יום שלישי , 24 יוני 2025
ג'נסיס מפתחת פלטפורמה חדשה עם מאריך טווח. עם פוטנציאל ספורטיבי לא מבוטל וטווח ארוך במיוחד. צילום: ג'נסיס

ג'נסיס: פלטפורמה עם מאריך טווח לדגמים הגדולים

רוני נאק

מקוריאה הדרומית מגיעה ידיעה על כך שמותג היוקרה מקבוצת יונדאי, ג'נסיס, מפתח בקצב מהיר פלטפורמה חדשה לדגמיה הגדולים: G80 ומעלה, כלומר GV80 ובהמשך גם GV90. לפי הפרסומים מדובר בפלטפורמה בשם TRINITY בזכות השילוש הקדוש של מערכת ההנעה שבה: חשמלי מלא, היברידי המשלב להנעה מנוע בעירה פנימית או מאריך טווח שבו ההנעה היא חשמלית ומנוע בעירה פנימית משמש לטעינת הסוללה ואינו מניע. לא מדובר בשלוש אופציות למערכות הנעה שונות אלא במערכת הנעה אחת שיכולה לעשות גם וגם וגם.

ד"ר מנפרד הארר – מפורשה, אאודי ו-BMW לפיתוח טכנולוגיות הנעה דינאמיות לקבוצת יונדאי. צילום: יונדאי

מבחן דרכים ג'נסיס GV80 קופה

מאחרי פיתוח הפלטפורמה עומד ברנש בשם מנפרד הארר, שעבד בעבר תחת מותגי יוקרה כמו פורשה, אאודי, BMW ואף אפל. לפני כשנה ד"ר הארר (בהנדסה) מונה לתפקיד סגן נשיא לפיתוח טכנולוגיות ביצועים לג'נסיס וידו תהיה מעורבת גם בדגמי תת-המותג הספורטיבי MAGMA. הרר מוביל כעת את פיתוח הטכנולוגיה של ג'נסיס. מומחיותו היא הכוח המניע מאחורי פלטפורמת "טריניטי", אשר תוכננה להיות בסיס גמיש למערכות הנעה מתקדמות שונות.

השימוש בטכנולוגיית מאריך הטווח (EREV) מאפשר לרכב לתפקד כמכונית חשמלית אשר משתמשת במנוע קטן ויעיל הפועל אך ורק כגנרטור לטעינת הסוללות תוך כדי תנועה. למערכת שני יתרונות עצומים:

  • טווח נסיעה ארוך של 1,000 ק"מ: תגידו שלום לחרדת הטווח. טכנולוגיה זו מאפשרת נסיעה למרחקים ארוכים ללא הלחץ של עצירות תכופות.
  • אין עוד תלות בעמדת טעינה: מכיוון שהרכב מייצר חשמל משלו, התלות בתשתית טעינה ציבורית מצטמצמת משמעותית, ומציעה רמת חופש חדשה לנהגי רכב חשמלי.
קונספט בשם NEOLUN מבשר את ה-GV90 העתידי שיהיה כנראה הדגם הראשון שייהנה מפלטפורמת טריניטי החדשה. צילום: ג'נסיס

 

ג'נסיס כבר רמזה על מפת הדרכים לפלטפורמה החדשה הזו. רכב השטח ג'נסיס GV90, המיוחל, צפוי להיות אחד הדגמים הראשונים שיושקו עם גרסה חשמלית וגם עם מערכת ה-EREV המתקדמת.

מהכרותנו עם דגמי G80 ו-GV80 הנוכחיים, על הפלטפורמה העתידית הזו לעמוד ברף גבוה של ביצועים, כוחות סוס ויכולת דינאמית – מעבר להתגלגלות עירונית פקוקה. בנוסף, הפוטנציאל של מאות כוחות סוס, באדיבות המנועים החשמליים והניסיון הרב שיש כבר לקבוצת יונדאי עם פלטפורמות 800 וולט (E-GMP הנהדרת) בהחלט שיוצרים משהו שכדאי יהיה לצפות לו.

Check Also

מבחן דרכים טויוטה לנד קרוזר First Edition

אחרי יותר מעשור מגיע אלינו דור חדש של טויוטה לנד קרוזר והוא כמעט כל-חדש ומאד שונה מקודמו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *