יום חמישי , 28 מרץ 2024
אופניים ביום כיפור. כדאי להתכונן. צילום: רוני נאק
אופניים ביום כיפור. כדאי להתכונן. צילום: רוני נאק

חובה לכל מי שרוכב ביום כיפור

רוני נאק

התפרסם במקור ב-YNET רכב

יום כיפור הוא יום חשוב ומיוחד מאד. לצד האירוע הדתי שבו כל אחד מאיתנו מסתכל עמוק לתוך נפשו. יש גם אירוע אחר – אופניים. הרבה ובגדול. עבורי זה היום היחיד בשנה שאני עולה על אופני כביש ודופק קילומטרים – כמעט ללא מכוניות נעדר מהאספלט אותו מרכיב שיזרז את המפגש המוקדם מדי עם בורא עולם.

לא אחת אני נתקל בדרך במצבים שמפחידים אותי יותר מהדרופים הכי עקומים של בן שמן. הנה כמה עצות מועילות להישרדות על שניים בכיפור. והראשונה שבהן: זרקת את האופניים במחסן במוצאי כיפור שעבר? אל תחשוב שתמצא אותם באותו המצב.

אני מכיר לפחות ילדה אחת שלא רכבה על אופניים כמעט בכלל מכיפור הקודם. במקרה היא גם גרה איתי. ואם אתם במצב דומה – עשו כמוני והעבירו את הנסיכה השתלמות ורענון מהירים ברכיבה על שניים.

ועוד לפני האופניים – אמצעי החילוץ החשוב ביותר. טלפון נייד. תקין, טעון ועם מספרי ההורים בחיוג מהיר.

יום כיפור הוא יום קדוש – ולמרות קדושתו חוקי הפיזיקה עדיין פועלים כבכל יום. לכן חשוב להקפיד גם ביום כיפור לחבוש קסדה תקנית. איך תדעו שהיא תקנית? יש תוית EC בתוכה. וזכרו. מבחני ריסוק מדעיים הראו כי די בנפילה במהירות של 5 קמ"ש כדי לפצח גולגולת על אבן שפה. לא לוותר על הקסדה לילדים ולכם.

מכוניות על הכביש – אל תצאו מנקודת הנחה שלא יהיו מכוניות כלל. בטח אם בתכנית לעלות על צירי תנועה ראשיים. מי שכבר נוסע ברכב בכיפור עושה זאת מכורח וכנראה שאפילו מצב חירום. לכן כדאי ככל הניתן להיות עירניים, להיצמד לימין ולפקוח עיניים.

איך לבחור אופניים לילדים

חם בכיפור – כמו שיורד תמיד גשם בפורים. יום כיפור איכשהו מצליח להיות חם. אתם רגילים לשבת שעות מול מסך מחשב. הילדים מאמנים בעיקר את האגודלים על הסמארטפון – רכיבה של שעתיים בלבד יכולה לגרום להתייבשות או מכת חום. כל שכן מסע אתגרי חוצה ערים ומחלפים. קחו עמכם מים והרבה – צידה לדרך גם מומלצת לרכיבה שאורכת מעבר לשעה כדי למנוע התרסקות אנרגטית של הרוכב הצעיר.

אופניים ביום כיפור. כדאי להתכונן. צילום: רוני נאק
אופניים ביום כיפור. כדאי להתכונן. צילום: רוני נאק

ריכוזים של אנשים – על אופניים, או ברגל. בעיקר ילדים. צפו ללא צפוי. רכיבה נגד כיוון התנועה, חציית מסלולים לרוחב, חיתוך ועצירות פתאומיות. הכל קורה בתוך נחיל של רוכבים צעירים. זו הנקודה המסוכנת ביותר על הכביש.

מצב האופניים – אם האופניים שלכם לא זוכים לשימוש קבוע ומתוחזקים ברמה גבוהה הם יאכזבו אתכם. ואם האכזבה מגיעה בצורה שרשרת קרוע או צמיג שהתבקע 15 קילומטרים מהבית צפויה לכם צעדה ארוכה וסיפור מעניין של מורשת קרב. עיברו על הצמיגים, החליפו אם צריך, שמנו, חיזקו, הדקו, כוונו ונקו את הכל. לא יודעים איך? קחו למכאנופן שיאפס לכם. ולדרך קחו לפחות פנימית אחת לכל אופניים וערכת תיקון מינימאלית.

רכבו עם הילדים – נצלו את קדושת החג לחיזוק הקשר המשפחתי. צאו להרפתקה משותפת בלו זמן איכות איתם ונצלו את הכבישים הריקים ללמד אותם מעט תרבות מוטורית.

הכינו תכנית ב' – הנמיכו ציפיות ואולי לרכוב לדודה בכפר גלעדי לא כזה רעיון טוב. חלקו את המסע לקטעים – כאלו שאפשר לרכוב מבלי להתענות וגם אם היום מסתיים כבר בבית ינאי. זו תהיה הצלחה. כוונו לחוויה ופחות לצבירת הקילומטרים בעיקר אם רוכבים עמכם חברים וילדים שבשבילם חיתול זה לא מכנס רכיבה מרופד.

לילה מלא כוכבים – וכדאי גם נצנצים. הם זולים מאד – מאירים את הדרך ומסמנים אתכם להמונים שעל הרחובות. עשרות שקלים בודדים – נצנץ לבן בחזית, אדום מאחור ואפשר גם פנס LED ראשי לתאורה.

אופניים חשמליים – אם בכלל זה מותר. זה מותר? אולי חטא גדול יותר מאופני דחיפה? מי יודע…אולי דרעי או גנב אחר. בכל מקרה הכל תקף כאן כמו לאופניי רגילים וזו תהיה לרבים הזדמנות לחוות את הכלי הנפלא הזה כשתגמר להם הסוללה אי שם בין הרצליה לנתניה.

Check Also

בארי וכיסופים בעטיפה אחת

52 קילומטרים של כל הטוב שיש בסינגלים של הנגב המערבי. חיבור אורגני של שלושה סינגלים לשרשרת בלתי נגמרת של כיף על אופני הרים חשמליים. אפשרי בהחלט גם על אנטומיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 − 2 =