית קומפקטית ומודרנית. היא נהנית מבסיס טכנולוגי איתן ומוכח עם מבחן ריסוק ובטיחות מצויין. מערכת ההנעה שלה חסכונית וחזקה ולא דורשת טעינה או סירבול של מערכת היברידית היוצרת פוטנציאל לתקלות בעתיד.

חבילות האבזור החיצוניות והפנימיות נדיבות ביותר ויוצרות לסיטי מראה מהודר מן החוץ ותחושת איכות ועושר מן הפנים. כל זה מגובה באיכות הגבוהה של דגמי הונדה לדורותיהם. מחיר הוגן מזה לא תמצאו.

Check Also

פולקסווגן ומרצדס מעבירות את החשמל לרוורס

אחרי השקעות של מיליארדים וקמפיינים אגרסיביים לקידום דגמים חשמליים, מכירות חלשות וחוסר עניין של לקוחות מאלצים את VW ואת מרצדס לשנות אסטרטגיה בחזרה לבערה פנימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 × three =