------------------------- ---------------------------------------
יום חמישי , 28 מרץ 2024
שברולט ספארק. מזנקת לראש הסגמנט עם יתרונות בכל פרמטר. צילום: שברולט

הטובות למיני

תקופת קורונה גורמת ליותר ויותר אנשים לחפש חלופות לתחבורה הציבורית. הרצון, כמו הצורך, לשמור על ריחוק חברתי מול המחשבה על חווית הצפיפות באוטובוסים וחוסר העקביות של השירות, מפילים את הפור לטובת המכוניות הקטנות. ברכב מיני, קטן ומודרני, יש את כל היתרונות: קפסולה מבודדת עם חימום בחורף ומיזוג לקיץ, ניידות מעולה ללא תלות בלוחות זמנים או עומסים. לזה אפשר להוסיף גם עלות רכישה ואחזקה מהנמוכות שיש בעולם הרכב. אם כן, קבוצת המיני מציעה את האפשרות הנגישה ביותר לתנועה חופשית על 4 גלגלים.

ההיצע בישראל כולל שלושה דגמים משמעותיים: שברולט ספארק שהיא שחקנית מרכזית בקבוצה וגם "מיני השנה" בישראל מזה שלוש שנים רצופות. מולה ניצבות יונדאי i10 וקיה פיקנטו. בתחתית טבלת המכירות תמצאו את סוזוקי איגניס שלא נהנית מביקוש כה משמעותי ואת טויוטה אייגו שכבר ניצבת בשולי הסגמנט. האם יונדאי i10 וקיה פיקנטו המחודש יוכלו לעמוד מול כל היתרונות שיש לספארק?

קיה פיקנטו מקבלת עדכונים קלים ותיבת הילוכים רובוטית. צילום:קיה

ספארק מול פיקנטו ו-i10

תיבת הילוכים: תיבות הילוכים רובוטיות חד-מצמדיות (המכונות גם אלקטרוניות) לא מצטיינות בפעולה חלקה. בפועל מדובר באותה תיבת הילוכים ידנית, כולל המצמד, עליה מולבשת יחידה חשמלית עם מנועים המעבירים את ההילוכים ומפרידים ומשלבים את המצמד. ואם זה נשמע לכם מסורבל וגמלוני, בפועל זה בדיוק ככה. הנסיעה מטלטלת ולא נעימה, זה מחייב את הנהג לסגל לעצמו הרגלי נהיגה לא טבעיים והנסיעה אינה זורמת וחלקה. הניסיון ברחוב יצר מצב בו קיימת סטיגמה המרחיקה את הרוכשים ממכוניות עם תיבות רובוטיות. זה בדיוק סוג התיבה שתקבלו ביונדאי i10 וקיה פינקטו המעודכנת (בפיקנטו לא תהיה יותר תיבת הילוכים אוטומטית שהייתה עד היום).

יונדאי i10 גדלה מאד ביחס לדור היוצא וגם היא – עם תיבה רובוטית. צילום: יונדאי

לעומתן שברולט ספארק מנצלת את היעילות והמשקל העצמי המופחת של תיבת הילוכים רציפה כדי להציע ביצועים עדיפים, צריכת דלק נהדרת ובעיקר פעולה חלקה ונעימה נטולת טלטולים. יתרון מהותי לספארק.

כוח ועוד כוח: קיה פיקנטו עוברת עתה עדכון די עמוק. אבל לא מאד. היא נשארת עם אותה שלדה שהוצגה די מזמן. הפיקנטו היא תישאר עם מנוע 1.25ל' מסדרת KAPPA המשותפת עם יונדאי i10, ההספק של 84 כ"ס (אצל שתיהן) עדיין יהיה נמוך יותר מאשר ה-98 כ"ס שמפיק מנוע ה-1.4ל' של שברולט ספארק. הפרש אדיר לטובת הספארק שיבוא לידי ביטוי בכל נסיעה בעיר או מחוצה לה.

בטיחות: לשברולט ספארק יתרון בפרמטר חשוב זה. היא מציעה 10 כריות אוויר, ומערך בטיחות אקטיבי מקורי כולל בלימת חירום אוטונומית ועוד. הבטיחות של שברולט ספארק נבחנה על ידי ה-IIHS בארה"ב וקבלה ציון G (שזה הדירוג הגבוה ביותר) כללי.

