יום שישי , 26 אפריל 2024
עם שורה של כלים דיגיטאליים חדשים. מכירות רכב חדש עוברות לזירת האיקומרס. צילום: רוני נאק

ישראל ממשיכה לקנות מכוניות – אונליין

רוני נאק

אמרו שזה לא יצליח. אמרו שזה לא ילך. היי. אני אמרתי שבלי הריח של הרכב החדש והאספרסו באולם התצוגה המכירות של המכוניות החדשות יפגעו אנושות. וכולנו טעינו.

מה שהחל בטפטוף מאד זהיר עוד לפני שקורונה הגיעה לחיינו, הפך עתה לערוץ מכירה שהוא לא רק חושב אלא מביא ללקוחות גם יתרונות רבים. יתרונות כלכליים לא פחות מבריאותיים. גם הזמנים שונים ואנו רגילים היום, יותר מבעבר לרכישות של מוצרים ושירותים שונים אונליין. רגילים עד כדי כך שסקטורים שלמים במשק (למשל ביגוד) סופגים הפסדים כבדים עם המעבר של לקוחותיהם לרכישות אינטרנט של מוצרים מתחרים ולרוב זולים מאד. לא צריך לספר לכם מה שטף החבילות עשה לדואר ישראל. כולנו חווינו זאת על בשרנו בהתייבשות ארוכה בתורים.

גם ליבואנית הרכב המובילה בישראל – כלמוביל – יש פלטפורמת מכר דיגיטאלית. צילום: רוני נאק

עד הקורונה הפעילות אונליין של הרכב הייתה מצומצמת מאד. אתרי היבואנים היו "אולמות תצוגה" ווירטואליים שהציגו לגולשים את הדגמים השונים על גרסאותיהם המפרטים והמחירים. מעטים שילבו קונפיגורטור שיכול לאפשר ללקוח ליצור בעצמו את הרכב ועוד פחות מאלה יצרו מנגנון שאפשר הזמנה של נסיעת מבחן ובטח תשלום מקדמה. לא עוד.

לזה יש להוסיף את חוסר החשק של רבים מאיתנו לצאת ולהתערבב בציבור. הקורונה הפכה כל הולך רגל למדביק פוטנציאלי, נסיעה באוטובוס לרולטה אפידמיולוגית ונסיעה במונית לרכבת שדים של נגיפים. עובדה היא שמכירות האופניים והאופנועים/קטנועים בישראל רושמת שיאים חדשים.

מבחן דרכים יונדאי KONA הייבריד

מצד שני, המכוניות שמגיעות עתה לנמלי הים של ישראל הוזמנו חודשים רבים אחורה. והדרך היעילה ביותר היא למכור אותם אונליין. כמה מהירה? ובכן לפי נתונים של ענקית מסחר הרכב CARAVANA מארה"ב המובילה שם במכירות רכב אונליין, תהליך המכירה הממוחשב אורך רק 9 דקות בממוצע. בעוד שמכירה פרונטאלית באולם התצוגה אורכת כ-3 שעות.

עמוד בחירת הגרסה של יונדאי טוסון – במקרה הזה "עלית טורבו" שמחירה מוצג. צילום מסך מאתר יונדאי

את מכירות הרכב החדש בישראל מובילה יונדאי. וגם יונדאי מציעה עתה לגולשים אולם תצוגה ווירטואלי המאפשר קניה של כל הדגמים שבהיצע – אפילו החדשים ביותר שבהם. מיונדאי i10 ועד סונטה הייבריד החדשה, מרכב הפנאי הקומפקטי ווניו ועד לסנטה פה המפוארת.

בשלב הראשון בוחרים את הדגם שרוצים. בואו נאמר יונדאי קונה היברידית. אפשר להזמין נסיעת מבחן, להוריד את מפרט הרכב המלא והיילייטס המייחדים את הדגם הזה. במקרה של KONA היברידית עוסקים במולטימדיה 7 אינץ' המקורית, מראה לוח המחוונים וגריל החזית וכן פריטי אבזור נוחות אחרים.

בשלב שני מוצגות רמות האבזור עם תצוגת 360 מעלות של הרכב המאפשרת להביט בו מכל זווית. בשלב הבא בוחרים צבע. אחד מתוך שישה גוונים שונים המוצעים בדגם הזה. כל העת המחיר מוצג באופן בולט על המסך.

גווני הפנים וסביבת הנוסעים חשובים והפעם בקונה יש רק גוון יחיד. העמוד הבא הוא עמוד האיבזור הנוסף שבתשלום. בואו נבחר מגיני רוח ב-351 שקלים. בעמוד האחרון יהיה הסיכום. מה המפרט הסופי של הרכב, הצבעים החיצוניים והפנימיים, תוספות, אגרת רישוי וכמובן שורה תחתונה.

עמוד הסיכום של עסקת יונדאי קונה היברידית. המחיר הוא לפני ההנחה המיוחדת לאינרנט. צילום מסך מאתר יונדאי

השלב האחרון הוא אנושי אמנם אבל עדיין ממרחק: שיחה עם נציג של יונדאי ישראל בטלפון או פגישה אונליין. שם יסגרו הפרטים האחרונים של העסקה כולל הנחה – אם יש – לדגם והגרסה שבחרתם.

אחרי 14 או 21 ימי עסקים (תלוי בדגם שבחרתם והמלאי) היונדאי החדשה שלכם תהיה מוכנה למסירה. תגיעו לחגיגה קטנה באולם התצוגה שם תקבלו הדרכה פרונטאלית מנציגי החברה. התניעו את המנועים וצאו בדרכים טובות. תתחדשו!

 

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

six + 1 =