יום שלישי , 23 אפריל 2024
נהיגה ראשונה SKYWELL ET5 החשמלית. צילום: תומר פדר

סקיוול ET5 נהיגה ראשונה

רוני נאק

קבוצת כדורי (המאגר ו-OTO) נכנסה למעגל היוקרתי של יבואני הרכב בישראל עם תחילת הפעילות של מותג הרכב החשמלי SKYWELL. 

את הכניסה לשוק הישראלי עושה, איך לא, SUV חשמלי בשם ET5. זהו רכב פנאי גדול למדי בממדים הדומים לטויוטה ראב-4, המתבסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית שפותחה במיוחד ליישום הזה, ומבשרת את הדור החדש-יותר של כלי רכב חשמליים (בניגוד לדגמי סגירת-פער המתבססים על שלדות בנזין/סולר שעברו הסבה לחשמל). ככזה הוא גם מציג חבילת מתלים מעניינת מאד עם תמוכות מקפרסון בחזית ומתלה רב-חיבורי מתקדם מאחור. בסיס הגלגלים ארוך ועומד על 280 ס"מ וסוללת הליתיום הגדולה צמודה לרצפת הרכב וממוקמת בין הגלגלים.

נהיגה ראשונה SKYWELL ET5 החשמלית. טווח גדול ושימושי המשחרר מחרדת טווח. צילום: תומר פדר

העיצוב, שניתן לזהות בו רמזים ממותגי יוקרה, נוצר על ידי צוות עיצוב בינלאומי בו חברים מעצבים אירופאים ויפנים לצד סינים. המטרה הייתה ליצור מוצר גלובלי בעל מראה מושך ולא משנה באיזו יבשת. גם תא הנהג הדיגיטלי וסביבת הנוסעים מעוצבת באופן דומה: אלגנטי ועם נגיעה נוכחת ביותר לעולמות הפרמיום. ממפגש ראשוני עם הרכב יכולנו להתרשם מאיכות חומרים גבוהה והקפדה נאה על ההרכבה והגימור.

יחידת ההנעה מתחילה ממנוע חשמלי עם תפוקה של 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ. המנוע הממוקם בחזית מצמיד אליו גם את תיבת ההילוכים ואת ממיר המתח ויוצר יחידה אחת קומפקטית המרכזת בתוכה את כל מה שהרכב צריך כדי לנוע ולהיטען. הכוח מגיע מסוללת ליתיום בעלת קיבולת של 72 קוט"ש עם קירור מים שמסוגלת לקבל טעינה מהירה DC של עד 145 קו"ט (30  דק' מ-30% עד 80%). טווח הנסיעה המירבי עומד על 520 ק"מ (תקן NEDC).

נהיגה ראשונה SKYWELL ET5 החשמלית. סביבת נהג מהודרת ואלגנטית. המושבים הקדמיים מחוממים ומאווררים. צילום: תומר פדר

טבלת הביצועים מלמדת על תאוצה של 7.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מירבית מוגבלת אלקטרונית של 160 קמ"ש.

חבילת הבטיחות מקנה לסקאיוול ET5 דירוג בטיחות נאה של 7 מתוך 8. זו כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, חיישני גשם ואורות, פנסי LED ראשיים עם טכ' לייזר ופנסי LED בכל מקום אחר כולל חתימת תאורה ייחודית מאד מאחור. חבילת האבזור נדיבה גם כן וכוללת ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, גג שמש פנורמי נפתח ועם ווילון הצללה חשמלי, בקרת אקלים, מערכת שמע וגם שקע כוח 220 וולט, משטח טעינה אלחוטי ועוד.

הקוקפיט הדיגיטלי מורכב מלוח מחוונים ווירטואלי במידה של 12.3 אינץ' ולצידו מסך מולטימדיה גדול בממדים של 12.8 אינץ'.. פיצ'רים מעניינים כוללים "מצב שינה" למושב הנהג וכן סייען חניה אוטומטית.

נהיגה ראשונה SKYWELL ET5 החשמלית. עיצוב אלגנטי, נוגע בפרימיום ועם אפיל בינלאומי. צילום: תומר פדר

ה-5ET משווק ב-3 רמות אבזור:

ET5 LR 72 COMFORT – 174,900 ₪

ET5 LR 72 LUXURY– 184,900 ₪

ET5 LR 72 PREMIUM– 189,900 ₪

 

נהיגה ראשונה SKYWELL ET5 החשמלית. קוקפיט מודרני ונאה מאד. נטול התחכמויות. צילום: תומר פדר

חווית נסיעה נעימה

פרק ההשקה חשף חווית נהיגה נעימה מאד, ויכולת לכסות קילומטרים ארוכים בנוחות וללא התעייפות. צריכת הזרם עומדת בקנה אחד עם הצהרות היצרנית וחלל הפנים נעים מאד לשהייה ארוכה ומרווח מאד לנוסעים מאחור. עוד מאחור מתגלה תא מטען עם נפח של 467 ליטרים אליו קל לגשת דרך דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית.

מסלול הנהיגה לקח אותנו צפונה על כביש 6, משם לעמק הירדן דרך התענכים ואחרי נגיעה בכוכב הירדן צלילה לצמח ומשם טיפוס לגולן דרך מבוא חמה. לג מהיר ברמה עד למרום גולן ואחרי הפסקה מתודית במזג אוויר סתווי נפלא, מקטע הנהיגה האחרון לטבריה עבר במורד הארוך מצומת בית המכס לפארק הירדן ומשם סובבנו את הכנרת ממערב לטבריה. מרחק מצטבר של 303 קילומטרים ותוואי כביש מאתגר למדי.