שברולט ספארק עם תא נהג מתקדם, מולטימדיה חכמה, בקרת אקלים ובטיחות אקטיבית. צילום: שברולט

קיה פיקנטו לאחרונה ממש ננזפה בשל תוצאת ריסוק גרועה ביותר עם ציון של "0" במבחן ריסוק באמריקה הדרומית (שם מפרט הבטיחות דל במיוחד) latinNCAP עם השלכות ברורות גם עבורנו.

יונדאי i10 החדשה נבחנה בתחילת דצמבר 20' והצליחה לאכזב רבים עם ציון בטיחות של 3 כוכבים בלבד. הערות של בוחני NCAP לגבי ההגנה על פלג הגוף העליון של הנהג וכן של צווארי הנוסעים בשורה האחורית הן מקור לדאגה. בשורה התחתונה הספארק היא הבטוחה ביותר מבין השלוש.

תא הנהג של פיקנטו מקבל עידכונים קלים. מולטימדיה רק ברמות האבזור היקרות. צילום: קיה

אבזור: שברולט ספארק תפנק אתכם עם מולטימדיה MyLink 7 אינץ' התומכת בממשק אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו ובנוסף גם מסוגלת לחבר שני טלפונים במקביל באמצעות הבלוטות'. ספארק מטפלת בכמות הרבה של הטלפונים שיש לכולנו עם שני שקעי USB חזקים. אחד USB A רגיל והשניה USB C מהדור האחרון, המסוגל לטעון סמארטפון במהירות רבה. אפילו בשימוש כבד, למשל עם WAZE ומוזיקה בסטרימינג מקביל יש ב-USB הזה מספיק עוצמה כדי להוסיף לטעינת הסוללה.

בנוסף לרשימת האבזור המכובדת של גרסת הבסיס, ברמת האבזור הגבוהה יותר תיהנו גם מהנוחות של מפתח חכם הכולל כניסה והתנעה ללא מגע. המושבים עם ריפודי Leatherette, מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים (במקום 4 בגרסת הבסיס) וחלון גג.

יונדאי i10 עם מולטימדיה 8 אינץ' וסביבת נהג נאה. אבזור נוחות רק ברמות הגבוהות. צילום: יונדאי

יונדאי מציעה מולטימדיה 8 אינץ' עם ממשקים דומים בכל רמות האבזור. בשביל חלונות כהים יהיה עליכם לטפס ברמות האבזור כאשר בקרת אקלים, צביעה דו-גוונית, פנסי ערפל, חיישן אורות ועוד אבזור ימצאו רק בגרסת סופרים היקרה ביותר. אין אופציה לריפודי עור, מפתח חכם או לחלון גג.

קיה פיקנטו תתן לכם מולטימדיה 7 אינץ', בקרת אקלים ברמות האבזור הגבוהות, ארבעה רמקולים וריפוד דמוי עור ברמות GT ו-X היקרות ביותר.

קיה פיקנטו כרגע במכירת חיסול של הדור היוצא. זה המעודכן (בצילום) מחירו טרם ידוע. צילום: קיה

מחירים: קיה פיקנטו עומדת לקראת החלפה ממש בקרוב. כך שהמחיר של הגרסה המעודכנת עוד לא ידוע. מה שכן ידוע זה שההבדל העיקרי יהיה זניחת תיבת ההילוכים האוטומטית לטובת תיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית וכנראה שיהיו עוד שינויי אבזור שונים. נכון לעכשיו משווקת קיה פיקנטו 1.2ל' אוטומטית (הדור היוצא) בטווח מחירים שבין 82,500 ל-85,900 שקלים.

יונדאי i10 עם גג בצבע שני וחישוקי גלגלים גדולים, תהיה היקרה ביותר. צילום: יונדאי

יונדאי i10 גדלה מאד בדור הזה והיא משווקת כרגע רק עם מנוע 1.2ל' המפיק 84 כ"ס ועם התיבה הרובוטית תעלה לכם בין 79,900 ל-83,990 שקלים עבור גרסת סופרים הבכירה.

שברולט ספארק נותנת הכי הרבה במימדים של ביצועים, בטיחות ואבזור עשיר. ספארק משווקת בשתי גרסאות מאובזרות היטב: LT+ ו-פרמייר הבכירה המשווקת ב-82,490 ו-84,990 שקלים. ומציעה לא רק את הבחירה הבטוחה והחזקה ביותר אלא גם את התמורה הטובה ביותר למחיר.

