שבת , 27 אפריל 2024
אמנם לא בצבע שאנחנו היינו בוחרים - ההסבה לחשמל עוקרת את הלב או שמאריכה את החיים לזקן הבריטי? צילום: LUNAZ

הסבה לחשמל של ריינג' קלאסי

רוני נאק

מה זה ישן, נוסע על חשמל כמו חדש ועושה את זה גם בשטח? התשובה: LUNAZ. זו סדנה שההתמחות שלה היא לקחת מכוניות קלאסיות ולהסב אותן להנעה מודרנית לחלוטין בחשמל. רבים יאמרו שזה "לעקור להן את הלב" או "לשלול מהם את האופי הייחודי" או "לאבד את הקסם". ואנחנו אומרים שהם די צודקים, אפילו שבמקרה של הריינג' רובר הזה מנוע הביואיק המיושן שהיה שם היא די נוראי – אבל זה מה שיצר את האופי המיוחד של הריינג' קלאסיק. וכמוהו קלאסיות רבות אחרות שהופכות לכלים חלולים כשהמנועים שבהם נעקרים ואת מקומם תופסים מנועים חשמליים וסוללות ליתיום. מנגד…אם זה מאפשר להם להמשיך ולהגלגל על הכבישים ב"עידן החשמל" המכה בכולנו. נחמה פורתא.

כבר לא יצא יותר לספארי (הטווח אתם יודעים) אבל סיבוב דאווין בעיר אפשרי בריינג' המוסב לחשמל. צילום: LUNAZ

וזה מה שעשו LUNAZ כאשר לסדנה הגיע ריינג' רובר ספארי – הגרסה הקצרה והפתוחה (והמאד נדירה) של רכב השטח הבריטי המפורסם. למעשה, זה אחד הרכבים הכי מפורסמים של לנד רובר בגלל שבאחד מסרטי ג'יימס בונד הסוכן החשאי זכה לנהוג בכזה רכב על המסך.

הריינג' המקורי של בונד מהסרט אוקטופוסי. צילום: WIKI

אבל הרכב שהגיע אל לונאז אינו ספציפית הריינג' המפורסם בו נהג הסוכן 007, אלא רק ריינג' רובר ספארי "רגיל". מה שהקל על האיש עם המשור בלונאז לפרק אותו לגורמים ולהוציא ממנו את כל מה שמזהם ופולט עשן לטובת מערכת הנעה חשמלית עם כל הקסם של מברגה.

לונאז עצמה כבר ביצעה בעבר כאלה ניתוחים על רכבי ריינג' רובר רגילים, אבל הספארי הוא דגם פתוח, כלומר אין לו גג – וזה דרש יצירתיות מאנשי לונאז שביצעו בו שורה של חיזוקים ושדרוגים כדי שיוכל לשמור את הקשיחות המבנית גם ללא הגג. ולתמוך במשקל המשמעותי של הסוללות.

הוא לא נראה שכיף לו. למה הנהג לא מחייך? אולי חרדת טווח? עוד מכת דיפיברילאטור לזקן הבריטי? צילום: LUNAZ

בפנים, ללונאז היה חשוב לשמור את רוח שנות ה 80 של הריינג' רובר הקלאסי, אבל לקחת את הרכב לעתיד, אז לוח המחוונים נשמר, אבל כל המחוונים הם כעת דיגיטליים תלת מימדיים ומיוצרים כמובן על ידי לונאז. על הדרך הוחלף המזגן ביחידה מודרנית, הרכב יודע "לדבר" עם אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו וכל לוח המחוונים מצופה עץ חדש.

דווקא לביאנקה היה ממש כיף בריינג' המקורי של בונד צילום: WIKI

אבל מה עם הלב של הריינג' רובר? מנוע הבנזין הקשיש יצא ובמקומו נכנס מנוע חשמלי שמפיק 375 כוחות סוס – ובגלל תוספת הכוח הניכרת, הבלמים ומערכת הקפיצים שודרגו בהתאם. המחיר? לונאז לא סיפרה לנו אבל יש לנו הרגשה שזה עולה יותר ממכונית חשמלית סינית חדשה.

 

Check Also

הממשל הסיני מזהיר: אתם מייצרים יותר מדי מכוניות

אחרי שנים של תמריצים וסובסידיות, כשברקע טענות שהממשל הופך את הרכב החשמלי לנשק מול המערב – מישהו במפלגה הקומוניסטית עוד שניה ילחץ על הבלמים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

nineteen − nine =