נהיגה ראשונה SKYWELL ET5 החשמלית. מושב אחורי מאד מאד מרווח. איכות נסיעה נהדרת. צילום: תומר פדר

ראשית, לחרדתיים, צריכת הזרם. זו עמדה על כ-17 קוט"ש ל-100 ק"מ בתנאי נהיגה הגיוניים (שזה אומר מה שכתוב על תמרורי הדרך + N) נהג פלוס נוסע ורגל ימין שרגילה למנועי בעירה פנימית. בקצב מהיר ממש או אם העומס יעלה עמדה צריכת הזרם על כ-20.8 קוט"ש ל-100 ק"מ וגם זה סביר.  נתונים אלא מאשרים את טענת היצרן לטווח ריאלי של יותר מ-450 קילומטרים.

תנוחת הנהיגה נעימה ומאד מוכרת למי שישב עד היום ב-SUV מודרני. מוקף בקוקפיט דיגיטלי מלא ועם גישה למידע רב דרך תפעול המיתוג על גלגל ההגה מצופה העור. עור עוד נוכח על כל המושבים ואלו, מחוממים ומאוורים, התגלו כנוחים מאד ביום הנהיגה הארוך.

נהיגה ראשונה SKYWELL ET5 החשמלית. תא מטען שימושי עם 467ל' ודלת עם פתיחה חשמלית גם בתנועת רגל. צילום: תומר פדר

חווית הנסיעה היא נעימה מאד. המתלים הנפרדים מטפלים היטב בכביש שבור ומטולא, ממנו זללנו קילומטרים רבים בלופ הזה. עבור רובנו המשמעות היא שגם בתוך העיר ה-ET5 יספק נוחות נסיעה טובה מאד גם בעיר. משקל ההגה קליל ונעים ורמת הרעש הכולל, בתנאי נהיגה רגילים, נמוכה ומאפשר שיחה בין הנוסעים ללא הרמת קול.

מאחור יש מפתח רחב למושב אחורי מאד מרווח. המון מקום לרגליים, רצפה שטוחה המאפשרת גלישה קלה ממושב למושב, והמשך רציף של עיצוב הקבינה הנאה וזרם אחיד של חומרים ברמה גבוהה מסביב. הנוסעים מאחור נהנים גם משקעי USB משלהם וגם משקע 220V שימושי.

בכביש מפותל, די על גבול הגדרת התפקיד של הרכב, ה-ET5 החשמלית לא נכשל בדבר. אין כאן יומרות להיות רכב נהיגה ספורטיבי, אבל ההיגוי מדוייק, המתלים עובדים יפה ותגובות השלדה נכונות ובטוחות. אם בכל זאת תצליחו להפעיל את מערכות בקרת היציבות/משיכה תגלו שאלו מתערבות בחדות ואגרסיביות כדי לנטרל מצבים שבהם שיקולי הנהג מתעממים.

נהיגה ראשונה SKYWELL ET5 החשמלית.פנסי LED לייזר בחבילת עיצוב מאד נאה. צילום: תומר פדר

הרגנרציה של מערכת ההנעה (ניתנת לשליטה) יעילה מאד עם קאטצ'. יעילותה באה לידי ביטוי כשיצאנו ממרום גולן עם רמת טעינה של 34% והגענו לטבריה עם 32% וזה מצוין! הקאטצ' הוא שבמצב של בקרת שיוט אדפטיבית, כל אימת שמזוהה רכב והמערכת שולחת פקודת האטה, זה מיידית מפעיל גם את הרגנרציה. על פניו נשמע טוב, בקבינה זה יוצר מעברים נוכחים בים האצה להאטה שלא כולם יכולים להעריך. הפתרון הוא להוריד את מפלס הרגנרציה – לא חייבים. רק לרגישים.

נהיגה ראשונה SKYWELL ET5 החשמלית. טעינה מהירה של עד 145 קו"ט. צילום: תומר פדר

בשורה התחתונה

סקיוול ET5 הוא רכב חשמלי משפחתי גדול ומרווח עם טווח אמיתי ושימושי שיכול בקלות להחליף את הרכב היחיד שיש בבית. טעינה מהירה, וסוללה גדולה מבטלים את חרדת הטווח וחבילת האבזור לצד מערך הבטיחות הנרחב מרימים את חווית הנסיעה לרמה גבוהה מאד. הרבה יותר ממש שהורגלנו מחלק מהחשמליות המשווקות בישראל. זאת, לצד תג מחיר המתחיל ב-175 אלפי שקלים יוצרים משוואה חדשה של יצירת ערך שלא קיימת ברמות המחיר הגבוהות יותר.

עוד בתחומי הערך נציין את השחרור מטיפולים שוטפים (ביקורת של 15 דק בכל שנתיים וללא תשלום), גישת "פרימיום" של היבואן כדורי עם מערך שירותים נרחב ביותר (מועדון הטבות, שירותי קונסיירג', רכב חילופי ועוד) שיהיו זמינים ללקוחות שלהם הרבה אחרי השלמת שלב הרכישה. מימד חדש שלא ראינו עד היום בזירה החשמלית ובעל ערך גדול בשמירה על קשר רציף עם הלקוח לאחר המכירה – בעיקר כשהביקורים במוסך הולכים ונעשים נדירים.

 

Check Also

טנדר קיה טסמן – בהסוואה

הטנדר הראשון של קיה מיועד להשקה ב-2025, עם השקה הדרגתית בשווקי מפתח כולל קוריאה, אוסטרליה, אפריקה והמזרח התיכון

2 comments

  1. האם ניתן להתקין וו גרירה?

להגיב על וו גרירה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

seventeen − six =