יום שישי , 19 אפריל 2024
הרץ ו-SIXT יוציאות משירות את רכבי טסלה. הסיבה: ריבוי נזקים, עלות תיקונים גבוהה וערך גרט נמוך. צילום: טסלה

אחרי הרץ גם SIXT תוציא את רכבי טסלה משירות

רוני נאק

רק באוקטובר האחרון ענקית השכרת הרכב HERTZ טלטלה את הסצינה החשמלית כשהודיעה כי היא מתכוונת למכור בהדרגה את צי רכבי הטסלה שרכשה. המהלך מגיע אחרי הצהרה ראשונית לרכישה של 100,000 טסלה מודל 3. אלא שהחזון להוביל את המהפכה החשמלית בעולם השכרת הרכב התנפץ למול המציאות שבה הרכבים ניזוקו בשיעור רב יותר מרכבים רגילים, עלויות התיקון שלהם היו גבוהות מאד ולבסוף ערך הגרט (הערך השיורי של הרכב שלפיו החברה מוכרת את הטסלה אחרי תום השירות בצי ההשכרה) של הצי נפגע מאד בשל הורדות המחירים החריפות של טסלה עצמה. 

• מכס מוגדל על רכב חשמלי מסין

עתה בלומברג מודיעה כי גם SIXT תוציא בהדרגה משירות את רכבי טסלה שברשותה. העיתון הכלכלי הנחשב מציין את הסיבה כ"הורדת המחירים החריפות של טסלה הפוגעות בשווי השיורי של הצי". במצגת של הרץ שהתקיימה באוקטובר הראה החברה כי הורדות המחיר של טסלה יצרה השמדת ערך של כ-30% בשווי הצי. כמו במקרה של הרץ גם אנשי SIXT מלינים על עלויות התיקון הגבוהות ביחס לרכבי בעירה פנימית.

SIXT מצטרפת ל-HERTZ ומוציאה משירות רכבי טסלה. צילום: SIXT

לצד בעיות אלה, המשותף להרץ ול-SIXT הוא המשך ההצהרות כי החברות המתחרות, כל אחת בדרכה, ממשיכות בתכניות להגדיל את אחוז הרכבים החשמליים בציים שלהן בשנים הקרובות.

האירועים הדרמטיים האלה (השווים למאות אלפי כלי רכב עבור טסלה) מגיעים על רק משבר המתהווה בעולם הרכב החשמלי. ענקיות כמו פולקסווגן, פורד, GM וטויוטה מקפיאות או דוחות הקמת מפעלי סוללות ויצור רכבים חשמליים, מרצדס מצידה (שממש לאחרונה מציגה פלטפורמה חשמלית חדשה) אומרת שמלחמת המחירים שנוצרה היא "ברוטלית" ואינה ברת קיימה ליצרניות רבות שממש – הפעם על אמת – מפסידות כסף על כל יחידה.

Check Also

אגרת הרישוי לרכב חשמלי מתייקרת מאד

מדינת ישראל מכניסה את נהגי הרכב החשמלי מתחת לאלונקת המיסים. החל מה-1 לינואר 2025 הטבת אגרת הרישוי תבוטל ותיישר קו לפי 7 קבוצות הרישוי הנהוגות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 + 12 =