שבת , 20 אפריל 2024
מרצדס X קלאס טנדר פרימיום על בסיס ניסאן עם תג מחיר של 37 אלף אירו בגרמניה. צילום: מרצדס
מרצדס X קלאס טנדר פרימיום על בסיס ניסאן עם תג מחיר של 37 אלף אירו בגרמניה. צילום: מרצדס

מרצדס X קלאס כל הפרטים על הטנדר החדש

תומר הדר

לאחר תקופת המתנה ארוכה ואינספור טיזרים, שמועות ואגדות, מרצדס מציגה את הX  קלאס- טנדר ראשון ליצרנית הגרמנית. לפני הרמת הגבות, יש להדגיש: ישנם שווקים רבים המעוניינים, כך טוענת מרצדס, בטנדר יוקרתי: דרום אפריקה, דרום אמריקה, בקיצור, מדינות ששמן מתחיל ב"דרום". באירופה, כך מסתמן, כנראה לא תיתקלו ב-X  קלאס בכמויות מטורפות.  המטרה היא כמובן לאפשר עבודה בטנדר קשוח- וגם, כפי שהסביר דיטר זטשה, נשיא מרצדס, "להיות מסוגל לצאת בערב בנסיעה אלגנטית". אגב, למי שעוד לא קלט – עם כל הכבוד לכוכב, X  קלאס הוא גם ניסאן נבארה החולק עמו שלדה, חלקים מסוימים בארגז, ועוד רכיבים. אלא שבעוד שהנבארה הקשוחה מסתייעת מאחור בקפיצי עלים, במרצדס יש קפיצי סליל.

מרצדס X קלאס טנדר פרימיום על בסיס ניסאן עם ארטיקולציה וקפיצי סליל מאחור. צילום: מרצדס
מרצדס X קלאס טנדר פרימיום על בסיס ניסאן עם ארטיקולציה וקפיצי סליל מאחור. צילום: מרצדס

במרצדס מדגישים כמובן שה-X  קלאס חולק DNA עם רכבי השטח והכביש שטח של מרצדס ומוצע בשלוש רמות גימור שונות (PURE הבסיסית, PROGRESSIVE שמיועדת לפי מרצדס למי שמעוניין לעבוד בנוחות מרבית ו-POWER שמיועדת במפתיע בדיוק לאותם לקוחות שרוכשים את שתי הגרסאות האחרות) הכוללות אפשרות להנעה כפולה, הנעה אחורית, תיבה ידנית וכמובן תיבה אוטומטית בעלת שבע מהירויות. על פי מרצדס, משקל ההעמסה המרבי של ה-X  קלאס הוא 1.1 טונות וכושר הגרירה הוא 3.5 טונות. אורך בסיס הגלגלים הוא 3,150 מילימטרים מכובדים ואילו האורך הכולל הוא 5,340 מילימטרים. רוחבו של  ה- X קלאס הוא 1,920 מילימטרים והגובה הכולל הוא 1,819 מילימטרים. שלא במפתיע, בפנים מקפידה מרצדס על אבזור ברמה גבוהה הכולל בין היתר מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע וגם מערכות בטיחות המסוגלות לבלום את ה- X קלאס באופן סמי אוטונומי. כמובן שה-X קלאס מצויד בקישוריות מלאה, חיבורי סמארטפון וכיוצא בזאת.

מרצדס X קלאס טנדר פרימיום על בסיס ניסאן לנקות רגליים לפני שעולים! קישוריות מלאה ומערכות בטיחות. צילום: מרצדס
מרצדס X קלאס טנדר פרימיום על בסיס ניסאן לנקות רגליים לפני שעולים! קישוריות מלאה ומערכות בטיחות. צילום: מרצדס

היצע המנועים כולל מנועי מרצדס, שמוכרים, אהמ, גם למי שביקר בכל מוסך של ניסאן. מנוע הדיזל הבסיסי, בנפח 2.3 ליטרים מפיק 163 או 190 כוחות סוס, בהתאם לגרסה. לצידם קיימת גם גרסה לשווקים שבהם בארות נפט הן מחזה נפוץ: מדובר במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים המפיק 165 כ"ס. בהמשך יוצג מנוע נוסף – V6  דיזל של מרצדס ,שיפיק 258 כוחות סוס. אגב, בפרסומי מרצדס לא מופיע אזכור כלשהו להימצא הילוך כוח. או LOW. יש בקרת ירידה במדרון, מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת שילוב של הגלגלים הקדמיים בלחיצת כפתור. ובהמשך יהיה גם דגם עם מערכת 4MATIC – ההנעה הכפולה הקבועה המוכרת של מרצדס. אך כאמור, LOW  לא מצאנו.

בפרזנטציה ידעו המציגים לספר על מחיר של 37 אלף אירו בגרמניה. לא ברור באיזו רמת איבזור. אם נשווה למחיר של טויוטה היילקס באותה המדינה נמצא כי ב-39 אלף אירו תקבלו את הטויוטה היילקס הכי מאבזרת. האם אפשר לגזור מזה משהו לגבי המחירים העתידיים כאן בארץ? אולי…

מרצדס X קלאס טנדר פרימיום על בסיס ניסאן עם תג מחיר של 37 אלף אירו בגרמניה. צילום: מרצדס
מרצדס X קלאס טנדר פרימיום על בסיס ניסאן עם תג מחיר של 37 אלף אירו בגרמניה. צילום: מרצדס

Check Also

ללא הסוואה. כך נראה הטנדר של BYD

עם חתימת אור המזכירה את הטנדרים של פורד. הפיקאפ 4X4 החשמלי של BYD נתפס ללא הסוואה

2 comments

  1. הנבארה החדשה 2018 מגיעה עם קפיצי סליל מאחורה ולא קפיצי עלים

להגיב על דני לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 × 3 =