שבת , 27 אפריל 2024
יונדאי גורפת את מספר הדגמים הרב ביותר בעלי ציון בטיחות גבוה ב-IIHS. יונדאי איוניק 6 מצטיינת. צילום: יונדאי

יונדאי: מספר הדגמים הבטוחים הרב ביותר

 


רוני נאק

בישראל אנו לרוב מתייחסים ל-ENCAP כגוף האובייקטיבי המבצע את מבחני הריסוק לדגמים המשווקים באירופה. בארה"ב, את מבחני הריסוק מבצע ה-IIHS ראשי תיבות של Insurance Institute of Highway Safety – זהו גוף עצמאי, מלכ"ר, שנוסד בשנת 1959 כשכל מטרתו היא לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות הדרכים באמצעות כלים של מחקר ופיתוח, הערכת סיכונים וחינוך. ה-IIHS חולק את הממצאים עם תעשיית הרכב כדי לסייע לה לפתח כלי רכב בטוחים יותר.

גם יונדאי קונה החדשה מקבלת ציון TSP+ המירבי. צילום: יונדאי

 

• איזה רכב חשמלי יוסיף ק"מ לטווח בזמן הקצר ביותר?

• מבחן דרכים יונדאי KONA הייבריד

מדי כמה חודשים מפרסם ה-IIHS את התוצאות של מבחני הריסוק והבטיחות האחרונים שהוא ביצע. כאשר הפעם מותגי קבוצת יונדאי, ריכזו את מספר הדגמים הרב ביותר, מקרב כל יצרניות הרכב, שקבלו ציוני:  +Top Safety Pick  וגם Top Safety Pick. בסך הכל 16 דגמים קבלו את אחד הציונים הגבוהים האלה (7 דגמים במותגי יונדאי וג'נסיס ועוד 2 של בקיה). התוצאה הזו משקפת את המחוייבות המתמשכת של יונדאי ליצור את כלי הרכב הבטוחים ביותר שניתן בטכנולוגיות הקיימות וזמינות היום.

בין דגמי יונדאי שקיבלו את דירוג הבטיחות TSP+ מונה ה-IIHS את יונדאי KONA החדשה ואת יונדאי איוניק 6 החשמלית (דגמים אלה נבחנו גם ב-NCAP האירופי).

אלנטרה המעודכנת לצד טוסון, פאלסייד וסנטה-קרוז. עם ציון TSP. צילום: יונדאי

בציון TSP זוכות יונדאי אלנטרה החדשה, יונדאי איוניק 5 וגם יונדאי טוסון חביבת הקהל. בנוסף להן גם יונדאי פאליסייד (ה-SUV הגדול עם 7 או 8 מושבים) וגם יונדאי סנטה-קרוז המקסים – זהו טנדר לייפסטייל קומפקטי זכו לדירוג TSP הגבוה.

חשוב לציין כי עבור פרסי TSP/TSP+ לשנת 2024, IIHS העלתה את הרף, ומאתגרת את יצרניות הרכב לשפר את ההגנה לנוסעים במושבים האחוריים ולשפר את מערכות ההתחמקות מפגיעה בהולכי רגל. מבחן החפיפה הקדמי-חלקי (small overlap) המעודכן של IIHS, הכולל כעת בובת ריסוק שנייה היושבת מאחורי הנהג, מתמקד בבטיחות המושב האחורי והחליף את ההערכה המקורית בדרישות TSP+ 2024.

לצרכני הרכב בארה"ב, לאמור האנשים הרוכשים מכוניות שם, יש לתוצאות ה-IIHS כמו גם לדיווחים של הקונסיומר ריפורט, משקל רב בבחירה ברכב חדש. פעמים רבות הגופים האלה יכולים לקבוע את הגורל של דגם כזה או אחר אם הוא "זוכה" לביקורת חיובית ולתו איכות ובטיחות ממקורות אובייקטיביים.

Check Also

קיה אוסטרליה: טנדר חשמלי זה לא פתרון

הראשון מתוך תעשיית הרכב שיוצא פומבית נגד דגם חשמלי חדש שחברתו עתידה לשווק. מנכ"ל קיה אוסטרליה מעז להצביע על המלך העירום האם זה יהיה סוף הקריירה שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − six =