יום רביעי , 19 יוני 2019
ראשי » אופני הרים » בדקנו: טובוליטו מחוזק
טובוליטו אקסטרה! מחוזק ועמיד יותר - רק 19 גרם תוספת במשקל המחיר 159 שקלים. צילום: רוני נאק
טובוליטו אקסטרה! מחוזק ועמיד יותר - רק 19 גרם תוספת במשקל המחיר 159 שקלים. צילום: רוני נאק

בדקנו: טובוליטו מחוזק

רוני נאק

כעיתונאים יותר מדי פעמים אנו מחפשים מה לא טוב במשהו. מוצאים את הפגמים הקטנים ביותר ומרימים דגלים אדומים כדי שאתם – הצרכנים – תהנו מהניסיון שלנו ותימנעו מטעויות כואבות – בדרך כלל לכיס. וכשקבלתי מ-בייקוויזר, היבואנית של טובוליטו, את הפנימית המחוזקת שלהם חשבתי לעצמי "נו. בוא נראה מה הם קלקלו". אבל עוד קודם.

כמה עולה? 159 שקלים

איפה להשיג? כאן

97 גרם של עמידות בפני תקרים. רק 19 גרם כבדה יותר מהטובוליטו הקלה. מתאימה יותר לרוכבים אגרסיביים ושטח ישראלי קוצני במיוחד. צילום: רוני נאק
97 גרם של עמידות בפני תקרים. רק 19 גרם כבדה יותר מהטובוליטו הקלה. מתאימה יותר לרוכבים אגרסיביים ושטח ישראלי קוצני במיוחד. צילום: רוני נאק

פנימיות טובוליטו – ההן הכתומות – לא עשויות מגומי כזה של צמיג או פנימית רגילה, אלא מחומר טרמופלסטי שמקורו דווקא בתעשיית מערכות השמע והרמקולים. געו פיזית בפנימית ומיד תחושו שמדובר כאן בחומר שונה מאוד מאותו גומי שחור של פנימית רגילה. אין סימני החלמות או הדבקות לאורכו – וגם אין ג'יפה שלא נדבקת לחומר ההיטקי הזה. המשקל העצמי של פנימית 27.5 אינצ' עומד על 78 גרם בלבד.

ועכשיו – מכיוון שאנחנו כאן בישראל הכי קשוחים שיש – פיתח היצרן לפי דרישות בייקוויזר גרסה מעובה ומחוזקת של פנימית ההרים. התוספת היא שכבת הגנה חיצונית נוספת – שקופה – על ההיקף החיצוני של הפנימית כדי לספק עוד שכבת הגנה קשוחה בפני סלעים משוננים, קוצים, שברי ענפים וכל מה שיכול לנקב פנימית בשטח. המשקל כפי שנמדד על אותו משקל בדיוק ששקל את הפנימיות הקודמות עומד על 97 גרם בלבד לפנימית 27.5 אינצ' – רק 19 גרם יותר מהטובוליטו ה"רגיל".

ונטיל שהבריג עצמו החוצה היה הגורם היחיד לירידה בלחץ האוויר. תיקון קליל בשטח. צילום: רוני נאק
ונטיל שהבריג עצמו החוצה היה הגורם היחיד לירידה בלחץ האוויר. תיקון קליל בשטח. צילום: רוני נאק

ההרכבה על אופני ה-AM 150 מ"מ שלי לא הייתה שונה מהותית מכל פנימית רגילה. שמתי לב אבל לקושי מסויים של הפנימית להתפתל ולהתיישב טוב בתוך הצמיג. אולי חיכוך רב יותר עם הדפנות מבפנים. בכל מקרה צמיג מאקסיס עלה חזרה על החישוק – ויצאנו להרים עם 30 PSI בכל קצה.

מאז עברו כחודשיים ובהם ביקרנו פעמים רבות בחורשים, בנ"ש, וחיבקנו עצים רבים וסלע אחד או שניים. רוב הרכיבה התקיימה לפני הגשמים החזקים ונהננו מהמיטב של הקוצים שיש לארצנו הנפלאה להציע. ומה שיש לי לספר לכם זה כלום. לא היה כלום. פעם אחת ירד האוויר (וצחקתי צחוק מרושע) אבל אז גיליתי שהונטיל לא היה מוברג עד הסוף ולא אטם. השלמות של הפנימית נשמרה לאורך כל הרכיבות הנ"ל. זהו.

יקרות? כן 159 שקלים לפנימית זה לא זול. מצד שני אלו כנראה הפנימיות האחרונות שתקנו.

הסתכלו היטב - מקרוב ממש - כזה יותר כבר לא תראו. צילום: רוני נאק
הסתכלו היטב – מקרוב ממש – כזה יותר כבר לא תראו. צילום: רוני נאק

צפו גם בזה

אופני TREK TOP FUEL מדגמי 2020. עם שלדה חדשה, מהלך מתלה ארוך יותר ומנעד שימושים רחב יותר. צילום: TREK

TREK חושפת דגמי 2020

מהלך מתלים ארוך יותר, שלדה חדשה ומנעד שימושים רחב יותר - ממירוצי XC ואפיק ועד ללוחמי סופשבוע קשוחים. בטעמי אלומיניום או קרבון פייבר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 + 20 =