יום שישי , 26 אפריל 2024
רסטומוד הפוך? סדרה 80 עם חרטום של 60 - היישר מיפן. צילום: FD

הפייסליפט הכי ווירדי לסדרה 80

רוני נאק

היפנים האלה מבריקים כמו שהם לעיתים גם מוזרים. בכל זאת, הם אוכלים דגים נאים, ונוהגים את הסילביה שלהם על הצד. ובכן סדנה, ספק סוחר רכב גדול, בשם Flex Dreams, התקשה להזיז מהמגרש הצטברות של סדרה 80 ישנים. אצלם סדרה 80 מצטברים כמו שאצלנו רנו מגאן אחרי הליסינג. מסיבות רבות, רגולטוריות בין השאר ותרבויות בין היתר, SUV גדולים זה לא בדיוק "ה"רכב שרוב היפנים קונים.

רסטומוד הפוך? סדרה 80 עם חרטופ של 60 – היישר מיפן. צילום: FD

ובכן מישהו ב-Flex עלה על הרעיון של לתת ל-80 המיושן-אך-נהדר, מראה עוד יותר מיושן-אך-קלאסי. ובסדרה לא מאד מסובכת של להטוטי פחחות, הם החלו להלביש חרטומים של סדרה 60 (60 כי היא קדמה ל-80). היפנים התחברו יותר לפנסים העגולים, עם נורת להט צהבהבה דולקת בקושי בתוכם, והגריל הגדול מאשר למראה "שנות ה-90'" של הפנסים המלבניים של סדרה 80 המקורית. 

רסטומוד הפוך? סדרה 80 עם חרטופ של 60 – היישר מיפן. צילום: FD

מבחן דרכים טויוטה לנדקרוזר 2015

במידה רבה לנדקרוזר סדרה 80' נחשב לטוב, אם לא האחרון, בשושלת המפוארת של קרוזרים עם שני סרנים קשיחים (מסדרה 100 הם קבלו מתלים נפרדים בחזית). עם הנעה כפולה קבועה, נעילות מקוריות מהמפעל, מנועי 6 צי'ל טוריים (בנזין ודיזל) הם סיפקו ביצועים טובים לשעתם, יכולת שטח מעולה וגם מידה לא מועטה של פינוקים ופאר כמו תיבות הילוכים אוטומטיות, מערכות חימום ומיזוג, חלונות חשמליים עוד. כלי הרכב יוצרו על ידי ARACO (שבינתיים מוזגה לתוך טויוטה) ששמם יצא לשמצה, בקטע טוב, שהם מייצרים כלי רכב עמידים ואיכותיים במיוחד. 

רסטומוד הפוך? סדרה 80 עם חרטופ של 60 – היישר מיפן. צילום: FD

מצד שני יש את סדרה 60. זו קדמה ל-80 והיא בעיני רבים בעלת המרכב הנאה-יותר מהשתיים. בעיקר החזית. והחלל הפנימי היה גדול יותר. מצד שני, טכנולוגית זה היה כבר רכב מיושן מאד. קפיצי עלים בכל פינה, הנעה כפולה-חלקית ומנועים חלשים וצמאים. כך שהשילוב בין שני הדגמים האלה יצר שילוב נהדר של רכב 4X4 מעולה ועם מראה קלאסי, ווינטאג'י עם ביצועים מודרניים.

החברה אפילו יצרה קונפיגורטור, אשר מאפשר ללקוחות לבחור צבעים, לצפות את הגג בכיסוי דמוי עור בצבע קונטרסטי, לבחור חישוקי גלגלים ואפילו להתקין הגבהת 2.0 אינץ'. גם את צבע ריפודי המושבים אפשר לבחור מבין עשרות גוונים שונים.

עבורנו יש חדשות רעות ואז עוד קצת חדשות רעות. ראשית כל המכוניות בעלות הגה ימני ולא ניתן לייבאן ארצה. שנית המחיר: כ-130 אלפי שקלים ביפן לפני עלויות שילוח ומיסים בארצנו.

נ.ב.

הם עושים את זה גם לסדרה 100…אדיר.

לנדקרוזר סדרה 100 (106 למקפידים) עם חרטום של 60. רק ביפן. צילום:FD

 

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three × 3 =