יום ראשון , 28 אפריל 2024
בשלב זה רק הדמיה. האם כך ייראה הדור הבא של טויוטה 4Runner? איור: 4runner6g

זה הדור השישי של טויוטה 4-ראנר?

רוני נאק

בעוד שאצלנו עוד מפנטזים על הדור החדש של טויוטה לנד קרוזר (עתיד להגיע בעוד כשנה), בצפון אמריקה – מי שבאמת רוצה כלי רציני לשטח רוצה משהו שכתוב לו TRD על הדופן. בשנים האחרונות זה יכול להיות אחד משניים: טנדר טאקומה או 4-ראנר.

עתה, ככל שטויוטה הולכת ומחדשת את ליין דגמי העבודה/שטח שלה עם פלטפורמת הסולם החדשה, נותרו רק עוד שני דגמים שעוד לא חודשו. אחד מהם חשוב לנו במיוחד וזה טנדר היילקס (דור חדש של טאקומה כבר משווק בארה"ב) וה-SUV הקשוח – יותר או פחות תלוי בחבילת האבזור- המוכר בשם: 4Runner.

בשלב זה רק הדמיה. האם כך ייראה הדור הבא של טויוטה 4Runner? איור: 4runner6g

האמת תיאמר שמעבר להדמיות האלה – אין בפורומים השונים מידע רב. אולם, אם כקודמו הוא מתבסס בכבדות על טנדר טאקומה, נוכל להניח כי הדור השישי של הרכב מצויד בסרן חי עם נעילה מאחור ומתלים נפרדים בחזית, תיבת העברה עם LOW קצרצר ושימושי, אין דיפ' מרכזי אלא רק תיבת העברה "טפשה" וחסונה. אנו עשויים לפגוש גם בטויטה 4-ראנר את מערכת ההנעה ההיברידית (מכונה בטויוטה i-Force MAX) שבבסיסה מנוע בנזין 2.4ל' טורבו ומנועים חשמליים לתפוקה משותפת של 326 כ"ס ו-64 קג"מ עם העברת כוח על ידי תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. האם מנוע ה-4.0ל' הנפלא עדיין יישאר בהיצע? כנראה שלא והוא יוחלף על ידי 2.4ל' טורבו עם 270 או 278 כ"ס (תלוי אם זו ידנית 6 הילוכים או אוטו' 8). בנוסף, תהיה גרסת בסיס של אותו המנוע עם 228 כ"ס.

בנוסף, אפשר יהיה לצפות לנעילות דיפ' נוספות, מערכת מתלים לשטח, בורר מצבי נהיגה עם מצב זחילה, ניתוק אפשרי של מוט הייצוב הקדמי כדי להינות ממהלך מתלים מוגדל, צמיגים דו-שימושיים על חישוקים מחוזקים ועוד הרבה גודיז.

בשלב זה רק הדמיה. האם כך ייראה הדור הבא של טויוטה 4Runner? איור: 4runner6g

אם כמו טויוטה טאקומה החדש גם 4-ראנר יקבל את עיצוב הפנים העדכני ימצאו בו בעליו מסך מולטימדיה 14 אינץ' עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד, לוח מחוונים דיגיטלי ועוד איבזור נוחות רב לצד מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיביות – שהפכו לדרישות הבסיס כיום.

זה תא הנהג של טנדר טאקומה החדש – האם ייראה כך גם בדור החדש של 4Runner? צילום: טויוטה

גם אם הדור הבא, השישי במספר, של טויוטה 4-ראנר יזנח את התפיסה המינימאליסטית שאנשי השטח כה אוהבים (מנוע בנזין אטמוספרי, תיבת הילוכים עם 5 הילוכים ומינימום קשקושי אלקטרוניקה) נראה שאין מנוס מכל הנ"ל בדור שיבוא עלינו לטובה.

הצפי הוא תחילת היצור בקיץ 2024 – לשיווק בארה"ב כמודל 2025. 

לגבי ההגעה לישראל, אם לשפוט לפי מה שקורה היום עם דגמי טאקומה ו-4-ראנר , הזירה הזו תשאר נחלתם של היבואנים המקבילים והיבוא האישי. המחירים, כרגיל בזמנים האלה – יהיו גבוהים מאד.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 × 5 =