יום שישי , 29 מרץ 2024
האם זה יהיה המראה של טויוטה היילקס 2023? הדמיה על בסיס הלוק של קרוזר 300. צילום:CG

טויוטה היילקס הבא?

רוני נאק

יותר ויותר שברי מידע ושמועות מגיעים אלינו מהמזרח הרחוק. אלה עוסקים רובם ככולם בדור החדש של טויוטה היילקס אשר עתיד להיות מושק כדגם 2023. הדבר היחיד המשותף לכל מקורות המידע והמדליפים השונים הוא השימוש בפלטפורמת TNGA-F החדשה של טויוטה. רק טויוטה הענקית, בעלת האחיזה האיתנה בשוקי הרכב הגדולים שאינם במערב ואינם כפופים לתקינה הסחטנית שבהם, יכולה להיות חזקה מספיק כדי לפתח שלדת סולם חדשה במקביל לפיתוח דגמים חשמליים ומחושמלים לשביעות רצונם של הרגולטורים במדינות העולם הראשון.

האם זה יהיה המראה של טויוטה היילקס 2023? הדמיה על בסיס הלוק של הטונדרה החדשה. צילום:CG

טויוטה BZ4X הג'יפון החשמלי של טויוטה נחשף

ובכן אותה פלטפורמת TNGA-F חדשה אשר כבר משרתת את הלנדקרוזר 300 החדש, מצוידת בעצמות עצה כפולות בחזית וסרן חי על קפיצי סליל ורב-חיבורי מאחור, תמצא את מקומה גם תחת המרכבים של הפראדו הבא (המחליף של ה-150 הנוכחי), טונדרה, טאקומה, 4-ראנר וכן גם היילקס. מה שמעלה בסימן שאלה האם ההיילקס הבא יהיה גם  עם קפיצי סליל מאחור (אולי בגרסת GR לוהטת?). השימוש בפלטפורמה הזו יאפשר להיילקס לקבל סופסוף את הדור האחרון של מערכות הבטיחות האקטיביות ואופציות של שורה ארוכה של מנועים החל מה-2.8ל' טורבו דיזל שאנו כבר מכירים ועד דור מנועי ה-V6 החדש שיכולים בהחלט למצא מקום נעים וחמים בין קורות השלדה שם למטה. עוד סביר להניח שנמצא את תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה על עשרת ההילוכים שבה וכמובן טרנספר עם LOW, נעילות דיפ' וכל הירקות שאנו אוהבים.

טויוטה היילקס GR ספורט הנוכחית. בעיקר חבילת דקורציה והרבה מדבקות אדומות. צילום:CG

לא ניתן לדבר היום על רכב חדש ללא רמה מסויימת של חישמול. גם עם ההיילקס החדש המצב דומה. כמו התיאומים הסיאמיים אמא-ריינג'ר של פורדוואגן גם מהכיוון של טויוטה מגיעים לחשים בדבר הפיתוח של מערכת הנעה היברידית שתתחיל ככל הנראה בקרוזר 300 הגדול, תמשיך עם הפראדו הבא ותגיע ככל הנראה בגרסה בסיסית ומוקשחת יותר גם להיילקס של שנת 2023. כל זה כדי להתחרות ביכולת הנאה של איסוזו דימקס החדש והבשורה שעתיד להביא הפורד ריינג'ר לשוק הטנדרים כפולי ההנעה בישראל.

בין שלל השמועות לגבי טויוטה היילקס 2023, זו החביבה ביותר ואולי זו הנגזרת מההצלחה של היילקס בראלי דקאר הוא של גרסת GR חזקה במיוחד אשר תשתמש במנוע הטורבו דיזל v6 של ה-300 על 308 כוחות הסוס ו-70 קג"מיו. נייס!

Check Also

בשורה לבעלי לנד רובר ויגואר

1,450 שקלים בלבד. חבילת טיפול מוזלת לבעלי דגמי לנד רובר ויגואר. מוצרי מגנטי-מרלי - שהיא גם ספקית OEM של יצרנים רבים עכשיו בחברת המזרח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 + 8 =