שברולט ספארק נותנת הכי הרכב במובנים של כוח, בטיחות, אבזור ויכולת. הבחירה הטבעית. צילום: שברולט

אלופה ולא סתם

אחרי שעוברים על כל הסעיפים ורואים את היתרונות הגדולים של שברולט ספארק בכל פרמטר חשוב – קל מאד להבין מי המיני הטובה ביותר. זו שתיתן את הביצועים הטובים ביותר, תהיה הבטוחה ביותר וגם תפנק באביזרים כמו במכוניות גדולות ויקרות הרבה יותר. היתרון הוא כזה שמסביר היטב מדוע ספארק קיבלה גם השנה את תואר מיני השנה. ובשבילנו זו הבחירה הטבעית – כי הספארק טובה יותר בכל מימד.

 

תוכן מקודם

Check Also

יונדאי איוניק 5 – אחרי הפייסליפט מגיעה גרסת השטח

גרסת XRT עתידה להיות גרסת פנאי-שטח מוקשחת של יונדאי איוניק 5 החשמלית. בינתיים רק תחת הסוואה

8 comments

  1. נסיון עם פיקנטו 1.0 וספארק 1.4 ליטר
    ללא ספק הספארק חזקה יותר וזה בא לידי ביטוי בעיקר בתאוצות הבניים ויכולת שמירה על מהירות גבוהה בכבישים פתוחים.
    היא גם שקטה יותר ויציבה יותר אבל :
    1. צריכת הדלק רחוקה מאד מלהיות טובה, בנסיעה תכליתית זהה בשתי המכוניות הפיקנטו אכלה 7 ליטר ל 100 קילומטר ואילו הספארק בין 9 ל 10 ליטר. זאת צריכה איומה.
    מערכת האנדראויד אוטו בינונית ולא מעבר.
    רכב מעבודה – ספארק
    רכב אישי – משהו אחר עם צריכת דלק שפויה

  2. אכן אוטו ראוי, צריכת דלק גבוהה יחסית בנסיעה עירונית לרכב השני שלי(סובארו xv 2.0). שדה ראיה לאחור מוגבלת בעיקר בגלל משענות ראש. פרט לזה אוטו נהדר.

  3. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    ממש רכב ספורט חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  4. ספארק פרימייר 2019

    הגיר אולי אפילו גאוני רק כמה הוא יחזיק ימים יגידו, בקרת השיוט פשוט מעולה+, ידית משענת יד ימין לנהג פינוק אמיתי ! … חבל שאין כפתור קיקדאון / בלימה על ידית ההילוכים כמו בגץ הישנה והטובה, גם משעמם וגם בלאי מעצורים מיותר, חוסר כיסוי המנוע הזוי אלא אם יגיד היבואן שזה נועד לשיפור התמודדות עם החום בקיץ, רכב חסכוני תחושת נוחות כללית משופרת אם כי הכסאות לא הכי נוחים שבעולם חסר תמיכה בצידי הגב… חיסרון אחד מצאתי כפתור נעילת כל הדלתות נוטה להלחץ בטעות ממרפק הנהג, התנעה ללא מפתח צריך להתרגל לא לשכוח קודם קודנית… מכונית חביבה ביותר.

  5. לכל הנהגים.
    כל חיי אחרי הצבא היתי נהג .מפרטי דרך משאיות ואוטובוסים.
    משנת 2011 אני וזוגתי החזקנו. 2 מכוניות היא עם I 10 גיר אוטומת 3 הילוכים ואני עם ספארק גיר ידני. שתי המכוניות משנת 2011 כל כך נהנתי מהספרק אך נאלצתי למכור אותה בלחץ זוגתי ועברתי לנהוג ב I 10.
    ההבדל היה עצום נהגתי מהדרום לתל אביב בדרך בעליות נאלצתי לעצור בצד ולאפשר לשירות מאחורי לעקוף אותי וגם לאפשר למנוע להיתקרר.איזו בושה .לשמחתי לפני חודש סוף סוף הבינה זוגתי שהגיע הזמן להחליף .כמובן שהלכתי על הספראק פרימיום.נכון היא שואבת מעט יותר דלק אך כל פינוקים והבטיחות שוים את המחיר (82000 שח). אל תתפתו
    אין על ה ספארק יופי בטיחות פינוקים .
    היא יושבת על הכביש כמו טנק סחיבה שתדביק את הגב למישענת פינוקים שיקח שנה ללמוד את כל האוטומציה ששברולט הושקעו ברכב הזה.

    • קישקטשה. באמריקה לא קטנים ספארק.
      רק בישראל ובמרוקו הספארק מככבת.
      תחשבו טוב למה ככה??

להגיב על ספארקי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twelve − 1 =